רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 באוגוסט 2021

אמת קנה...


מאת יהודי פשוט

מאמרו האחרון של החרדי בעולמו העביר בי ריגוש של הארה, וקשה להתווכח עם התובנה כי אמנם רבים הרבו פעלים לתורה חסידות ודקדוק ההלכה אך פעלה של שרה שנירר הייתה זו שהצילה את היהדות שלנו מלהשטף לגמרי בגלי הזמן.. ואם יורשה לי רק להוסיף כי באווירת הקוקוריקו של ימינו היו השמודליאנים שבנו סוגרים את בתי הלימודים שלה בכח הזרוע וההטרדה, אך למזלנו לא היו מאסות כאלה של מטורפים ובעלי פנאי אלימים באירופה..
 אני גם מסכים עמו בתפישתו ההיסטורית שמאז ומעולם היו רבותינו בראש וראשונה בשר ודם.. כך מתארים לנו חז״ל את גדולי התנאים והאמוראים וזו היא תהילתם, ויפה כתב בעל החזו״א ליהודי חסידי אחד שניסה להסביר דברים אלה ׳שפשוטם לא יעלו על הדעת על רבותינו הקדושים..׳ : אם כן אבדנו כל שפה.. כלומר שאם לא נקבל דברים כמשמעם אלא כרמזים על העכערע עניינים אז גם לא נקבל שהועשו להם ציצית משמעו עסק גשמי בחוטים של צמר הלקוח מכבשים אלא עפעס א העכערע זאך למעלה למעלה מהשגת שכלנו הנמוך..  וכלשון רבינו האב״ע (מן הזכרון) בני איש אחד אנחנו ומבשר קורצנו הראשונים כמונו ואוזן מלין תבחן .. מחד אמרו אם הראשונים כמלאכים אנו כבני אדם.. ומאמר רבי יוחנן שאמר: טובה צפורנם של ראשונים.. מאידך אמרו בכו״כ מקומות בתלמוד שלא ניתנה תורה למלאכי השרת.. ואימרה קצרה זו מקפלת בעצמה תבונות אין קץ ואוי היה לנו אילו לא נאמרה.. ואילמלא דמסתפינא הייתי אומר שהאלהתם של האדמו״רים לא בקודש יסודה וד״ל
  והדעת גם נוטה שאמת כתב על הסמרטיטון הנאלח שנקרא המודיע, שהרי כל ילד מעט חכם יודע שהמודיע זה לא בא להודיע שום דבר, ואדרבא הוא נוסד כדי להסתיר את האמת ולבסס שקרים הזויים בדעת ההמון ככל שזה ישרת את החצרות והכתות בהתאם לאינטרסים של העסקונה הפוליטית שהשתלטו על הציבור החרדי והנמיכוהו לדיוטא התחתונה של עליבות אנושית ותרבותית כציבור וכיחידים. ואם תפגוש בהם אדם ״חושב״ אז הוא יבוא אליך בתשובה מוחצת לומר: די רבי׳ס האלטן דאך אויף דאס אידישקייט.. ואתה לך תסביר לו שלא לאידישקייט של ליצני הדור הללו נתכוון הכתוב.. וכי למה תתן לשאנני עולם אלה קרדיט על דבר שלא נתנו עליו ליבם מעולם, כי כל חפצם היה ויהיה לבנות ולבסס את מעמדם לשם כבוד שילטון וממון. ועל האידישקייט של צאן אדם שתחת ידם לא נרבה בדברים כי בימינו אין כבר לאותם עלובים לא תורה ולא אמונה מוחלטת בקל אדון היושב ומשגיח מהשמים אלא מצוות רבם אלוהיהם בלבד, היום הוא אומר להם להתפלל כדרך שהתפללו אבותיהם, ואם יאמר להם למחר תתפללו לסבנו הישועות ברוך מעכיל הקודש מייסד שושלת צ׳אמבאלולו לא יהיו הרבה שיהססו כל עוד שזה מה שישאירם במסגרת הכת.
  גם בין הגויים ישנם כתות ומנהיגי כתות בשם הצלוב או בשם אלוהיות ממינים שונים ומשונים שעשו להם בני המזרח, אבל השתייכות לכת מקובלת על רוב רובם של בני התרבות כאומללות של קריסת אופי ואבדן הזהות, ואילו אצלנו החרדים הפכו באמצעות סמרטיתונים כהמודיע את ההתבהמות הזאת לנורמה של מהוגנות ומימוש עצמי..  אז מוטב לו למשיח צדקנו שיזדרז ויבוא כל עוד נשאר עוד מישהו חצי צלול שיקבל את פניו.
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.