ב"ה אין לי אייפון ומעולם לא התנסיתי בטיבו של המכשיר הזה, וידיעות מן הסוג הזה עושות לי חשק לנסות אותו, ולא מפני שאני צריך את זה, אני ב"ה מסתדר מצויין בלי זה. אבל לשמוע איך שהדברים יכולים להגיע עד לרציחה ממש, שפיכות דמים שכזו, בעיני לא מחזיק האייפון הוא כאן הבעל עבירה, אלא מי ששפך את דמו ובצורה שכזו
איני נכנס לוויכוח שמי שלא צריך את זה אסור שיהיה לו מכשיר כזה, ולא מפני שאני סבור כך, אלא מפני שהסדר הטוב והנכון הוא, שכל אחד חייב לשמוע בקול רבו, ואם מדובר במי שמתפלל בבית מדרשו של הרב וואזנר והוא רבו עליו לעשות כפי הוראותיו, ואין זה משנה אם הוא אוהב את זה כן או לא. יש לו ברירה לבחור לעצמו רב אחר, ולכן מבחינה זו אין ספק כי אם הוא לא צריך את זה לעבודה אסור לו להחזיק מכשיר כזה
אבל מי שישמע את הצד השני, וזה מה שהוא טען, כי הוא זקוק לאייפון לעבודה, ואין זה סוד כי הרבנים התירו את האינטרנט לכל מי שזקוק לזה לפרנסתו. וגם אם נניח שהרב חיים הלוי וואזנר הבן של הרב וואזנר החליט לעשות את הצעד המרושע הזה סבור היה כי גם במצב הזה אסור להחזיק אייפון, היה עליו לקרא לאותו יהודי ולומר לו כי הוא טועה וכי גם לצורך פרנסה זה אסור ורוצה ממנו התחייבות כי מעתה ואילך הוא לא משתמש בזה יותר הוא מחליף את המכשיר לאחר כזה שעל פי שיטת הרב וואזנר מותרת לבעלי עסקים, ולא לבזותו בצורה כל כך פרועה לעיני העולם כולו
אסור לשכוח שאותו ר' חיים הלוי וואזנר שפך דמו של יהודי לעיני העולם כולו, לא רק בבית מדרשו אלא מיד עם צאת החג לא היה פינה בעולם שלא ידעו על כך. קראתי את הסיפור רק לפני דקות אחדות ואיני נרגע, לא בשל האייפון, כפי שכתבתי אני לא יודע למה צריך דוקא אייפון האם אי אפשר להסתדר בלי זה. אבל נניח שכמו שאומר אותו יהודי שהוא זקוק לכך, גם אם הוא טועה חייב היה הרב וואזנר למצוא דרך איך למנוע בזיון שכזה
אסור לשכוח, ביזוי שכזה הוא רצח פשוטו כמשמעו, מדובר כאן בשפיכות דמים נוראה. הרבה יותר יפה היה, אם היו מספרים כי לאחר שנודע להרב וואזנר כי יש לאותו יהודי אייפון, הוא קרא לו והוא התחייב כי מעתה ואילך לא עוד, ובזה היה מרוויח שאותו יהודי לא היה נפגע ושולח את המסר למי שצריך
במעשה שעשה לא רק שהוא לא שלח את המסר, זה גרם את ההיפך, אף אחד לא יסכים לשפיכות דמים שכזו. - למרות שאני יודע עתה את שמו של אותו יהודי איני כותב את השם למנוע שפיכות דמים
איך אומרת הגמרא, תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו, צר לי, כל מי שעושה מעשים כאלו הוא לא רק נבלה אלא הרבה יותר גרוע מכך רוצח ושופך דמים
איני נכנס לוויכוח שמי שלא צריך את זה אסור שיהיה לו מכשיר כזה, ולא מפני שאני סבור כך, אלא מפני שהסדר הטוב והנכון הוא, שכל אחד חייב לשמוע בקול רבו, ואם מדובר במי שמתפלל בבית מדרשו של הרב וואזנר והוא רבו עליו לעשות כפי הוראותיו, ואין זה משנה אם הוא אוהב את זה כן או לא. יש לו ברירה לבחור לעצמו רב אחר, ולכן מבחינה זו אין ספק כי אם הוא לא צריך את זה לעבודה אסור לו להחזיק מכשיר כזה
