שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת יתרו שנת ה'תשנ"ב
סימן י"א ,
על פי הנזכר
לעיל יובן הלימוד מזה עתה , ובפרט – בזמננו זה , בעמדנו סמוך מיד לפני הגאולה
האמיתית והשלימה , כמדובר כמה פעמים , ממה להלן כולהו אף כאן כולהו למדים , שבכל
דור ודור ובכל זמן ומקום בכחם של בני ישראל לפעול את הענין דוידבר אלקים את כל
הדברים האלה לאמר , בדיוק כפי שהיה במתן תורה - בפעם הראשונה , והכח לכך ניתן
מהחיבור דהדברות הראשונות
[ שהיו על
ידי אלקים ] והדברות האחרונות
[ שהיו על
ידי משה ] , כמדובר לעיל בארוכה , ועל דרך זה חוזר ונשנה תמיד – כידוע שהענין דמתן
תורה ישנו תמיד , כהנוסח בברכת התורה – נותן התורה לשון הוה , ועל דרך זה ישנו בכל
דור ודור – משה שבדור , שמוסר את דבר השם [ תורה ] , שמזה מובן , שבכל דור ודור
חוזר שוב – ועוד באופן נעלה יותר [ לפי הכלל דמעלין בקודש ] החיבור דדברות
הראשונות ודברות האחרונות , הנותן את הכח שמה להלן כולהו אף כאן יהיה הגילוי
דוידבר אלקים גומר , על אחת כמה וכמה בדורנו – שרואים בגלוי שמשה שבדורנו , כבוד
קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , קשור עם הגילוי והחיבור דעשר ואחד עשר ,
עד לאחד עשר שבאחד עשר כנזכר לעיל – הרי זה מורה עוד יותר , על הקשר דאף כאן למה
להלן בדורו של משה רבינו , ובהדגשה יתירה - מכיון שדורנו הוא הדור האחרון לגלות
והדור הראשון לגאולה , ובפרט בזמן האחרון , כמדובר כמה פעמים שסיימו כבר הכל וכעת
צריכה רק להיות הגאולה בפועל – הגילוי דבחינת עשירי [ שירה העשירית וכולהו ] יחד
עם הגילוי דבחינת אחד עשר , אנת הוא חד , גילוי עצמותו יתברך למטה , בגאולה
האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , הקשור עם משה רבינו – גואל ראשון הוא
גואל אחרון , ובפרט על פי המדובר כמה פעמים הראשי – תיבות בדרך אפשר של מיד – משה
, ישראל [ הבעל שם טוב ] , דוד מלכא משיחא , היינו שהדור הראשון דמתן – תורה
[ דור משה
] מתקשר עם הדור האחרון
[ דהגאולה
על ידי דוד מלכא משיחא ] , על ידי גילוי החסידות דהבעל שם טוב ורבותינו נשיאינו
ממלאי מקומו , אשר לכשיפוצו מעינותיך חוצה אתי מר דא מלכא משיחא , ויש לומר ,
שבהתאם לתוכן תיבת מיד , צריך לומר שג' האותיות קשורים לא עם ג' זמנים שונים [ משה
בדורו , ישראל הבעל שם טוב בדורו , ודוד מלכא משיחא בדורו ] , אלא באים כולם יחד
בסמיכות ממש [ מיד ] בכל דור ודור ובכל זמן וזמן , כמרומז גם בזה שמיד הוא גם ראשי
תיבות משה , יהושע , דורם , ששלשתם היו בדור אחד , וכן יש לומר בנוגע לדורנו זה –
שבאותו הדור ישנו הגילוי דשלשתם –
מ'[ ראשי
תיבות משיח ] , י' [ ראשי תיבות דב' שמותיו דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר ]
וד' [ דורם ] , יחד עם משה שבדורנו [ כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו
] , בחינת עשר [ עשירי בשבט ] , כולל גם הגילוי דתורת החסידות [ מעינות הבעל שם
טוב ] על ידו , ישנו גם הגילוי דבחינת אחד עשר , גואל ראשון הוא גואל אחרון , דוד
מלכא משיחא , ויש לומר ששלשת אלו הם על דרך ובדוגמת ג' הענינים הנזכרים לעיל
דדברות הראשונות
[ על ידי
הקדוש ברוך הוא , ודוגמתו על ידי גילוי סתים ופנימיות התורה , מתחיל על ידי ישראל
בעל שם טוב ] , דברות האחרונות [ על ידי משה ] , והחיבור ביניהם – דעשר ואחד עשר ,
כפי שיהיה בשלימות על ידי הגילוי דתורה חדשה מאתי תצא [ בחינת אחד עשר יום מחורב ,
למעלה מעשרת הדברות שניתנו בחורב ] , מעצמות ומהות [ שלמעלה ממשה ממוצע המחבר ] ,
בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו ,
בברכת התורה
משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.