רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 29 בפברואר 2024

מבזקים

 

✅ אחרי שהיועמ"שית פרסמה את עמדתה, לפיה, 'אם אין חוק גיוס אין תקציב לישיבות',  בממשלה העבירו לה מסר: "זו לא עמדתנו, עמדתך לא מייצגת אותנו, נשקול ייצוג חיצוני לדיונים הבאים בבג"ץ בנושא". (יהודה שלזינגר)

✅ מצב חוק  גיוס אחרי נאום גלנט: נתניהו מצפה מהחרדים להביא את גנץ להתגמש, ולתת לו את התחושה שהוא יהיה זקוק להם פוליטית בעתיד, ולכן לא כדאי לו לשרוף את הגשר ולהביא לפירוק הממשלה. כי לא יהיה לו אותם אחרי. (יובל שגב)

✅ יקי אדמקר: אחרי ההצהרה של גלנט, בכיר ביהדות התורה צלצל אליו וזעם: ״לאן אתה רוצה להגיע ככה? לבחירות?״. מאוחר יותר טען אותו בכיר בשיחות עם גורמים בקואליציה: ״יש לנו 64 מנדטים שלנו, למה צריך לתת וטו לגנץ?״ .

✅ נדב איל פרשן ידיעות אחרונות לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״החרדים חייבים להגיע להסדר על חוק הגיוס כבר בממשלה הזאת, כדי שהדבר ירחיק את הבחירות . אם תהיינה בחירות כיום תקום ממשלת אחדות חילונית ללא חרדים, שתעביר חוק גיוס שישלול את תקציבי הישיבות .

✅ יענקי פרבר: אם החרדים יפילו את הממשלה בגלל חוק הגיוס - הממשלה הבאה תהיה הכי ליברלית שהכרנו אי פעם, ובכירים חרדים יודעים את זה, אבל אף אחד בחברה החרדית לא יקח על עצמו את האחריות לגיוס חרדים .

✅ יובל שגב: מצב חוק גיוס אחרי נאום גלנט: נתניהו מצפה מהחרדים להביא את גנץ להתגמש, ולתת לו את התחושה שהוא יהיה זקוק להם פוליטית בעתיד, ולכן לא כדאי לו לשרוף את הגשר ולהביא לפירוק הממשלה. כי לא יהיה לו אותם אחרי .

✅ עוד משגב: מחפשים קודם כל נוסח שניתן יהיה להעביר בהסכמה בקריאה ראשונה, כדי לעכב את החלטת בגץ, אבל מבינים שזה יהיה קשה מול כל המפלגות החרדיות. ברור שגם להן יש הרבה להפסיד, אבל רציונליות פוליטית לא תמיד מתכתבת עם דין תורה ועמדת הרבנים הבכירים. גורמים בלשכת רה"מ זעמו על דברי גלנט וטענו שהוא ניסה להכניס את נתניהו לפינה עוד לפני שהתחיל שיח אינטנסיבי בנוגע לחוק עם החרדים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.