אבל מי שישמע את הצד השני, וזה מה שהוא טען, כי הוא זקוק לאייפון לעבודה, ואין זה סוד כי הרבנים התירו את האינטרנט לכל מי שזקוק לזה לפרנסתו. וגם אם נניח שהרב חיים הלוי וואזנר הבן של הרב וואזנר החליט לעשות את הצעד המרושע הזה סבור היה כי גם במצב הזה אסור להחזיק אייפון, היה עליו לקרא לאותו יהודי ולומר לו כי הוא טועה וכי גם לצורך פרנסה זה אסור ורוצה ממנו התחייבות כי מעתה ואילך הוא לא משתמש בזה יותר הוא מחליף את המכשיר לאחר כזה שעל פי שיטת הרב וואזנר מותרת לבעלי עסקים, ולא לבזותו בצורה כל כך פרועה לעיני העולם כולו
אסור לשכוח שאותו ר' חיים הלוי וואזנר שפך דמו של יהודי לעיני העולם כולו, לא רק בבית מדרשו אלא מיד עם צאת החג לא היה פינה בעולם שלא ידעו על כך. קראתי את הסיפור רק לפני דקות אחדות ואיני נרגע, לא בשל האייפון, כפי שכתבתי אני לא יודע למה צריך דוקא אייפון האם אי אפשר להסתדר בלי זה. אבל נניח שכמו שאומר אותו יהודי שהוא זקוק לכך, גם אם הוא טועה חייב היה הרב וואזנר למצוא דרך איך למנוע בזיון שכזה
אסור לשכוח, ביזוי שכזה הוא רצח פשוטו כמשמעו, מדובר כאן בשפיכות דמים נוראה. הרבה יותר יפה היה, אם היו מספרים כי לאחר שנודע להרב וואזנר כי יש לאותו יהודי אייפון, הוא קרא לו והוא התחייב כי מעתה ואילך לא עוד, ובזה היה מרוויח שאותו יהודי לא היה נפגע ושולח את המסר למי שצריך
במעשה שעשה לא רק שהוא לא שלח את המסר, זה גרם את ההיפך, אף אחד לא יסכים לשפיכות דמים שכזו. - למרות שאני יודע עתה את שמו של אותו יהודי איני כותב את השם למנוע שפיכות דמים
איך אומרת הגמרא, תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו, צר לי, כל מי שעושה מעשים כאלו הוא לא רק נבלה אלא הרבה יותר גרוע מכך רוצח ושופך דמים
אני מסכים איתך וזו בדיוק הבעיה שלנו כציבור חרדי שלשפוך דם של השני הוא יותר קל מאיסורים אחרים , בזמן שדוד המלך כבר אמר שזו טעות.
השבמחקסתם לשם אינפורמציה , אם אדם עובד בתיכנות של Android הוא חייב אייפון.
היייייייייייייי
מחקאתה לא מבין בשקל!!!!
Android זה של סמסונג ולא אייפון.
לך תתמקצע
אתה חושב שאומרים אייפון מתכוונים דווקא לאייפון?
מחקאייפון זה רק מותג , אבל כל סוגי המכשירים הם אותו דבר .
מי שצריך להתמקצע זה הרבנים ולא אני.
כנראה יש לך ראש קטן.
כדי למנוע אי הבנות אני אוסיף ואכתוב .
מחקכל אחד שמפתח לצורך מכשירים סוללרים חייב מכשיר חכם.
אם זה Android או WindowsMobile וכו'.
העיקרון הוא להסביר יתכנות של אחזקת מכשיר לצורך פרנסה.
קודם אפשר להעיר לרב הזה שילמד את הבן העשיר שלו מניו יארק לשלם למי שחייבים זה יותר חשוב מהאינטרנעט .
השבמחקושנית כל הריקודים סביב השקרים של הטיפשים הנקראים רבנים ןהם בורים גדולים בנושאי אינטרנט איננו עוזר לנושא.
אין כזה דבר לעבוד עם אינטרנט מסונן נקודה.
מי שלא מבין מה זה שלא יתן פסקי דינים מתוך בורות.
קח לדוגמה רופא המטפל ברפואה של המחלה הארורה התקין אינטרנט מסונן ובאותו היום חיפש מידע על סוג מסוים של המחלה אבל לא יכל לקבלו בגלל שהחיפוש הכיל מילה מסוננת.
ואין להאריך בכל זה.
אינטרנט הוא עולם הזה ויש בו יצר הרע ואין פטנט של זבנג וגמרנו עם היצר הרע
חחחח
השבמחקמצוה גוררת מצוה,
לא רק שר' חיים ואזנר העמיד את בעל האייפון במקומו, הוא עוד הצליח להוציא מהכלים באמצע היו"ט שני, את שאולזונה החצוף מכליו,
תהיו בטוחים שהחצוף הזה לא יכול להתאפק, ויושב כל החג על האינטרנט, רק הכבוד שלו לא מרשה לו להגיב עד צאת החג,
ארור מכה רעהו בסתר.
