רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 1 בינואר 2016

משוגע, קנאי, או מושחת?

אחת השיטות הידועות ברחוב החרדי כשאתה רוצה להשיג משהו אתה משחק קנאות נלחם כאילו על דברים שהם רוחניים או קדושים, הופכים להיות אפוטרופוס על הקדוש ברוך הוא מחליטים מה הוא רוצה ומה הוא תובע מי ירש גן עדן ומי גהינום, אינך צריך להיות ראש ישיבה או אדמו"ר או אפילו רב, אתה יכול להיות כולל'ניק או אפילו פחות מזה, מה שאתה צריך זה לפתוח את הפה ולדבר קנאות ואוטומטית אלו שניצבים מולך הם במצב של התגוננות וכך אתה מפיל אותם לפח שלך

קורה משהו מאוד מעניין, כמה חברי כולל חזון איש עשו את עצמם מאן דאמר'ס הם קובעים מה מותר ומה אסור מה צריך להיות ומה אסור שיהיה, עד כדי שהם נותנים מוסר לגדולי התורה כאילו שהם מעליהם ויודעים טוב יותר מהם, זכותו של כל אדם להאמין במה שהוא מאמין, אבל מכאן ועד לקבוע כי דרכו היא הדרך האמיתית ושל האחר היא פשרות וקלקולים כאן זה גובל בהרבה יותר מחוצפה והרחקת לכת, מפני שאין דבר כזה אמת אבסולוטית, מאז בריאת העולם האמת היא שבורה וכל מה שאפשר להשיג היא רסיס של אמת, כך גם לאחר יש רסיס של אמת ויחד החלק גדול יותר, לבא לטעון כי האמת אצלי ורק אצלי אחד כזה אין טוב מזה לומר כי הוא בור ועם הארץ להבין מה זה אמת

כתוב במדרש, לפני שברא הקב"ה את העולם הוא התייעץ במידות אלו אמרו טוב שתברא את העולם ואלו אמרו שלא. אמת אמרה עדיף שלא לברוא את העולם מפני שלא יהיה בה אמת. מה עשה הקב"ה נטל את האמת ושברה לרסיסים וברא את העולם עם רסיסי אמת ולא עם אמת אבסולוטית, ומי שלא קולט זאת לא מבין את יסודות הבנין של העולם הנוכחי

שבעים פנים לתורה, ואם יש אמת אחת גישה אחת דרך אחת שיטה אחת השקפה אחת, אז איך זה מסתדר עם השבעים פנים לתורה? כשיצאו ממצרים הקב"ה חילק אותנו ל-12 שבטים ולא רק לשבטים אף נקבע דגלים אחרים לכל שבט, והשאלה היא איך יתכן בימינו מצב כזה, האם אלו יסכימו עם אלו? אלא מראש בגלל שאין אמת אחת, אין גם עבודת ה' אחת, ישנם הרבה דרכים איך לעבוד את ה' ואיך לחיות על פי תורה אבל לכל אחד דרך משלו שהיא שונה בתכלית, וכפי שיש שיטת חזון איש יש שיטת ר' חיים נאה, ומי שקורה למלחמה על דרכו בטענה כי זו האמת ולא אחרת, יש להעמידו במקומו ולומר לו, אינך יודע אמת מהי, מפני שאם היית יודע הייתי קובר את עצמך בקרקע

רשימת המטורפים ארוכה ואדלג עליהם אתייחס לאחד בלבד ששמו קלמנוביץ מכולל חזון איש מי ששם עצמו למען דאמר כאילו שהתורה שלו והוא קובע מהי האמת מה רוצה הקב"ה ומה נגדו, מי ששומע אותו מדבר יאמין כי הוא מדבר דברי אמת, ואינו קולט כי יש לנו עסק עם משוגע, קנאי, ונוכל ואסביר כאן מדוע

לא אני קבעתי כי הוא משוגע אלא ר' חיים קנייבסקי קבע כך, וזה מספיק בשביל כולל חזון איש, אם ר' חיים קנייבסקי אין לו מה לומר שם, אז היכן כן? מבחינתי זה מספיק ולכן אעבור כאן לענין הקנאות

