רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

כאשר תראינה עינכם נכוחה

הרה"ח רבי חיים שליט"א,
 
רציתי להדרש לנושא שכבר נדוש ולומר את אשר בליבי.
גם אני אינני גורס לקרוא לאחד המתיימר למה שהוא לא, שר"י ( הוא לא אוהב יין שרי אלא ישן נושן) וכך אומר יכול להיות שהוא תלמיד של חכם כי אביו זצ"ל הי-ה חכם מחוכם ומארי דכל תלמודא, אבל קרה מה שקרה ויצא אחד אדמוני חכללי עיניים מיין והוא גופא חב"י (חומץ בן יין) אכן בן ותלמיד של חכם אך זה יין שהחמיץ מאוד ומסתבר שהוא בינוני לא חכם גדול ולא טיפש קטן.
"תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם"  " תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו"
תלמידי חכמים מרבים שלום ולכן מובן פשט פשוט שהמרבה מחלוקת אינו תלמיד חכם
תלמידו של א.מ.ש. הינו שכבר עבר עליו הכלח ומכאן שהנוהים, ושנהו, אחרי סכלותו וטרופו שעמד וצעק בטירוף וריר נוזל מפיו "פושעים אוכלי נבלות ושפנים" ואלה שהם מלחכי פנכתו הטמאה בעבר ובהווה הרי שבוודאי שאין להם עתיד.
ולהבדיל אלף אלפי הבדלות דברי אלוקים חיים אז ובהווה ובעתיד גם יחד  מאת רשכבה"ג רבינו קודש הקודשים המגיד הקדוש מקוזניץ זצוק"ל זי"ע, ואני מצטט מילה במילה מהספר ילקוט עבודת ישראל יצא לאור בשנת תשע"א בירושלים..
"דהנה מצינו עונשים חמורים לעוברי עבירה, אך לא ציוותא תורה להיבדל מהם, רק במקום אחד מוצאים אנו הוראה מפורשת מפי הגבורה הבדלו מתוך העדה הזאת, רק אצל קורח ועדתו. מבעלי מחלוקת מצווים אנו להבדל, מה שאין כן משאר בעלי עבירות."
ולכן כל בעל נפש ירחם על עצמו לברוח מהם ומהמונם ואולי וכולי האי יתמו חטאים ולא חוטאים.
ופה נדרש להסביר דברי חז"ל על תלמיד חכם שאין בו וכו'.  כי הדין הפשוט בהלכה שאפשר ומותר לקחת עור של נבלה של בהמה טהורה לעבדו ולעשות ממנו קלף ולכתוב עליו תפילין ומזוזות, דהיינו שאפשר לקחת נבלה ולהכניס בה קדושה כפשוטו. " אמונת עתיךחוסן ישועות חכמת ודעת," וכמובא שזה נגד ששה סדרי משנה והאחרון הוא דעת סדר קודשים כידוע, ומכאן הנקרא תלמיד חכם ואין בו דעת דקדושה, הרי בפשיטא שנבלה טובה הימנו וד"ל.
 
ממני: בן אמוז
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.