רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 27 בינואר 2016

בסוד שיח - יתרו

מאת הרב שאול שיף

אנכי ה' אלקיך : לכן נאמר בלשון יחיד, כי הבנת אלקים והדעת להשיג גדולתו  אינן דבר  השווה לכל נפש. איש איש משיג לפי מדרגותיו  הרוחניות וידיעתו בתורה.לכן, לכל יחיד  הבנה והשגה אחרת ב"אנכי". [שפתי כהן‎]

לא תעשה לך פסל : אמר רבי אהרן מקרלין , אל תעשה עצמך לפוסל דעות אחרים. אל תפרוש  מן הציבור  ואל תתרחק מטורחו ומשאו.
לא תשא את שם ה' אלקיך לשוא: מובא ב"דודאי ראובן" להרב ראובן כץ : אל תשא את שם ה' על דברים שהם שוא ושקר. אל תשים את תו הקודש על דברים שהם פסולים בהחלט , נראים כמצוות  ואינם אלא עבירות חמורות. כי מעשה היצר להטעות את הבריות, לצייר לפניהם  עבירות קשות  כאילו הן מצוות נעלות. ולכן אמרו חז"ל במסכת שבועות [דף לט ] שכל העולם נזדעזע  בשעה שאמר הקב"ה בסיני לא תשא את שם ה' אלקיך לשוא, שכן, כל  הפשעים החמורים  וכל הרציחות האכזריות הנוראות ביותר, נעשו במסוה של אמת , צדק ויושר.
זכור את יום השבת לקדשו : זכרהו על היין [ פסחים ק"ו ]. היו שמצאו רמז לכך, שיש לזוכרו על היין. הנה בכל שיר השירים לא נמצא פסוק  המתחיל באות ו', אלא רק אחד: "וחכך כיין הטוב", וזאת כדי לרמוז על ו' זמנים שבהם מקדשים על היין: שבת,פסח, שבועות,ראש השנה, סוכות ושמיני עצרת. וזה גם "ויין ישמח לבב אנוש". ו' פעמים מקדשים על היין.
מן הבקר עד הערב : שאלו את ר' שמואל מסלנט , מדוע אינו קובע זמן מיוחד  לקבלת קהל  לפסוק שאלות וכיו"ב. ענה: יהודי ובפרט מנהיג בישראל, צריך ללכת  בדרכי ה'  ולדבוק במידותיו. ודרכו של  השם יתברך, שהוא מקשיב  לכל אדם בכל שעה שהוא פונה אליו, כמו שאנו אומרים בברכת המזון: "שאתה זן ומפרנס אותנו  תמיד בכל יום ובכל עת ובכל שעה". אין לו שעות קבלה קבועות.(עיטורי תורה)
ביום ג' השבוע , ט"ז שבט חל ה"יארצייט" של הקדוש והטהור , רבי אברהם שלמה [ בההק"ר  משה מרדכי ] בידרמן , האדמו"ר מלעלוב ירושלים. זי"ע. היה צדיק נסתר ממש. ונפשו יצאה לסייע לכל דך ועזוב.מופתים רבים התגלגלו תחת שולחנו והוא עשה עצמו כחסר תושיה. זכיתי לראות אצלו דברים פלאיים ממש. זי"ע.
שבת שלום ומבורך  ותפילה לגאולה קרובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.