רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 13 בנובמבר 2019

תגובה לדרשת מוצפי

לכב' הרב שאולזון שליט"א

ראיתי באתר שלך את הקלטת מהדרשה של "הרב" מוצפי, ופשוט הזדעזעתי לראות לאיזה דרגה של גסות הרוח אדם יכול להגיע, שמזלזל ולועג בפרהסיא לצורת מבטא התפילה של היהודים האשכנזים.
מבלי להיכנס לויכוח איזה מבטא הוא הנכון, שהרי אף אחד מאתנו לא שמע את משה רבינו ואהרן מתפללים, אדרבה אותנו חינכו שכל המנהגים והנוסחאות, אשכנזים ספרדים חסידים יסודתם בהררי קודש,
 אני מדבר על עצם העניין שעומד אדם, ובפרהסיא לועג ומזלזל באלפי יהודים שמתפללים כך, כמה גסות הרוח וגאווה צריך כדי לעשות זאת.
ועוד והוא העיקר: מוצפי בעצם מזלזל לא רק בהם, כי הרי הם מתפללים בדיוק כמו שאבותיהם ורבותיהם התפללו, כן בדיוק כמוהם, ומילא הוא מזלזל בהבעל שם טוב הקדוש שהתפלל כך, ברבי אלימלך מליזענסק שהתפלל כך, ברבי לוי יצחק מברדיטשוב שהתפלל כך, ובעוד הרבה גאוני וקדושי ישראל.
 או שמא מוצפי יודע משהו שהבעל שם טוב לא ידע? גאוני ישראל האשכנזים ידעו את כל "דברי הגאונות" שאתה אומר, ובכל זאת הם התפלללו בדיוק כך. 
ואותך מוצפי אשאל: מאיפה למדת את ההנהגה הזאת? האם גם אביך זצ"ל זלזל ולעג ליהודים? האם רבינו ה"בן איש חי" זלזל ולעג ליהודים? לא ולא. להם היתה מידת ענווה ושפלות רוח, ולא גסות הרוח וגאווה סרוחה כמו שיש לך. 
כמובן שהתירוץ שלך הוא ש"כביכול" אתה רוצה לתקן את הטעות, אבל זה שקר וכזב, כי הרי אתה מבין היטב שאף אשכנזי לא ישנה את המבטא שלו בגללך, ואם כן מה התועלת בדרשתך? להרבות שנאה וזלזול בין אשכנזים לספרדים? אתה לא יכול להתאפק ולחשוב מעט טרם שאתה מדבר? או שמא השנאה והקנאה העבירוך על דעתך [אם בכלל יש לך דעת], כפי שנראה מהעוויות הפנים המשונות שאתה עושה בעת דברך על אופן המבטא שלנו. 
ויש לי חידוש בשבילך: אנו האשכנזים מכבדים את מנהגי הספרדים ואופן תפילתם, ומצד שני אין אנו מתביישים באופן תפילתינו, אדרבה אנו מתגאים במבטא שלנו כפי שקיבלנו מאבותינו ורבותינו הקדושים, ולא נשנה מאומה מהמסורת שלנו.
בגמרא איתא שרבי מאיר הוי דייק בשמא, אולי הכי קרא שמך "מוצפי" לשון נוטריקון: מוץ - פי, היינו שמוץ ותבן הוא שיוצא מפיך, ולא תבואה שמינה.

בוש והיכלם לך מוצפי, רק עכשיו נגמרו הימים הנוראים, וכבר אתה מזלזל ולועג לרבבות יהודים יראים ושלמים ומרבה קטטה בעם ישראל. ראוי לך שתעשה חשבון נפש נוקב על מעשיך ודיבוריך, ובפרט שבפרהסיא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.