רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 בינואר 2016

מבזקים - מפה ומשם


גרינבוים חושף ב'בקהילה': את ספר 'איש ההשקפה' על הגרא"מ שך זצ"ל כתב הגרב"ש דויטש ממנהיגי 'הפלג' יחד עם אבישי בן חיים.
------------------
ה'ברכומט' הושחת! ויסברג בתיעוד ב'בחדרי': הברכומט מתחת בית מרן הגר"ח קניבסקי נצבע בשחור, מסך המחשב רוסס בלבן.
 ------------------
הממשלה אישרה את הצעת 'חוק מוסר התשלומים' שיזם שר הפנים אריה דרעי: משרדי הממשלה יוגבלו לתשלום של שוטף פלוס 30, והרשויות המקומיות לשוטף פלוס 45.
 ------------------
מזכ"ל 'דגל' יעקב אשר נפגש עם רה"ע רחובות רחמים מלול. במהלך היום ביקר בישיבת 'חכמה ודעת'. בסיור השתתפו ח"מ העיר מ'דגל' שלמה מונטג ודוד זלץ עוזר ח"כ אורי מקלב.
 ------------------
 ראשוני! משבר! רב הכותל הגר"ש רבינוביץ מסרב לחתום על קבלת ההמלצות במתווה 'נשות הכותל'.
 ------------------
אבישי בן חיים ב'קול ברמה': "אני לא נבהל מהביקורת ולא חוזר בי מהכותרת 'התפרקות', כרגע יש התפרקות במגזר החרדי".
 ------------------
הסקופים: אלפים השתתפו בפלטבוש ביום שישי במסע הלווית ר“י 'תורה ודעת' הגרח"י בלסקי זצ"ל. ארונו יובא מחר לישראל ומסע הלוויה תצא בערב מישיבת מיר.
------------------
 מוקד 60: נמסר על פיגוע ירי במחסום בסמוך לבית אל. מדיווח ראשוני המחבל חוסל. כוחות הצלה וחירום במקום.
 ------------------
הראשל"צ הגרש"מ עמאר ב'קול ברמה': "אף אחד לא דיבר איתנו על הפשרה עם 'נשות הכותל', העולם נהפך להפקר. מקווה מאד שיהיה נס וחלילה שיקרה אסון כזה".
 ------------------
מוקד 60: בהמשך לדיווח על פיגוע ירי במחסום פוקוס סמוך לבית אל. מזק"א נמסר כי במקום פצוע קשה, פצוע בינוני ופצוע קל.
 ------------------
ברוך דיין האמת: אליה עיאש בן 19 ממשפחה חרדית מכובדת בצפת נהרג הלילה בתאונת דרכים ברח' צה"ל בעיר. המנוח ז"ל פונה במצב אנוש לביה"ח זיו, שם נקבע מותו.
 ------------------
הממשלה תצביע הבוקר על המתווה שהושג עם נשות הכותל, בהצעה נקבע כי הרחבה שלהן תהיה באחריות משרד רה"מ.
 ------------------
יאיר שרקי: הרבנים הראשיים לא היו שותפים במהלך הפשרה עם 'נשות הכותל' ולא עודכנו, לכן ההתנגדות של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן בהצבעה בממשלה כמעט מובטחת. אם בזה זה יסתכם, רה"מ בנימין נתניהו יצא בזול.
 ------------------
נכנעו והסירו את הפוסט של חברת מועצת העיר רעננה נגד המסעדה. מרצ: "אנו מצרים על מי שנפגע, דרכינו לפעול לפתיחת מקומות בילוי בסופי שבוע, בצד זה אנו מכבדים את זכותו של כל אדם ועסק לבחור את דרכו".
 ------------------
המחבל בן 16 שביצע את פיגוע הדקירה בשבת בשער שכם הסגיר עצמו למשטרה. בחקירה טען שהבין שהמשטרה בדרכה אליו ובחר להסגיר את עצמו.
 ------------------
מחוללת הסערה - חברת המועצה עידית דיאמנט מ'מרצ' שהפוסט שלה הוסר ל'בחדרי': "לא מתנצלת, הובנתי לא נכון. זו מסעדה שהייתי הולכת אליה בשבת ועכשיו היא סגורה. לא אלך לשם יותר. תפקידי לעודד מסעדות לא כשרות".
