רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בנובמבר 2020

מנהיג המחבלים הליטאים היה תלמידו רבי צבי יהודה קוק זצ"ל - הנה כאן מכתב פרידמן לרבו!!!

 

הרב צבי פרידמן, תלמיד ישיבת מרכז הרב והרב צבי יהודה קוק, ומנהיג הפלג הקיצוני של הפלג הירושלמי. פרסום ראשון של מכתבו אל הרצי"ה

בשנים האחרונות היה הרב צבי פרידמן, ראש ישיבת בית חלקיה, דיין ורב שכונה בבני ברק, למוביל הקו הקנאי ביותר של הפלג הירושלמי. הוא יליד שנת תרצ"ח (1938), היה ממקורבי הרב שך וממעצבי העיתון "יתד נאמן".

וכשאומרים הרב שך (שנפטר היום לפני 19 שנה), כוונת הדברים לכל המכלול ההשקפתי שגיבש: הגבהת חומות, עיצוב הישיבות למה שהן היום, עיצוב הפרהסיה והקהילות, והתוויית הקו החריף מאוד כנגד הציבור החילוני. 

במאמר בעיתון יתד נאמן כבר בשנת תשנ"ו התבטא הרב פרידמן: "אדם חילוני וכל שכן מפלגה חילונית, מוציאים את עצמם מחוץ ל"כלל ישראל". אין לנו עסק איתם". את מדינת ישראל הגדיר כ"שלטון חילוני עוקר דת", שאין כל משמעות דתית לריבונותו על הארץ. כך גם במאמרי דעה נוספים.

הנקודה המעניינת, שידועה בדרך כלל רק בתור אנקדוטה היסטורית, היא העובדה שהרב פרידמן למד תקופה מסוימת בישיבת מרכז הרב. הוריו היו דתיים-ציוניים והוא למד בישיבת היישוב החדש. 

הוא גם נישא לעליזה, בתו של מרדכי מאיר קרפ שאפשר לומר שמייצג את מה שהיה קיים בחרדיות הישנה של המאה הקודמת. תלמיד חכם וממקימי ישיבת לומז'ה בפתח תקווה, ובמקביל ותיק ב"ההגנה", שהשתתף במלחמת העצמאות והתפרנס מחנות המכולת שברשותו. 

ובכן כאן ובפרסום ראשון: מכתבו של צבי פרידמן הצעיר אל רבו הרב צבי יהודה קוק, מיד לאחר אירוסיו. "הרגשתי צורך נפשי לכתוב לכבוד הרב", הוא מציין, "ולשתפו בשמחתי". הוא גם מדגיש בפני הרצי"ה את העובדה שארוסתו היא בתו של איש המתפרנס ממלאכתו וקובע עתים לתורה.

"נקוה שהכל יעלה בכי טוב בע"ה", הוא חותם. "בברכה, תלמידו צבי פרידמן". את תשובת הרצי"ה קשה לפענח בצילום שלפני, אולם היא קצרה ועיקרה תודות לתלמיד על העדכון המשמח, וברכה חמה לנישואיו. היו ימים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.