לא נשכח
איך שהאדמו"ר מבעלזא מכנובקא היה עולה אליה מהיום שעברה לגור בבני ברק לאמירת גוט שאבעס מדי שבוע בשבוע שבת או יו"ט (תמיד בפשטות בלי טראסק עם 2 בחורים או אפי' עם בחור א' לפעמים, ותמיד הזכיר עצמו שתברך אותו), גם בראש השנה היה תמיד הולך אליה לומר א גוט יו"ט, לפני 3 שנים היא היתה מאושפזת בר"ה הרבי לא חסך מאמץ וצעד עד לביה"ח מעייני הישועה לאחל לה א גוט יו"ט ולשנה טובה, יש לציין שעל אף שכבר כמה שנים הפסיקה לדבר בכל פעם שהרבי הגיע היא ענתה לו א גוט שבת והרבה פעמים שוחחה יותר והתעניינה על שלום ניניה נכדי הרבי, והיתה לפלא.
לפני כעשור בערך השתדך איתה הרבי כשלקח חתן לבתו את הרב אהרן טוורסקי בן ר' דוד חתן בנה בעל האמונת איתן זצ"ל, ואז שמחה הרבנית מאוד באמרה שזכתה להשתדך עם נכדי כ"ק מהרי"ד מבעלזא, וכל אחד שנכנס אליה סיפרה בהתרגשות על הזכייה שנפלה בחלקה בשידוך זה.
לא נשכח
הרבי שלח לה כסף כל חודש מה שהישיבה באגריפס היה אמור לשלם לה על שגירשו אותה מהבנין ומהדירה שלה, וכפיצוי שילמו שכירות במשך כחמש שנים אח"כ בגלל שלא הגיעה לשמחת ברית של א' מנכדיו הם הפסיקו גם את זה, ואז גייס האדמו"ר מבעלזא מכנובקא כסף מכמה גבירים שיתמכו בה חודשית, בסכום של 2500$ ובכל שנה בכ"א אב היה הקוויטל הראשון שהרבי קרא בציון קוויטל שבה כל השמות של מי שתמך בה. אפי'
התכריכים קנו מהכסף ששלח הרבי.
4 – 5 שנים אירגנו עבורה מנין בבית בר"ה ויו"כ ועל אף עשרות הנכדים שלה היה צורך לחפש מנין שיסכים להתפלל שם, האדמו"ר מבעלזא מכנובקא שלח בכל תפלה 2 – 3 מבניו שיתפללו שם, וכן ביקש מכמה מהחסידים שיעשו כן.
ההשתתפות של הרבי בשמחת נכדיה גם כשהיא לא נכחה, היה תמיד בבגדי שבת גם לפני שהיה מחותן, והיה נוסע לכל החתונות של נכדיה עד לירושלים בית שמש ועוד, בלי שום חשבונות וללא כל מטרת רווח, פעם היה הכנסת ס"ת בבערגסאז בעיר אלעד בתוך השנה לפטירת האמונת איתן והרבי נכח בכל האירוע לתמיהת כל חסידיו.
לא נשכח
הרבי מבעלזא מכנובקא ביטול הפארשפיל למען הלוי': ביום שב"ק מיד כשנודע על מצבה ידעו נכדיה להגיע להודיע על כך להרבי, היה זה אחרי המיטאג טיש כשרק בחורים שנשארו ללמוד בביהמ"ד היו שם, והרבי שלחם לביה"ח שיהיו נוכחים ביציאת הנשמה, חצי שעה אח"כ כשכבר הגיע הידיעה ידעו כל חסידי הרבי ששמחת הפארשפיל לנכד הרבי שהיה אמור להתקיים מיד אחרי
אני מכיר את הנושא היטב. על כל סיפור שאתה מביא אני יכול להביא עשר סיפורים. אבל אין לי עניין להכפיש את המשפחה הזאת שבכל זאת יש להם איזה נגיעה למרן הקדוש מבעלזא זצוק"ל.
השבמחקאני ממש ממש לא חסיד של הרבי מבעלזא ירושלים. אני לא מסנפט אותו בכלל.
אבל משפחת פולק מגדול ועד קטן הם חולי כבוד. ועושים את זה בצורה מגעילה ביותר. חוץ מזה שהם מוחות קטנים מצומצמים מרובעים. אני מכיר את רובם מכף רגל ועד ראש, בלי להזכיר שמות. אין אפילו אדם אחד מכל המשפחה שלא עושה בושות למשפחה ממנו הם מגיעים.
אני לא מתווכח אתם. כי הם לא מסוגלים להוציא מילה אחת אמת מהפה. הכל שקר מעורב עם דמיונות וחצאי בלופים.
ר' חיים. תתעניין קצת בצד השני. אתה לבד תעלה על זה
הצדיק מברטנורא!!!
השבמחקבואו ונהיה כנים, הבעלזער הוא מין חוק לעצמו ומין בריה לעצמו כמו שהוא מאפיין מבנה גוף לעצמו. ואילמלא דמסתפינא הייתי אומר שהצד השפל והחולה שבאיש שם מצויה גם כח משיכתו, הוא נתן להם לנערים המנוערים (שהצמיחו בינתיים יערות של שניי וויסע בערד..) את הריגוש שהפעם הם עובדים בשביל גבר גבר.
השבמחקומי טרח להסביר להם אי פעם את ההבדל בין מחנך ומנהיג לסתם ערס תל-אביבי.