רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 בנובמבר 2020

ווארטים

 

מילתא דבדיחותא לפרשת וישלח

מסופר על רבי חיים מבריסק זצ"ל שנסע פעם ברכבת כברת דרך ארוכה והגיע זמן מנחה וקרבה השקיעה. בלית ברירה ניסה רבי חיים לארגן מעניין בקרון הרכבת. בקרון ישבו שני משכילים ובקשם שיצטרפו למנין, בתגובה קמו השניים ויצאו לקרון אחר. 

נענה רבי חיים ואמר לסובביו: עתה נתיישבה לי קושיא חמורה שהייתה לי מזה שנים רבות. בפרשת וישלח מובא שיעקב אבינו הכין מנחה לאחיו עשיו עיזים מאתיים ותיישים מאתים וכו' וכו' ונשאלת השאלה מדוע לא הכין גם כלבי שמירה שישמרו על כל העיזים והתישים? 
אלא עתה נתיישבה לי הקושיא. היות שהכלבים שמעו שמדובר במנחה ברחו מהמקום...

עורך דין מפורסם נפטר ומגיע לשערי גן עדן.כשהוא מגיע למלאך העומד בשער הוא אומר לו: "סליחה, אבל יש לכם טעות. אני ישבתי במשרד, עובד על תיק חשוב מאוד, ופתאום, ללא סיבה, אני מת. איזה מין דבר זה?"המלאך שואל את עורך הדין לשמו ובודק במחשב שלו. הוא חוזר לעורך הדין ואומר: "אני לא יודע למה אתה מתלונן, כתוב במחשב שנפטרת בשיבה טובה.""מה?" משתומם עורך הדין "אני בן 34, מה פתאום בשיבה טובה?"המלאך בודק שוב המחשב שלו ואומר: "על פי שעות העבודה שחייבת את הלקוחות שלך, אתה בן 97."

עורך דין אחד עצר את היגואר החדשה והנוצצת שלו והחנה אותה מול המשרד. בשנייה שפתח את הדלת, עברה במהירות אדירה משאית, "גילחה" את כל הצד של היגואר, ושברה את הדלת. עורך הדין ההמום התקשר למשטרה, ואחרי דקה הגיע שוטר. העו"ד התחיל לצרוח: "האוטו שלי! האוטו החדש והיפה שלי!"השוטר אמר לו: "אתם עורכי הדין ממש מגעילים אותי. אתה כל כך חומרני, כל כך עסוק בלבכות על האוטו שלא שמת לב שהמשאית פצעה אותך קשה וכל היד שלך חתוכה ומדממת!"עורך הדין מסתכל על ידו נוטפת הדם, ומתחיל לצרוח: "אלוקים! השעון שלי!!!"

בראשית" הציעו לבחור
אך הוא ביקש לחשוב ב"נח"
ואז החליט "לך לך" לראותה
"וירא" אותה והתעניין ב"חיי שרה"
לאחר מכן שאל על "תולדות" - בת מי היא, מי ההורים הסבים וכו'.
הוא לא ידע אם "ויצא" איתה או "וישלח" אותה,
חשב והחליט "ויצא" איתה.
לכן "וישלח" מכתב לרב לבקש את הברכה לזיווג.
לאחר שקיבל את ברכת הרב "וישב" עם המשפחות על דבר החתונה.
ויהי "מקץ" כל הישיבות, "וייגש" לחתונה ואחר כך "ויחי" איתה.
ואחרי שנה באו "ואלה שמות בני ישראל".
את ההמשך לא מספרים לזוג, כי את עבודות הפרך הם ירגישו לבד

וההמשך:
נולדו הילדים
ההורים התערבו ב"שמות"

"וארא" השווער שיש בלגן

קודם הוא רק "בא"

לאחר מכן "בשלח" את בתו

ה"יתרו" לקח אותו ל"משפטים"

שישלם את ה"תרומה" המזונות
ולאחר שבית משפט "תצוה" 

אם לא תשלם "תשא" עונש

ולא יעזור "ויקהל" הפגנה

עד שיקיים את "פקודי"

"ויקרא" לעסקנים שיתערבו

יבטלו את ה"צו" 

עשה "שמיני"יות באויר

חזרו ושוב "תזריע" 

אך הוא הרגיש "מצורע"

"אחרי" שלמד את הלקח
וקיבל ענוות "קדושים"

מה שהשווער "אמור"

עשה כמו ציווי "בהר סיני"

מפחד להסתבך "בחוקותי"


לאחר תקופת שקט כמו "במדבר"

שוב החתן "נשא את ראש"

ו"בהעלותך" את הטונים

"שלח" השווער להזכיר

ש"קורח" לא מת
ויזהר מ"חוקת" בית המשפט

וכמו "בלק" חיפש מי שיקלל

או קנאי כמו "פנחס" שילחם

ב"מטות" מקלות ואבנים

"ואלה מסעי" עדיין לא תמו

ב"דברים" לא עזר

התחיל "ואתחנן" ולא צלח

"עקב" "ראה" החתן שאין סוף

הפסיק לפחד מה"שופטים"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.