מחקאם יש לך מה לומר נגד שאולזון אנא כתוב את שמך , מי שתוקף באנונמיות עובר על אחד הארורים החמורים שבתורה.
חחחח
מחקשאולזון בחר לעצמו כינוי חדש, דוב פלדמן,
ולי קוראים שמערל פלדמן,
כל כך קשה לך להאמין שיש יהודי שאכפת לו?????????
מחקוכנראה מה שהינך אומר על שאולזון זה אתה בעצמך שכל הפוסל במומו פוסל.
מי שמכיר את הפוליטיקה יודע שהחטא הוא לא של הגר"ח ואזנר אלא של המלשין.
השבמחקאחרי שבאו ואמרו לו שהבן אדם מחזיק אייפון, אם הוא יתעלם יוציאו עליו פשקוילים שהוא נותן עליה לבעלי אייפון, נגד פסק גדולי הדור שאסור לצרפו למנין ולכל דבר שבקדושה.
השבמחקוואו , איזה תלמידי חכמים , ממש יודעים את כל התורה , ציטוטים שגורים על פיהם , ארור מכה רעהו בסתר , תלמיד חכם שאין דעת ,
השבמחקדווקא הציטוטים האלו מזכירים לי משהו , זה מהתורה של היהודים , לא ? אז רגע, בעצם כתוב שם עוד כמה דברים. על כאלו רשעים שיש להתייחס אליהם בהתאם. כדאי לברר . אולי הוא לא עשה לו מספיק .
בסוכות לוקחים ארבע מינים כנגד כאלו שיש בהם טעם וריח, טעם בלי ריח, ריח בלי טעם , בלי טעם ובלי ריח. ונשאלת השאלה למה לוקחים ערבה , היה צריך לקחת קוצים , אלא התשובה שמי שאין לו טעם ואין לו ריח אבל רוצה להיות באגודה מצרפים אותו והוא אפילו מעקב בהיעדרו, אבל מי שדוקר את האחרים ומהווה סכנה לסביבה עליו התפללו וכל המינים כרגע יאבדו.
כולכם חבורת פלצנים אין לכם על מה לדבר
השבמחקמבלי להביע עמדה ביחס למקרה הספציפי הזה, יש עוד שתי נקודות חשובות שצריך לשים על לב בנושא האייפון ודומיו:
השבמחק1. ממתי האייפון נהיה תמצית היהדות? ז"א שאם יש לך אייפון אתה בוודאי שייגעץ ועובר על כל העבירות שבתורה. זה פשוט הזוי שזה המדד לרמת היהדות של הבנאדם.
2. מספרים על הרב שמואל סלנט שהיה רב בירושלים לפני כמה עשרות שנים, שהיה רב פופולארי מאד בציבור. פעם אחת שאלו אותו מהי הסיבה שבגללה הצליח כל כך ברבנות והוא השיב "מעולם לא גזרתי על הציבור גזירה שאין יכולים לעמוד בה".
ולעניינינו, אני לא אומר שהאייפון זה מכשיר שאי אפשר בלעדיו. אבל מצד שני, זו לא חוכמה גדולה לבוא ולאסור בלי לספק פתרון.
למה למשל אי אפשר לעשות תחליף כשר לאייפון שיהיה בו מצלמה, נגן מוזיקה ואפילו הודעות סמס ללא אינטרנט?! הרי מצלמות ונגני מוזיקה נמכרות תחת כל עץ רענן בציבור החרדי ואין בהם שום איסור. אז איפה בדיוק הבעיה לשלב אותם במכשיר סלולרי כשר?! עד כדי כך שפלאפונים כשרים שבאו עם מצלמה מובנית לא שווקו עד שמצלמתם נעקרה מהם!!
אז מה היא התשובה?
שהרבנים מחפשים לאסור כמה שיותר.
במקום לחפש איך להתיר ('כח דהתירא עדיף') ולגרום לציבור להבין שהאיסור לא בא ממקום של הקצנה אלא ממקום של הבנה ושיקול דעת - עושים בדיוק ההיפך, ועצוב שכך
מיסטר אהרן ליבוביץ היקר:
השבמחקתפסיקו אתה וכל הגדולי הדור שלך לבלבל את הביצים. אם כשיש לבנאדם אייפון ודומיו אסור לצרפו למניין, אז אולי תסביר לי בבקשה למה לשמונה (לפחות) מתוך נכדיו של הגר"ש ואזנר יש מכשיר כזה בדיוק?
ואם זה לא מספיק לך, יש לו נכד שהוא גבאי שלו ומחזיק כזה מכשיר.
סתם לידיעתך.
מאז ומתמיד יש תחרות כזה בין הרבנים באיסורים ובהכפשות יותר קל להתעסק במה אסור מאשר במה מותר
השבמחק