מסירים את הכפפות ולא עוד דיבורים ברמז, אומרים את האמת בפרצוף כמות שהיא, מפני שאין כל אפשרות אחרת, אם ימשיכו לדבר ברמזים יאפשרו לפושעים ולרשעים לשלוט
מדובר ברב של שכונת גילה ורב חשוב במועצה הדתית בירושלים, הוא נמנה על חשובי רבני הליטאים שכתב מכתב לתלמיד אבל דאג שהמכתב יודלף על מנת שיידעו מה הוא חושב באמת על שמואל אויערבך ונתי גרוסמן שהם בעיניו מחריבי עולם התורה והישיבות, מדובר ברשעים ומשתלטים במי שלו תאוות שלטון רוצה לשלוט ובדרך הורס ושובר את כל מי שהוא רק יכול
בטוב טעם מסביר הרב שלזינגר את הענין של מנהיג, כי זה לא דבר שמישהו ממנה את עצמו מחליט שהוא המנהיג, הציבור צריך למנותו רוב גדולי התורה צריכים לרצות בו ולמנותו, ולא כפי שזה קורה עם שמואל אויערבך שהוא החליט כי הוא המנהיג מבלי שגדולי התורה החליטו כך, הוא פרש מן הכלל ומעשיו הם כמעשי קרח כשהוא מזכיר שגם קרח היה מגדולי תלמידי חכמים שבאותו דור הוא היה מנושאי הארון
אדלג על תחילת מכתבו שבו כותב רבי אליהו שלזינגר תשובה לתלמידו בנוגע לבחירות לכנסת אם זו אחת מתרי"ג מצוות כי ח"ו להוסיף כי זה מצווה מתרי"ג מצוות אבל זה חובה לשמוע בקול דברי חכמים וכלשון החינוך "הוא יסוד גדול בדת".
וכאן הוא ניגש לנושא עצמו וכותב: "ראוי לדעת שממשיכי מסורת התורה מאז משה קיבל
תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים וכו' ובימינו אנשי
כנסת הגדולה הם גדולי ומאורי הדור יחד עם מרנן ורבנן כל ראשי הישיבות וכל
הרבנים והם ממשיכי מסורת התורה מאז משה קיבל תורה מסיני".
"אבל אם יעמוד מאן דהוא ויפרוש
מן הציבור הקדוש הזה הלא פשוט הוא וברור שאין איש אחד שאפשר לו לומר עליו
שהוא הוא אנשי כנסת הגדולה ובודאי לומר שכל עולם התורה אינו ממשיך המסורת
של גדולי ישראל בדורות קדמונים ורק מי שהחליט על עצמו שהוא ממשיך הדרך. האם
זה מתקבל על הדעת?! ומה עם מה שאמרה תורה אחרי רבים להטות?".
"כמו
שאמר מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א שאלו קרח ועדתו. והוא אמת
לאמיתה", מוסיף הרב שלזינגר, "גם קרח היה ת"ח ומנושאי הארון, וגם הוא ערער
על ההנהגה, והצליח למשוך אליו מאתיים ראשי סנהדראות שכולם לבשו טליתות ובאו
ללעוג על משה ואהרן. נורא נוראות!!
"ובנידון
דידן שום אחד מראשי סנהדראות לא הסכים לדרך הנלוזה הזאת שהיא דרך שקרית
ונגד דעת תורתינו הק' ונגד דעת מאורינו ורבותינו מצוקי ארץ שכבר אינם עמנו,
ואל ידברו בשמם, כי רק ואך ורק אנשי כנה"ג של דורינו הם הם משיכי דרך
מסורת אבותינו ורבותינו", כותב הרב שלזינגר.
"ובכלל",
מוסיף הרב שלזינגר, "הלא בתחילה כל כעסם היה על השלכת הפושע מיתד נאמן
ומזה הקימו את עיתונם, ורק לאחר מכן הלבישו על זה 'השקפה' כאילו בהשקפה
טהורה הדבר תלוי והם הם בעלי ההשקפה הטהורה ולא כל גדולי התורה שבדורנו שהם
תלמידיהם של גדולי ישראל שמנוחתם עדן".
"לא
מי שביקר פעם בשנה אצל מרן הגרא"מ שך זצ"ל נחשב לתלמידו וממשיך דרכו גם לא
מי שביקר אצל מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל פעם בחודש נחשב לתלמידו", עוקץ הרב
שלזינגר את הייחוס שמייחסים לעצמם אנשי הפלג.
"אנחנו
כל הרבנים וראשי הישיבות שהיינו קרובים לגדולי תורה הללו יום יום, אנחנו
התלמידים, ואנחנו יודעים מה היתה השקפתם האמיתית, ואנחנו יודעים אל מי הם
שלחו לקבל דעת תורה טהורה הלא הם מרנן ורבנן מאורי הדור שבבני ברק", טוען
בתוקף הגר"א שלזינגר.
