מאביו של הרבי זצ״ל
תולדות
וְהִרְבֵּיתִ֤י אֶֽת־זַרְעֲךָ֙ כְּכוֹכְבֵ֣י הַשָּׁמַ֔יִם וְנָתַתִּ֣י לְזַרְעֲךָ֔ אֵ֥ת כׇּל־הָאֲרָצֹ֖ת הָאֵ֑ל וְהִתְבָּרְכ֣וּ בְזַרְעֲךָ֔ כֹּ֖ל גּוֹיֵ֥י הָאָֽרֶץ׃
עֵ֕קֶב אֲשֶׁר־שָׁמַ֥ע אַבְרָהָ֖ם בְּקֹלִ֑י …
(תולדות כו, ד.ה.)
מתרץ שאלות המפרשים;
למה דוקא אצל יצחק מצינו בתורה, שהברכה על ארץ ישראל הי׳ בזכות ובגלל אברהם כמ״ש עקב אשר שמע אברהם, והרי בברכה לאברהם (לך לך טו, יח) ביום ההוא כרת ה׳ ברית לאמר לזרעך נתתי את הארץ… - הוא ברכה ישר לאברהם.
וכן ביעקב (ויצא כח, יג) הארץ אשר אתה שכב עלי׳ לך אתננה ולזרעך, ועוד.
דהוא ברכה ישר ליעקב, ולא כתוב שהוא בזכות אברהם או יצחק עקב אשר שמעו!!
למה דוקא אצל יצחק כתוב ״עקב אשר שמע אברהם?
לקוטי לוי יצחק, אגרות קודש ע׳ רמב.
ילקוט לוי יצחק עה״ת סימן ריג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.