"היום בתניא" יום ו' ה תשרי:
המצוות המעשיות:
כהמשך למבואר לעיל בהרחבה, אודות:
א. התהוות "היש הנפרד לגמרי", שהוא דוקא המקום לגילוי מלכותו יתברך.
ב. לידת הנשמות לעולם הבריאה, לאחר עיבורן ןהכשרתן ל"עבודה" המוטלת עליהם (בקבלת עול מלכותו יתברך).
ניגש רבנו להבהיר את ערכן של המצוות המעשיות, שעל ידן דוקא באה לידי ביטוי קבלת מלכותו יתברך - כשבדבריו הוא מתיחס:
א. למיקום של שרש המצוות לעומת המיקום של שרשהתורה, כפי שהוא באצילות, ולמעלה יותר (בחינת "אריך אנפין").
ב. לחשיבותם של המצוות, כפי שניתן להבין מכמה מאמרי רז"ל.
ג. לחובת קיומם של המצוות המעשיות בפועל, כאן למטה בעולם הזה, בהיותם "עיקר התורה ושרשה".
...
המצוות כעיקר התורה:
נצין, כי באופן כללי, ההפרש בין תורה למצוות למטה, מתבטא בכך, שהתורה מהוה את הביאור ואת השכל בפירושם של כל פרטי המצוות, איך ומה לעשותם - ונמצא איפוא:
שמצד אחד, התורה היא בחינה פנימית, ולעומתה המצוות הן בחינת חיצוניות.
אולם מצד שני, הרי גוף המצוה דוקא היא עצם רצונו יתברך (אף שהיא רק חיצוניות ומעשה בלבד), ואילו התורה (אף שהיא בחינה פנימית), מכל מקום הרי היא רק פירוש למצוה איך ומה תיעשה.
כך שממבט כולל עולה, שהמצוה היא העיקר.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*מוסדות תורה רבים מבקשים לקבל כתרומה את הספרים שחיברתי, באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם" - השתתפותך בהפצת הספרים תתקבל בברכה.
גמר חתימה טובה.
הרב יקותיאל גרין
0544960839
[12:18 PM, 10/3/2019] +972 54-496-0839:
המצוות המעשיות:
כהמשך למבואר לעיל בהרחבה, אודות:
א. התהוות "היש הנפרד לגמרי", שהוא דוקא המקום לגילוי מלכותו יתברך.
ב. לידת הנשמות לעולם הבריאה, לאחר עיבורן ןהכשרתן ל"עבודה" המוטלת עליהם (בקבלת עול מלכותו יתברך).
ניגש רבנו להבהיר את ערכן של המצוות המעשיות, שעל ידן דוקא באה לידי ביטוי קבלת מלכותו יתברך - כשבדבריו הוא מתיחס:
א. למיקום של שרש המצוות לעומת המיקום של שרשהתורה, כפי שהוא באצילות, ולמעלה יותר (בחינת "אריך אנפין").
ב. לחשיבותם של המצוות, כפי שניתן להבין מכמה מאמרי רז"ל.
ג. לחובת קיומם של המצוות המעשיות בפועל, כאן למטה בעולם הזה, בהיותם "עיקר התורה ושרשה".
...
המצוות כעיקר התורה:
נצין, כי באופן כללי, ההפרש בין תורה למצוות למטה, מתבטא בכך, שהתורה מהוה את הביאור ואת השכל בפירושם של כל פרטי המצוות, איך ומה לעשותם - ונמצא איפוא:
שמצד אחד, התורה היא בחינה פנימית, ולעומתה המצוות הן בחינת חיצוניות.
אולם מצד שני, הרי גוף המצוה דוקא היא עצם רצונו יתברך (אף שהיא רק חיצוניות ומעשה בלבד), ואילו התורה (אף שהיא בחינה פנימית), מכל מקום הרי היא רק פירוש למצוה איך ומה תיעשה.
כך שממבט כולל עולה, שהמצוה היא העיקר.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*מוסדות תורה רבים מבקשים לקבל כתרומה את הספרים שחיברתי, באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם" - השתתפותך בהפצת הספרים תתקבל בברכה.
גמר חתימה טובה.
הרב יקותיאל גרין
0544960839
[12:18 PM, 10/3/2019] +972 54-496-0839:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.