------------------
אבישי בן חיים בפייסבוק: "אם זה נכון שבעיתון החרדי 'בקהילה' נכתב שאת הספר המוערך "איש ההשקפה - האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך" כתב איתי הגאון ומקורבו של הרב שך הרב דויטש, המשמעות - תביעת דיבה".
------------------
סימה קדמון ב'ידיעות': העימות הנוכחי בין נתניהו לישראל כץ פרץ כשכץ החמיא לאריה דרעי על הוזלת מחירי המים. באותה מסעדה שישבו כץ ובנט סעדו גם איווט ויעקב פרי. הפגישות האלו גורמות לביבי להזעיק את היועצים מארה"ב.
------------------
דוברות איחוד הצלה: צעיר יהודי נדקר בסמוך לצאת השבת בכניסה לשער שכם בירושלים. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו לו טיפול רפואי ראשוני.
נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה סיפר: "בסמוך לצאת השבת נמסר על פיגוע דקירה בשער שכם, שהיתי בשכונת מאה שערים הסמוכה וכשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שנדקר בפלג גופו העליון והיה בהכרה מלאה. בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים. עוברי אורח מסרו כי הוא נדקר ע"י צעיר ערבי שנמלט מהזירה. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לזירה והחלו בסריקות לאיתורו".


להמשך המבזקים כנסו כאן:

------------------
 הערב ב'בניני האומה': ועידת חסידות באיאן בהשתתפות אלפים בראשות האדמו"ר. אורח הכבוד: שר הבריאות יעקב ליצמן.
------------------
שלי יחימוביץ' ב'שבתרבות' בכפר סבא: "יש סיכוי טוב שאתמודד מול בוז'י הרצוג על תפקיד יו"ר המפלגה".
------------------
סקר רשת ב' - אילו הבחירות מתקיימות היום: הליכוד 28. יש עתיד 18. המחנה הציוני 18. הבית היהודי 10. ישראל ביתנו 7. יהדוה"ת 7. כולנו 7. ש"ס 6. מרצ 6. ערבים 13.
------------------
תוצאות משחק הפריימריז ב'ליכודיאדה': גילה גמליאל מקום 1, יעלון מקום 4, מירי רגב 6, ישראל כץ 10, מיקי זוהר 11, אלקין 12, אורן חזן 20, שטייניץ 36, חוטובלי 37. לתוצאות אין משמעות.
------------------
השר ישראל כץ ב'פגוש את העיתונות': "אין לי שום כוונה לעזוב את הליכוד". על הסכסוך עם רה"מ בנימין נתניהו: "אני מכבד את ראשי ממשלות אבל לא אוותר על העקרונות שלי".
------------------
 שערוריה! חברת מועצת העיר רעננה מ'מרצ' מבקשת בפייסבוק להחרים את מסעדת 'ריבר' בעיר שבעליה החליטו לסגור את המקום בשבתות. יוזמה חרדית: להגיע לסעוד במסעדה ולחזק ידי הבעלים.
שערוריית המסעדה הכשרה ברעננה שהחליטה לסגור בשבת - מטה 'צעירי יש עתיד' במתקפה נגד אנשי 'מרצ': "במקום לכבד אתם מזלזלים, במקום לאחד - אתם משסעים, במקום לחבק - אתם מרחיקים. מרצ: תתנצלו".
יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בטוויטר: לחברים בסניף מרצ רעננה: להחרים מסעדה בגלל שהפכה לכשרה? חבל שעשיתם זאת. זה פוגע במיליוני יהודים בארץ ובעולם. חזרו בכם!.
 ------------------
מהדורת 12 ב'קול החרדי': 
מני גרא חושף: סערת החינוך החרדי עשויה להוביל למשבר קואליציוני. ליצמן, גפני ופרוש נפגשו, ההחלטה: דרישה בישיבת ראשי סיעות הקואליציה מחר, לקיים מה שנחתם בהסכמים הקואליציוניים - ועדות שיפתרו השערוריה בהתנהלות פקידי פירון במשרד החינוך. במקביל, מנהלי מוסדות חותמים על מכתב לח"כים של יהדוה"ת וש"ס נגד העוולות.
הרב יאשיהו פינטו נערך לכניסה לכלא! יהושע בריינר 'וואלה' בראיון: "בעוד שבועיים הרב נכנס לכלא. הוא חוייב להתייצב בשבוע הבא לבדיקה במיון הרפואי של שירות בתי הסוהר. חסידיו מתארגנים לתהלוכה גדולה עד פתח מעשיהו. מאחורי הקלעים פועלים לארגן לרב חדר מיוחד בתוך האגף התורני".
