הוא לא האמין למה שהוא עובר עתה, הוא משוכנע היה כי כולם יצטרפו. מיד לאחר ההחלטה על הכינוס של כלל ישראל, הוא ביקר בבתי רבנים ביניהם האהרוני מסאטמאר שחיזק אותו, והוא משוכנע היה כי הנה כולם יבואו והוא הולך לעשות משהו גדול לטובת הכלל
אבל מה שהוא עבר בחודשים האחרונים, ומה שהוא עובר בימים אלה, הוא ככל הנראה לא עבר בחייו. מפני שאם ידע קודם שזה מה שהולך לקרות, ובכל זאת יצא לדרך הוא פגע קשות במטרה. אני לא רוצה להאמין כי הוא חשב שזה יהיה ככה, הוא אולי חשב שזה לא יהיה קל, אבל האמין כי מאחר ועוסקים בנושא כל כך חשוב, כולם יצטרפו ויתעלמו מענינים אחרים
ברור היה להרב סולומון כי להושיב את סאטמאר ואגודת ישראל יחד אין זה דבר קל. אבל כשהעלה לנגד עיניו את חומרת המצב עם האינטרנט, וכששמע איך שכל הרבנים בלי יוצא מן הכלל מדברים על כך, הוא משוכנע היה כי הנה הוא מצא את המאחד והוא הולך לקיים את הוגר זאב עם כבש ולהוכיח כי אנו בימות המשיח
אבל מה שהוא לא לקח בחשבון ולא האמין, כי ימציאו תירוצים ממינים שונים, וכי המאבק יהיה נגד הנאומים באנגלית, וכי ישתרבבו לענין כמה דברים לא נעימים אחרים הקשורים בכבוד הציבור, וכי אנו רחוקים מאוד מיכולת להביא תחת גג אחד את כל הציבור החרדי מקצה לקצה
לא רק סאטמאר, גם בעולם הליטאי לא כולם מסכימים עמו. והסיבה, מפני שחלק טוענים כי כינוס כזה לא יועיל, והם מתנגדים לכינוס באיצטדיון. אסור לשכוח, כי מדובר בביטול תורה שבוע לפני חג השבועות, ולא כולם מסכימים כי מדובר בכינוס שיביא תועלת
אם באמת מתכוונים להציל את כלל ישראל אסור לכנס את כולם יחד, מפני שהשפה לבני תורה אינה אותה שפה לבעלי בתים, ואינה אותה שפה לנשים, ובודאי שלא לצעירים ובמיוחד ילדים. אם כבר, היו צריכים לחלק לכמה כינוסים, אחד לצעירים וילדים שכבר מסתובבים עם טלפונים ומחוברים לפייסבוק ודומיהם. אחר לבני תורה, ואחר לבעלי בתים, ולכל אחד לדבר בשפתו. כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל, אי אפשר לדבר לכולם באותה שפה, את זה לא צריך לומר להרב סולומון שהשמיע עשרות שיחות בענין זה, ופלא שהוא לא לקח זאת בחשבון
כינוס כזה אם כבר, היו צריכים לפני עשר שנים כשזה התחיל לא עתה כאשר אנו עמוק בבוץ הזה והשאלה היא איך יוצאים משם
אבל מה שהוא עבר בחודשים האחרונים, ומה שהוא עובר בימים אלה, הוא ככל הנראה לא עבר בחייו. מפני שאם ידע קודם שזה מה שהולך לקרות, ובכל זאת יצא לדרך הוא פגע קשות במטרה. אני לא רוצה להאמין כי הוא חשב שזה יהיה ככה, הוא אולי חשב שזה לא יהיה קל, אבל האמין כי מאחר ועוסקים בנושא כל כך חשוב, כולם יצטרפו ויתעלמו מענינים אחרים
ברור היה להרב סולומון כי להושיב את סאטמאר ואגודת ישראל יחד אין זה דבר קל. אבל כשהעלה לנגד עיניו את חומרת המצב עם האינטרנט, וכששמע איך שכל הרבנים בלי יוצא מן הכלל מדברים על כך, הוא משוכנע היה כי הנה הוא מצא את המאחד והוא הולך לקיים את הוגר זאב עם כבש ולהוכיח כי אנו בימות המשיח
אבל מה שהוא לא לקח בחשבון ולא האמין, כי ימציאו תירוצים ממינים שונים, וכי המאבק יהיה נגד הנאומים באנגלית, וכי ישתרבבו לענין כמה דברים לא נעימים אחרים הקשורים בכבוד הציבור, וכי אנו רחוקים מאוד מיכולת להביא תחת גג אחד את כל הציבור החרדי מקצה לקצה
לא רק סאטמאר, גם בעולם הליטאי לא כולם מסכימים עמו. והסיבה, מפני שחלק טוענים כי כינוס כזה לא יועיל, והם מתנגדים לכינוס באיצטדיון. אסור לשכוח, כי מדובר בביטול תורה שבוע לפני חג השבועות, ולא כולם מסכימים כי מדובר בכינוס שיביא תועלת
אם באמת מתכוונים להציל את כלל ישראל אסור לכנס את כולם יחד, מפני שהשפה לבני תורה אינה אותה שפה לבעלי בתים, ואינה אותה שפה לנשים, ובודאי שלא לצעירים ובמיוחד ילדים. אם כבר, היו צריכים לחלק לכמה כינוסים, אחד לצעירים וילדים שכבר מסתובבים עם טלפונים ומחוברים לפייסבוק ודומיהם. אחר לבני תורה, ואחר לבעלי בתים, ולכל אחד לדבר בשפתו. כה תאמר לבית יעקב ותגיד לבני ישראל, אי אפשר לדבר לכולם באותה שפה, את זה לא צריך לומר להרב סולומון שהשמיע עשרות שיחות בענין זה, ופלא שהוא לא לקח זאת בחשבון
כינוס כזה אם כבר, היו צריכים לפני עשר שנים כשזה התחיל לא עתה כאשר אנו עמוק בבוץ הזה והשאלה היא איך יוצאים משם