רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 16 ביולי 2021

ר' יואל לצידו של הרבי בנה את תורת החסידות


מאת חסיד

קשה לכתוב משהו מסודר בעת הזאת שהידיעה עדיין טרי', והצער גדול ביותר, אבל בכל זאת אכתוב כמה דברים קצרים.
ר' יואל לא הי' רק חוזר, אלא בעיקר הי' בעל הבנה עצומה, ובעל הסברה מופלאה, שפתח דרך חדש בהבנת חסידות חב"ד. ניתן לומר שהוא הי' ה"ר' חיים בריסקער" של תורת חב"ד (כשם שר' חיים 'עשה סדר' לוגי מהמושגים התלמודיים, כך עשה ר' יואל למושגים הקבליים החבדיי"ם, אולי בהזמדנות אשתדל להאריך קצת יותר).
השפעתו על הדור היתה עצומה, איני יודע אם יש עוד אחד בדורינו ששינה המהלך המחשבה של כ"כ הרבה תלמידים. כמובן שתפיסת עולמו בנוי' לגמרי על תורת רבו זי"ע, אבל הי' זה שידע להנחיל תפיסה זו לדור שלם.
הוא שימש כחוזר הראשי שחזר על ההתוועדויות של הרבי לאחר שבת, ערך חלק גדול מתורת הרבי (החלקים הראשונים של לקוטי שיחות, וספר המאמרים מלוקט). חיבר את הט' כרכי ספר הערכים חב"ד. מסר שיעורים בתניא ובמאמרים העמוקים של תורת חב"ד במשך עשרות שנים, לאלפי תלמידים כפשוטו, ובענין זה מצדותו היתה פרוסה גם לקהל מבקשים חוץ לחב"ד. נשארו מאות הקלטות משיעוריו, וכן חוברו כמה ספרים ע"פ שיעוריו, והחשוב שבהם הוא הספר פירושים ועיונים על שער היחוד והאמונה (שר' יואל עצמו הגיה והשקיע בו כחות).
בנוסף לכשרונותיו המופלאות ושליטתו העצומה בתורת חב"ד, הי' חסידשער איד מהזן הישן שלא הי' לו שום שייכות לחיזו דהאי עלמא, וביטולו לרבו כ"ק אדמו"ר זי"ע הי' נפלא.
יהי זכרו ברוך, וירחם השי"ת על קהל תלמידיו שישמעו מעתה רק בשו"ט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.