"אלפים
ורבבות יודעים זאת יותר טוב מכל אחד אחר המתיימר לחשוב כאילו הוא הממשיך",
הוא כותב כמעט בפירוש, "רק מי שכל גדולי התורה מסכימים עליו שהוא ממשיך את
דרכם של מאורי הדור הקודם, רק הוא הממשיך והמנהיג האמיתי, והדבר ברור לכל
מי שיש לו מעט ישרות ושכל ישר וטהרת הלב".
טוב, אז גם הרב שלזינגר צריך לחזור על תלמודו ולהפסיק למחזר את ססמאות התעמולה החרדית השקרית.
השבמחקכותב הרב שלזינגר כי "מנהיג, כי זה לא דבר שמישהו ממנה את עצמו מחליט שהוא המנהיג, הציבור צריך למנותו רוב גדולי התורה צריכים לרצות בו ולמנותו".
אכן, על פי ההלכה אין ממנין פרנס על הציבור אא"כ נמלכין בציבור. על פי ההלכה הציבור בוחר את נציגיו, ואין לשום רב או "גדול" שום זכות להכתיב למישהו את מי יבחר כנציגו, ואין שום חובה הלכתית להישמע להוראה כזו. (אדרבא, יכול להיות שאסור להישמע לה). נו, מתי התקיימו באיזושהי מפלגה חרדית בחירות חופשיות (פריימריס בלע"ז) שמהן ניתן ללמוד במי הציבור רוצה?
עוד כותב הרב שלזינגר: "ראוי לדעת שממשיכי מסורת התורה מאז משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים וכו' ובימינו אנשי כנסת הגדולה הם גדולי ומאורי הדור יחד עם מרנן ורבנן כל ראשי הישיבות וכל הרבנים והם ממשיכי מסורת התורה מאז משה קיבל תורה מסיני. אבל אם יעמוד מאן דהוא ויפרוש מן הציבור הקדוש הזה הלא פשוט הוא וברור שאין איש אחד שאפשר לו לומר עליו שהוא הוא אנשי כנסת הגדולה ובודאי לומר שכל עולם התורה אינו ממשיך המסורת של גדולי ישראל בדורות קדמונים ורק מי שהחליט על עצמו שהוא ממשיך הדרך. האם זה מתקבל על הדעת?! ומה עם מה שאמרה תורה אחרי רבים להטות?"
סליחה כבוד הרב, אבל זה בדיוק מה שאתם עושים. אכן כדבריך, ממשיכי מסורת התורה הם כל ראשי הישיבות וכל הרבנים, בדגש על המילה "כל". וזה כולל גם את אלה שלא נמנים על הזרם החרדי-ליטאי ואפילו - שומו שמים - ת"ח מהציונות הדתית, ת"ח ספרדים ות"ח שאינם מזדהים עם זרם כלשהו. אבל אצלך, כבוד הרב שלזינגר, לקטגוריה של "גדולי הדור" לא נכנסים מלכתחילה אלא אלה שאתה מסכים עם דעתם. מה הפלא אפוא שעל פי שיטתך כל "גדולי הדור" מתנבאים בסגנון אחד ומי שחולק עליהם תמיד מוצא עצמו כדעה יחידאה?... היש ליצנות גדולה מזו?
הניסיון ליצור מעין "פוליטבירו" מונוליטי של גדולי תורה שכל עם ישראל משועבד להם מדיף ריח בולשביקי עז, אך דבר וחצי דבר אין לו עם תורה והלכה. אין בש"ס ובפוסקים זכר לסיסמאות הנבובות של התעמולה החרדית. אין ביהדות "מנהיג" (אפיפיור בלע"ז) שכל בית ישראל משועבד להוראותיו, שלעולם אינו טועה ושאסור לחלוק עליו. אלה רעיונות שאפילו בנצרות רק הקתולים מאמינים בהם.
ובכלל, אפילו בזמן שהסנהדרין ישבה בלשכת הגזית הוראותיה היו מחייבות רק בענייני הלכה. ודוק - רק בענייני הלכה ותו לאו. אפילו הסנהדרין הגדולה אינה מוסמכת להכתיב לאדם מישראל השקפת עולם. הרמב"ם חוזר ומדגיש במקומות רבים בפירושו למשנה שהוא נמנע מלפסוק הלכה במחלוקות הנוגעות לענייני דעות ואמונות, כי בדבר זה כל אחד פוסק לעצמו!!! לכן, אפילו בזמן הסנהדרין, זקן החולק עליה בענייני אמונות והשקפות לעולם לא יהיה זקן ממרא.
וק"ו בימינו שאין סנהדרין, ו"גדולי התורה" של הרב שלזינגר ושות' אינם אלא מנהיגי זרם קטן בתוך היהדות הדתית ובשום פנים ואופן אינם "מנהיגי הדור", שאין לדבר על זקן ממרא והדיבורים על חיוב סקילה והתנכלות לתלמידים ואברכים שהצביעו למפלגה אחרת, או לילדיהם, הם הסתה פרועה, פשע ונבזות.