"היום בתניא" שבת קדש ו תשרי:
המתהוים מזיווג
"זעיר אנפין ונוקבא"
שב"בריאה יצירה עשיה":
בפיסקה שלפנינו, מדובר אודות המתהוים מזיווג (שילוב) המידות "זעיר אנפין ונוקבא" (ששת המדות חסד גבורה תפארת נצח הוד ויסוד, עם בחינת המלכות), כפי שהוא בשלשת העולמות בריאה יצירה ועשיה".
במסגרת זו נלמד:
א. על התהוותם "מאין ליש" של ה"נבראים" (שבעולם הבריאה) "הנוצרים" (שבעולם היצירה) וה"נעשים" (שבעולם העשיה), על ידי "אור הנשמה".
ב. על החיות הפנימית (בחינת האור ה"ממלא כל עלמין") המתלבשת במתהוים הללו, לעומת החיות הפנימית המתלבשת ב"אור הנשמה" ובבחינת הרוח והנפש והכלים שבעשר הספירות אשר ב"בריאה יצירה ועשיה".
ג. (וכמבואר בהמשך) על חלקו של האור ה"סובב כל עלמין" שסובב ומקיף בשוה את ארבעת העולמות "אצילות בריאה יצירה ועשיה", ושילובו בבריאת ה"יש מאין" בפועל ממש.
...
"והנה כמו כן":
לעיל למדנו, שמ"מלכות דאצילות" ומהזיווג של "זעיר אנפין ומלכות" שבאצילות, מתהוים "נשמות ומלאכים לעולם הבריאה" (שהם בבחינת "יש ודבר נפרד בפני עצמו"), התהוות הנמשכת בכח ה"אין סוף" הנמשך בזיווג (שילוב) זה.
וכאן מוסיף רבנו ש"כמו כן מזיווג ששת המידות (זעיר אנפין) והמלכות (נוקבא) שבעולמות "בריאה יצירה ועשיה", נבראו בדרך של "מאין ליש", כל הנבראים והנוצרים והנעשים, על ידי "אור הנשמה" שבתוכן (שהיא אלוקות מהכלים של עשר הספירות של מלכות דאצילות) - "וגם בתוכה" (כפי שרבנו מוסיף) משולבים מספר פרטים, הנותנים תמונה רחבה יותר למשתלב "באור הנשמה" ולאופן התהוותו של העולם.
ויש לצין, שכל בחינות ההארה שרבנו מדבר עליהם כאן, הן במסגרת האור ה"ממלא כל עלמין", המאיר בכל עולם ובכל נברא לפי ערכו.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*המעונינים להשתלב בקבוצות "מקבלי היום בתניא", יתקשרו אלי בווטצאפ 0544960839
*גמר תתימה טובה!
הרב יקותיאל גרין
כפר חב"ד ארץ הקדש "ארץ אשר עיני ה' אלקיך בה".
*לזכות נכדי היקר, חיים אליהו בן בנימין וויטא גרין, ליום הולדתו לאורך ימים ושנים טובות.
המתהוים מזיווג
"זעיר אנפין ונוקבא"
שב"בריאה יצירה עשיה":
בפיסקה שלפנינו, מדובר אודות המתהוים מזיווג (שילוב) המידות "זעיר אנפין ונוקבא" (ששת המדות חסד גבורה תפארת נצח הוד ויסוד, עם בחינת המלכות), כפי שהוא בשלשת העולמות בריאה יצירה ועשיה".
במסגרת זו נלמד:
א. על התהוותם "מאין ליש" של ה"נבראים" (שבעולם הבריאה) "הנוצרים" (שבעולם היצירה) וה"נעשים" (שבעולם העשיה), על ידי "אור הנשמה".
ב. על החיות הפנימית (בחינת האור ה"ממלא כל עלמין") המתלבשת במתהוים הללו, לעומת החיות הפנימית המתלבשת ב"אור הנשמה" ובבחינת הרוח והנפש והכלים שבעשר הספירות אשר ב"בריאה יצירה ועשיה".
ג. (וכמבואר בהמשך) על חלקו של האור ה"סובב כל עלמין" שסובב ומקיף בשוה את ארבעת העולמות "אצילות בריאה יצירה ועשיה", ושילובו בבריאת ה"יש מאין" בפועל ממש.
...
"והנה כמו כן":
לעיל למדנו, שמ"מלכות דאצילות" ומהזיווג של "זעיר אנפין ומלכות" שבאצילות, מתהוים "נשמות ומלאכים לעולם הבריאה" (שהם בבחינת "יש ודבר נפרד בפני עצמו"), התהוות הנמשכת בכח ה"אין סוף" הנמשך בזיווג (שילוב) זה.
וכאן מוסיף רבנו ש"כמו כן מזיווג ששת המידות (זעיר אנפין) והמלכות (נוקבא) שבעולמות "בריאה יצירה ועשיה", נבראו בדרך של "מאין ליש", כל הנבראים והנוצרים והנעשים, על ידי "אור הנשמה" שבתוכן (שהיא אלוקות מהכלים של עשר הספירות של מלכות דאצילות) - "וגם בתוכה" (כפי שרבנו מוסיף) משולבים מספר פרטים, הנותנים תמונה רחבה יותר למשתלב "באור הנשמה" ולאופן התהוותו של העולם.
ויש לצין, שכל בחינות ההארה שרבנו מדבר עליהם כאן, הן במסגרת האור ה"ממלא כל עלמין", המאיר בכל עולם ובכל נברא לפי ערכו.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*המעונינים להשתלב בקבוצות "מקבלי היום בתניא", יתקשרו אלי בווטצאפ 0544960839
*גמר תתימה טובה!
הרב יקותיאל גרין
כפר חב"ד ארץ הקדש "ארץ אשר עיני ה' אלקיך בה".
*לזכות נכדי היקר, חיים אליהו בן בנימין וויטא גרין, ליום הולדתו לאורך ימים ושנים טובות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.