רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 ביוני 2021

כמה יהודים יש היום בעולם/ מי מנה עפר יעקב


מאת: חרדי בעולמו

מקובל לחשוב שכיום יש בעולם בערך 15-16 מיליון יהודים. הספירה הזו מסתבכת והולכת משום שלצערנו הרב, מספרם של היהודים שנישאים לאינן יהודיות ומספרם של אלו העוברים 'גיור' הינו רב מאוד, כך שאיננו יודעים מי יהודי על פי ההלכה ומי יהודי רק לפי רישומי הקהילה. מ"מ ההנחה שהיא שאיכשהו כרגע יש בעולם בערך 15-16 מיליון יהודים.

שמעתי מר' משה שפירא זצ"ל (יהודי שלא הותיר אחריו כמותו), שמן הסתם המספר האמיתי הינו כמה מאות מיליונים. החישוב שלו התבסס על העובדה שמספרם של היהודים בעבר היה גבוה מאוד ביחס לאוכלסיית העולם ועם הזמן, תחת שמדות והשמדות הצטמצם המספר וכיום הינו בערך 0.22% מאוכלוסיית העולם.

נתחיל עם נתונים היסטוריים שיש תחת ידנו.

ביציאת מצרים היו 3 מיליון יהודים מקוריים (60 ריבוא זכרים 'יוצאי צבא'). זאת אחרי ששמונים אחוז מהיהודים מתו בשלושת ימי הגבלה.

בנוסף יצאו עימם גם ערב רב במספר לא ידוע (מחלוקת בחז"ל. בין 120 ריבוא ל 360 ריבוא). כלומר שמדובר על תשע מיליון יהודים לממעיט ול 21 מיליון למרבה מיליון יהודים.

צריך לדעת שבאותו זמן אוכלוסיית העולם כולו היתה בערך 30-50 מיליון איש בכלל. (עיין ויקיפדיה). כלומר שבעת יציאת מצרים עם ישראל היה בערך עשירית או חמישית מאוכלוסיית העולם. ולפי הדעה המרבה צ"ל שדעת המומחים שגויה ובעולם חיו הרבה הרבה יותר אנשים באותה תקופה. הדבר נכון גם לדעת הממעיט, בשל הכתוב 'לא מרובכם' 'כי אתם המעט מכל העמים'. לא תהיה זו הפעם הראשונה שחז"ל מגלים לנו טעויות ובורות של 'מומחים' בתחומים שונים.

במפקד שעשה דוד המלך ע"ה היו מיליון ושלש מאות אלף ('יוצאי צבא', כמובן). באותו זמן מנה העולם - עפ"י אומדנים בלבד, כמובן - בערך מאה מיליון.

בעת חורבן הבית היה מספר היהודים בעולם, לפי הערכות שונות, בין שני מיליון לשמונה וחצי מיליון. זאת בזמן שהאימפריה הרומית הקיפה 60 מיליון ואוכלוסיית העולם כולו מנתה מאתיים מיליון בערך. כלומר, שהיהודים היו אחוז עד ארבעה אחוזים מיושבי תבל. להזכירכם: כיום אנחנו בערך 0.22% אחוז. השאלה המתבקשת היא היכן הם כל היהודים??

המענה האוטומטי הוא שהגויים עשו בנו פוגרומים. בכך מיעטו את חלקנו באוכלוסיית העולם מכעשרה אחוזים (בעת יציאת מצרים) ל 2-4% (בית שני) ועד למצבנו כיום.

 קשה לאמוד כמה יהודים נהרגו ונטבחו על קידוה"ש, אבל ברור שלאורך הגלות היו הרבה מצבים בהם אולצו יהודים לבחור בין מוות להמרת דתם. אמנם, חלק מהעם שמר אמונים לדתו, גם במחיר חייו, אבל חלק אחר לא עמד בניסיון. במקרים אחרים לא נתנו ליהודים ברירה בכלל והם הומרו בכוח הזרוע.

בגירוש ספרד, למשל, ידוע לנו שכשליש עד חצי מהיהודים בחרו להישאר בספרד ולהמיר את דתם (כולל רבנים ומנהיגי קהילות). שני שליש מהיהודים שעזבו את ספרד, ברחו לפורטוגל. כמה שנים לאחר מכן, הוטבלו הללו לנצרות בכפיה בכיכר העיר. אין זה המקום לדון בסוגיה כשלעצה, כי אנחנו עוסקים כאן רק בשאלה מה קרה עם אותו חלק שלא עמד בניסיון.

באופן טבעי, רובם המוחלט התבוללו וברוב מוחלט של המקרים אין שום זכר ושארית לדעת מי הוא מצאצאי אותם אנוסים. אין זה גם עניינו כאן, אלא לכך שמן הסתם לפחות מחצית מהאנוסים היו בעצם, אנוסות (נשים מתו ונהרגו פחות מגברים). לפי ההלכה כל מי שנולד לאם יהודיה הינו יהודי. בהנחה שמחצה מהנולדים היו נקבות, עולה מזה שיש המוני המונים של נשים שלפי ההלכה הינן יהודיות גמורות (בת אחר בת) ובהתאם, ילדיהן הינם יהודים כשרים!

אי אפשר לדעת בכמה מדובר, אבל מן הסתם מדובר בעשרות אם לא מאות מיליונים של יהודים שאינם ידועים ורק בביאת גוא"צ במב"א, יבשר לנו אליהו מי ומי מאחינו הוא.

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.