רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 17 בפברואר 2022

מיני ומינך יתקלס עילאה

 

מאת: חרדי בעולמו

 

אחרי כותבי כאן שבימינו נוהגת מצווה הבאה בעבירה באינוס בנות ישראל הכשרות והצנועות, שפך על פני כאן כותב נכבד, קל לשון ומקלדת, עביט של שופכין על שאני 'מחרף ומגדף' הלכות פסוקות וכו'.

יפה שאתה מתקומם ככה על הגנת קודשי ישראל. הדבר מעיד שבעל מצפון אתה ולא ריק ופוחז שגס ליבו בסבלן של ישראל. העובדה שרצון זה מיתרגם למעשה הפוך, אינה גורעת מרצונך הטוב ומהשכר הצפון למתאוולים בעלי כוונות טובות. אשרינו ישראל שזכינו שצדיק כזה חי בדורנו להגן על עמך ישראל מהקמים עלינו לכלותנו ורק הקב"ה מצילנו מידם (בעזרת הכותב הנכבד, כמובן)

בהיות שלא התייחסת למציאות כפי שהיא (שבנות ישראל הטהורות נאנסות בליל כלולתן, ועוד באיצטלא של קיום מצווה, ר"ל), איני יודע אם יש לנו מחלוקת במציאות, או שהמציאות לא רלוונטית לנושא. מצווה היא מצווה היא מצווה - גם כשהיא באה בעבירה נוראית ומתועבת!

בעיני, לא דבר פשוט הוא לקחת את המצווה הראשונה בתורה ולהפוך אותה לקרדום לחפור בו התגדלות והתבגרות, על חשבון אסונן ותומתן של בנות ישראל הצנועות.

איני יודע אם במחוזותינו גדלת - שאז היית יודע שבנות ישראל גדלות בכזה ריחוק מכל נושא המתקרב ל'מצווה', עד שרובן אינן יודעות איך הדברים נראים בכלל. הרי ברור שלו היו נחשפות לדבר הנורא הזה, שלא במסגרת חתונתן ,שהיו בורחות בצרחות אימים כל עוד נשמתן בן. בת 'בית יעקב' נורמלית אינה יודעת בין ימינה לשמאלה מהמבנה האנטומי של גבר וברוב מוחלט של המקרים אינן מכירות גם את גופן עצמן. המעבר מאיסור גמור וטאבו מוחלט למצב בו עושים משהו שמזעזע כל כך, הינו חד מידי ואינו מתאים לבני אנוש בני תקופתנו.

עד לעיתות המודרניות חיו כל בני האדם בסביבת בעלי חיים והיו מודעים לדרך העולם ורק בדרונו, כאשר קונים בשר ממקפיאים אין לילדים הבנה בכלל איך בעלי חיים גדלים ומתרבים. המציאות היא שבת ישראל כשרה עושה משהו (מדויק יותר לכתוב 'נעשה בה מעשה כלשהו'), כשהדבר נוגד כל נים ונים בגופה ובנשמתה.

 

גם לבוגרים ובוגרות נפלאת היא דרך גבר בעלמא וכבר כתבתי שכרגע חושב שלא נכון להכנס כאן לדברים צנועים אלה, אבל לבת בית יעקב?? זו טראומה נוראית!

 

אם על עובדות פשוטות אלו אתה מתווכח, לא נותר להניח אלא שבעל תשובה טרי אתה.

אם אנחנו מסכימים על המציאות ורק דנים האם יש בזה מעשה אכזריות או לא, אין לי אלא להניח שמעולם לא שוחחת שיחה כנה עם אשה כשרה וכנה. גם לי לא היה קל להפנים שזה המצב.

הנכון הוא שהמציאות היא מציאות (רוב בנות ישראל הכשרות מזועזעות מכל הנושא) והן עושות זאת בכפיה מוחלטת. נכון שהאונס אינו החתן כשלעצמו, אלא שכל הקהילה אונסת את שניהם לעשות משהו בניגוד לרצונם!

גם הדברים שנאמרו בזמנו לגבי הדרך הנכונה שיהיה במצוות הבית, גם זה מדבר בעיקר לאחר זמן. כאשר האשה כבר 'בתוך העניין', בוודאי שאז הדברים נראים ומרגישים אחרת. אבל אדרבא, כדי שיגיעו למצב נורמלי, צריך התחשבות במציאות וברגשותיה - שהן בליבה ובלב כל אשה בעולם והנוהג במידת אכזריות, אינו בדרך יהודית.

כה ברור ופשוט הדבר בעיני עד שזה אחד הדברים הבודדים שאני מרשה לעצמי להורות לאחרים הלכה למעשה. באופן כללי אני מתרחק מאוד מהוראה, ורק בזה אני מורה לאחרים הלכה למעשה. מנהג האונס הזה, הוא היפך היהדות והתורה. חד משמעית!

בהיות שהתורה הקדושה ניתנה לעם ישראל לתקן מידותיהם ולהתקרב להנהגתו יתברך (מה הוא רחום אף אתה רחום, מה הוא חנון, אף אתה חנון וכו') וכאשר הדברים נעשים שלא בדרך של 'דרכיה דרכי נועם', אזי ברור לגמרא (סוכה לב) שאין כך מקיימים המצווה. מהפסוק 'ואהבת לרעך כמוך' לומדת הגמרא שמותר לבן לחבול באביו, לצורך הקזת דם. כלומר, לאו מפורש בתורה נדחה מפני 'ואהבת לרעך 'כמוך'. רואים שפשוט היה לחז"ל שלא נקיים מצוות באכזריות ואתה בורר לה מיתה (אונס)??

לדאבון הלב, בשנים האחרונות נפוץ לענות בדיוק כפי שענו החוטאים והפושעים לנביא, 'מעשי אבותינו בידינו'. הדברים מתמיהים, מפני שמצד אחד משנים את התורה וההלכה כל הזמן ומצד שני 'נתפס הברקס' על דברים ואין משנים אותם, הגם שהמציאות - וסיבת ההלכה - השתנתה מזמן. רק משיח צדקנו יגאל אותנו מהנהגת ערב רב זו.

אני מודה לך מאוד שיצאת נגדי, כי בכך אפשרת לי לחזור ולהדהד את הדברים. הצטערתי משום שנדמה היה לי שלא הייתי מספיק ברור וחד משמעי שזו מצווה הבאה בעבירה ומי שרוצה לקיים את התורה, כפי שצוותה לנו על ידי הבורא יתברך וכפי שהסבירו אותה כל האמוראים והראשונים, יש לו רק דרך אחת: אנושית וחומלת (על שני המסכנים).

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.