זה כלל גדול, האמת והקנאות אינם הולכים יחד, מפני שהם סותרים את הנהגת הציבור. משה רבינו כל כך פחד שפנחס יהיה המנהיג עד שהוא ביקש מהקב"ה שימנה 'איש' על העדה בשום אופן לא קנאי. ואסור לשכוח ששם מדובר בקנאי אמיתי, ואילו בזמנינו אין דבר כזה, הקנאים של ימינו הם שקרנים ורמאים ואף גרועים מכך, מעשיהם נובעים משחיתות - אבל זה נושא בפני עצמו ואי"ה אסביר זאת בפעם אחרת - מי שהוא קנאי אין לו מה לעשות עם הנהגת הציבור, מפני שמנהיג צריך להיות אדם שקול ומתון ועל כולם איש שמגן על הציבור גם כשהוא חוטא ופושע. כוחו של משה רבינו לא היה בקנאות אלא בכך שגם כשעשו עגל הוא היה זה שנלחם בכל כוחו שהקב"ה ימחל ויסלח ולא עמד ונאם נאומים מן הסוג של קלמנוביץ ואויערבך ועוד מטורפים החיים ההיפך מדרכה של תורה שקיבלנוה ממשה רבנו ולא מקנאים מטורפים

כח ההנהגה נמדדת בהתנהגות, במציאת דרך שיוכלו לחיות בה, לברוח ממלחמות פנימיות, למצוא מסילות לכל הציבור לכל שבט בדרכו שלו, מעולם לא ייסר משה רבינו שבט זה או אחר על דרכם שהיתה אחרת ושונה, כל הסיבה שאנו חוזרים בפרשת נשא על הנשיאים שוב ושוב למרות שאנו חוזרים מילה במילה על אותו נוסח של קרבנות, יכולנו רק להזכיר את השמות ולחסוך חצי מפרשת נשא והתורה שבדרך כלל מקצרת כאן היא מאריכה מפני שכל אחד הקריב בכח אחר, בעבודה מסוג אחר ואלו ואלו חלק מעם ישראל ובלעדיהם חסר בשלימות שלנו. אין דבר כזה שעבודת שבט אחד היא הדרך ושל האחרת פסולה ואסורה, מי שאומר כך לא יודע ולא מכיר את בנין היהדות ובעיקר תשתיתה. ולכן כשאנו צריכים בימינו לבחון ולדעת מי הוא מנהיג אמת ומי הוא שפל שבשפלים קל מאוד להגיע למסקנה הנכונה. מה שבטוח מי שמדברים גבוהה משחקים קנאות הם לא מנהיגי ישראל

ועתה אני מגיע לקלמנוביץ לחלק שמעטים לדבר עליו למרות שהדברים כל כך גלויים. מדובר במי שכל מעשיו הם נוכלות גזילה גניבה והונאה. בנו עומד בראש אתרא קדישא גורף מיליונים קנה דירות לנכדיו של קלמנוביץ והוא זה שנואם למען אתרא קדישא נלחם למען בנו כשיש לו נגיעה בדבר, אם היה אדם ישר היה עליו למלאות פיו מים ולומר אני נוגע ולא אביע דעה, והוא זה ששופך את דמם של כל כך הרבה רק מפני שאינם נותנים לבנו מיליונים דמי לא יחרץ בשביל שיוכלו לבנות בבית שמש ומקומות אחרים

ההתנהגות של קלמנוביץ היא התנהגות שהיא גרועה מנוכל, מפני שהוא מנצל את התורה לצרכים האלו, הוא מדבר גבוהה מפחיד אנשים כאילו שגהינום ממתין להם אם לא ישלמו לבנו תמורת אישור בניה, אחד כזה הוא מושחת. גם אם יטען שכל מה שהוא אומר נכון ואמת, אסור היה לו להיות חלק מכל הענין הזה מפני שמדובר בבנו ובכספים שהוא גורף, ואם את המינימום הזה הוא לא קולט ומבין, אז בדברים אחרים בודאי שאין לו ידע והבנה

קלמנוביץ הוא משוגע לדעת ר' חיים, קנאי שאוטומטית פוסלת אותו מעיסוק בענייני הנהגת הדור, ונוכל מי שכל מעשיו הם על מנת לסייע לבנו לגרוף מיליונים

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.