רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 בפברואר 2024

טוב אתה למות בעד ארצנו

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
אחד מטובי נציגינו בכנסת התנדב לענות, בשם הממשלה, לשאילתא שהוגשה בכנסת. חה"כ המכובד הסביר לחברי הכנסת – ולאזרחי ישראל – שהכרח הוא להקדים את גיוס תלמידי המכינות ומתנדבי שנת השרות, בשל מצב המלחמה בו אנחנו נתונים.
 
לצערנו, יש הרבה הזדמנויות הממחישות את ניתוקם של נציגינו בכנסת מהמתרחש במציאות החיים שלנו. התופעה אינה ייחודית לח"כים חרדיים וכמדומני שניתן לומר שעניינם של חברי הכנסת הינו השליטה באזרחים ולא בשרותם. עניין זה חשוב, משום שבעיני, הכשל המתגלגל עכשיו, נובע מאובדן המוסריות של יושבי ציון ולא מכשל נקודתי. כשל הקונספציה (שלרוב מתייחסים לפן הבטחוני שלה) נובע מיהירות, אבל היהירות אינה מנותקת מכשלי המוסר האחרים.
 
הבעיה אינה ח"כ פרוש, או אחר מאישי הציבור, הרקבון פשה בכל הגוף ונציגינו בכנסת הנם אך בבואה לכשל ולאובדן המוסריות של כולנו. בחרתי להצביע על כך דרך חה"כ פרוש, כי הוא לכאורה מטובי נציגינו וחושבני שחובת פישפוש המעשים המוטל עלינו, כציבור שאמור לבחון עצמו כל יום לפני השינה, זועקת. חוששני שהעיסוק הרב שלנו בצדקת דרכנו ובהכפשת והשחרת כל מי שאינו 'אנחנו', מעוור את עינינו ומעקר את היכולת שלנו להתבונן פנימה ולחפש את פגמינו-אנו. זה כנראה אנושי למדי שכאשר אתה עסוק בהשחרת אחרים, אתה פחות פנוי להתבונן פנימה.
 
זה לא חה"כ פרוש שנעדר כל בושה או תבונה, להשכיל שאין זה ראוי שהוא ידרוש מאחרים שימותו בשבילנו. גם אם בתוככי תוכו הוא אכן מאמין שכך צריך להיות (וחוששני שהוא אכן חושב כך), אלא שאינך יכול לבוא לחילונים ולדתיים שמתים (פיזית. לא 'ממיתים עצמם' מטאפורית) בהגינם בגופם עליך, על משפחתך וחבריך ולדרוש מהם להקדים ןלמסור את נפשם, כדי שאתה וחבריך ומוריך, תהיו פנויים לעסוק בתחתיות החברה.
 
העניין הוא לא חה"כ פרוש, אלא אנו. אנו, רבבות אלפי ישראל הנאמנים לרבותיהם ומצביעים שוב ושוב למען אותם שעומדים על זכותם/חובתם להביא עלינו, כציבור, מגיפת סוכרת וכדומה. אנו, שאיבדנו כל חוש ביקורת ושום כלום לא התעורר בנו למראה האבסורדי בו ח"כ 'שלנו' דורש מטובי החילוניים והדתיים למהר ולמות למענינו.
 
איני נכנס כאן למחלוקת האם מותר/מצווה/אסור להתגייס להגנת יושבי הארץ. ידועה ומוכרת דעתו של המרא דאתרא שכל עניינו של צה"ל הוא לחלן את החרדים ומשכך, איסור גמור להתחבר אליהם. הובאה כאן גם ציטטה מאחד מגדולי משנאינו שמסביר שתפקידו של הצבא הוא להכניס ערכים דמוקרטיים (וכל שום וחניכה דאית לה להאי מטרוניתא דהפקירא) בחרדים ודתיים. וגם ידוע לכל שלצה"ל יש זווית של 'כור היתוך', מה שאומר עירבוב והאחדה של אזרחי ישראל .
 
מצד שני ידועה דעתם של אחרים (כולל כותב שורות אלה) שהחיוב להגן על ישראל מכל צר, הוא חיוב הלכתי גמור ומה שצריך לעשות בפועל זה מסגרות שמוגנות מפני השפעה חיצונית ממרידה. לטעמי, מנהיגי הציבור שלנו (יש לדייק: 'מנהיגים-לעת-מצוא' ולצורך עניינים ספציפיים מאוד) לא פועלים להקמת מסגרות כאלה ורובם אף נלחמים מלחמת חורמה באפשרות שבטלנים שרשומים בוועד הישיבות כאילו הם בני תורה, ימשיכו להשתמט מחובתם ההלכתית והיהודית.
 
גם לו יהיה שאכן חל על בחורינו איסור של 'מתו אחיו מחמת שרות בצה"ל', עדיין המוסר והשכל האנושי הבסיסי אמורים היו לומר לנציגנו הנכבד, שלא עליו המלאכה לגמור ושיותיר את מלאכת ההסבר, מדוע אחרים צריכים למות למען יכולתו להמשיך לשלוט בציבור.
 
אובדן מוסר ובושה זה, משתלב היטב באובדן הדרך והמוסר הכולל במדינתנו. זה כבר לא רשתות שיווק שעושים כל טריק ושטיק, כדי שנקנה מה שאיננו צריכים ושנגלה באיחור שההנחה שהובטחה, הותנתה באותיות קטנות (רק שלא משתלם לנו לעמוד בתור ולקבל החזר על גילוי התרמית). זה כבר לא ראש ממשלה שלא מתבייש לומר 'הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים' וזה כבר לא מפלגות שדורשות/מציעות שיצביעו עבורן, בלי שטורחות בכלל להציע מצע, מדוע ולמה להצביע עבורן. מספיק שאתה רוסי/חסידי/מזרחי/'דמוקרט', כדי שנשמתך וקולך יהיה שייך להם.
 
גם לא בהם האשם. אם אנחנו מסכימים שישקרו לנו בפרצוף, למה שהם לא יעשו זאת? כבר הרבה זמן שכל הפויליטיקע מתבצעת בדרך של שוד הקופה הציבורית וחלוקת השלל בין המצליחים ליצור 'רוב קואליציוני'. אין מוסר, אין בושה ואין חזון.
 
ובאין חזון, יפרע עם.
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.