רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 17 בפברואר 2022

בעלזא: אם ילמדו ליב"ה לא יבריחו סמים!

 

שלום לך
הקשבתי לך בקשר לבחורי הישיבה מבריחי הסמים וברשותך אני חייב להגיב.
הרי אנשים כמוך נלחמים בכל הכוח שחלילה וחס לא יכניסו לימודי ׳חול׳ (מה זה בכלל? גם ארוחות של יום ׳חול׳ אולי מיותרות?).
הרי לא עכברא גנב אלא חורא גנב, ואם גם כ״כ הרבה חרדים חיים בעוני וגם הילדים רואים שאין להם סיכוי לצאת מזה, כי הרי ללמוד מקצוע ולהתפרנס זה נהיה מוקצה (טירוף!), אז למה שלא יתפתו לכל מיני עבריינים? 
(די להיתמם ולטעון שהם לא יודעים מה הם מעבירים, אם מישהו מציע כמה אלפי דולרים או אפילו שקלים רק כדי להעביר מזוודה, צריך להיות טיפש גדול כדי לא לחשוב מה יש בתוכה).
ואם כל החכמים לא היו מתעקשים להשאיר כ״כ הרבה תלמידים בישיבה למרות שאין להם כלל מה לעשות שם המצב היה שונה.
חוץ מזה אתה גם מתמיה איך זה שלא שומעים את הרבנים וראשי הישיבות? מתי בכלל שומעים אותם בנושאים חשובים? מתי הם מתבטאים בנוגע לכל מיני סוטים למשל ולא רק בעיניני שטות כמו טלפון כשר שמכניס כסף למפיונרים ׳חרדים׳? 
ואחרי זה אתה בא בטענות לבלזער שהוא (אולי) רוצה לשנות את המצב ושהוא (אוי אוי אוי) לא מתייעץ עם שאר הרבנים! עם מי בדיוק הוא אמור להתייעץ? עם אלו שמספידים את הסוטים או עם אלו שרק אומרים לקרבנות שהכי חמור זה לדבר לשון הרע? או סתם אם הרובא דרובא שרוב הזמן ממלאים את פיהם מים למרות שמצב הדור על הפנים?
כל טוב
יהודי צרפתי
(מותר לפרסם…)

חיים שאולזון מגיב:

נניח שילמדו ליב"ה, האם כבר יהיה כסף לבחורים החרדים בישיבות? האם בעלזא בעד להתחיל לעבוד בגיל 13? אם היינו עוסקים במי שכבר התחתנו ועדיין לא עושים כסף. אבל בחורים ועוד קטינים? אולי תשיב לנו איך הם יעשו כסף? בכל מצב הכסף הזה הוא השוחד שמעוור עיני חכמים ופקחים ועושים שטויות ואין לזה כל קשר ללימודי ליב"ה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.