השערורייה ברעננה: מרצ מחרימה חנות כשרה - חיים גולדמן סגן ראש עיריית רעננה בראיון: "התסכול של מרצ עבר הפעם כל גבול. מפלגה שחרטה על דגלה את כבוד האדם וחרותו מחרימה מסעדה שהחליטה לסגור בשבת. האבסורד שבעל המסעדה לא פעל ממניע דתי, הוא רוצה להיות בשבת עם בני משפחתו".
פרשנות הסקרים האחרונים - הסוקר רפי סמית בראיון: "החרדים נשארים עם אותם מנדטים. הליכוד בירידה קלה והמחנה הציוני בירידה רצינית. לפיד מזנק משמעותית והקואליציה מאבדת מכוחה. למרות כל זאת - אין תחושה שההמשלה הצרה הולכת להתפרק. לא מרגישים בחירות בקרוב".
נס בביה"ח שערי צדק - סגן מנהל בית החולים ד"ר עופר מרין בראיון: "הפסקנו את ההרדמה בשישי בבוקר, והפצוע מהפיגוע מנדי ריבקין התעורר. בשבת שוחחתי איתו, הוא זוכר הכל ומשחזר את רגעי הפיגוע. היה לו נס גדול וקיבל את חייו בניסים. ביום שני ייצא ממחלקת טיפול נמרץ".
חשש לחילול שבת נוסף בירושלים - חבר המועצה מיכאל מלכיאלי בראיון: "מדובר בבית קפה חדש בגן סאקר. בגלל החשש שזה ייפתח בשבת, הצבנו דגל אדום בעירייה. הקפאנו תהליכים עד שיחתמו שהמקום יישאר סגור. הגוש החרדי מסתער כעת בכל זירה ועוצר חילולי שבת. אילו היינו מתאגדים לפני חצי שנה, הספורטק לא היה מאושר".
 ------------------
מהדורת חצות בסקופים: 
סערה בעקבות החרם של 'מרצ' ברעננה נגד מסעדה שומרת שבת וכשרות.
•בעלי מסעדת 'ריבר' ברעננה אייל מזרחי בראיון:  תוך חודש נהפוך לכשרים למהדרין, אני קורא לציבור שומרי שבת להגיע לחזק אותי. אין בשרון הרבה מסעדות מהדרין.
• ח”כ יגאל גואטה מש”ס מגיב בראיון: אני מקוה מאוד שזו לא העמדה הרישמית של מרצ, מצפה מהמפלגה לגנות את החרם.
• חילוקי דעות בציונות הדתית האם לצאת למאבק נגד שר הביטחון על פרשת הבתים בחברון, עורך 'מצב הרוח' חגי הוברמן חושף: יעלון עודכן על הרכישה מראש ובעקבות מסמכים שהיו חסרים החליט על פינוי, אין סיבה בגלל סיפור כזה לשכוח את כל הדברים הטובים של בוגי או להעדר מהצבעות בכנסת.
• משרד החינוך הודיע הערב כי המשרד לא בעד ולא נגד תקנון הנאמנות להגראי”ל והגר”ח בב”ב, עורך בח”ח אבי גרינצייג בראיון: במשרד החינוך הבהירו כי הנושא יבדק אך אין התנגדות בנתיים.
• יו”ר ש”ס שר הפנים דרעי קורא לפעילי 'יחד' לחזור לש”ס, סגר”ע צפת נהורי לחייאני בראיון: זה לא סוד שהיו בצפת כאלו שבבחירות פרשו מש”ס ויו”ר התנועה שאוהב את השלום קרא להם לחזור לתנועה.
• גם בציונות הדתית החלו להלחם באייפון, עורך 'סרוגים' אריה יואלי בראיון: הרב צבי טאו ושורה של רבנים פתחו בקמפיין גדול נגד ההתמכרות לניידים המתקדמים.
• המנהלת של ציון הרשב”י: אישה שלפי עדויות זרקה בקבוקים הפכה שולחנות בציון הרשב”י תחזור לציון בהוראת ביהמ”ש, עורך דינה ראובן מלאך בראיון: היא אישה קצת מוזרה שבטוחה שהיא המנהלת של הציון, העדויות נגדה סותרות ולכן הצלחנו לאפשר לה לחזור לציון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.