רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 4 בנובמבר 2013

לא עוד ישיבות אלא אוניברסיטאות - זה מה שהוביל למצב הזה - כואב אבל זו מציאות

כואב ויותר נכון קשה להודות כי למצב הזה הגענו, גם אם לפני כן היה אותו דבר, אבל זה התבטא אחרת, משהו חולה מאוד בישיבות ובחסידויות היהדות החרדית סובלת ממחלה קשה שכל אחד צריך להוכיח כי הרב או הרבי או הראש ישיבה שלו הוא הכי גדול, והאם אתם באמת חושבים שזה שאומר כך, מאמין כך, הוא לא רוצה להודות במשהו עמוק בהרבה, הוא מבקש להלל את עצמו, אבל לומר כי הוא הכי טוב זה לא יפה, אז הוא אומר הרב שלי הרבי שלי הוא הכי גדול כשבעצם בסופו של דבר הוא מבקש להלל את עצמו בלבד ולא את ראש הישיבה שלו, הוא רוצה להרגיש טוב

יהיו מי שיאמרו כי זה משחק ילדים ענין של אגו. אבל קורה משהו עמוק בהרבה שמעטים שמים לב אליו, הישיבות של ימינו אינן עוד ישיבות אלא הפכו לאוניברסיטאות, וכל אחד נאבק למען הרקטור שלו, כמו שם צדדים, סטונדטים אלו בעד זה ואחרים בעד האחר כך קורה היום בישיבות, אם כי אני מודה, צרה צרורה זו בישיבות כבר הרבה שנים. בפונוביז' לפני ארבעים שנה היתה מלחמה בין תומכי שלשה ראשי ישיבות ר' שמואל, ר' דוד, והרב שך לכל אחד מהם היתה קבוצה שראתה בו את הראשי ישיבה שלו

כשנלך הרבה לאחור נראה איך שראשי ישיבות ואדמורי"ם שלחו לאחרים ביקשו לדעת מה רואים שם התעניינו, אצל החסידים איזו הנהגה טובה ראו שם, אצל ראשי הישיבות  איזה חידוש הביאו משם, ואילו היום כששומעים כי רק ביקרת שם אחת דתך זה הסוף שלך. לא אשכח, כאשר חסיד בעלזא היה אצל איזה אדמו"ר שהוא מחלק שום והדבר נודע לרבי מבעלזא הוא ביזה אותו לעיני כולם, בטיש הוא נתן לו שום ללעוג על שהלך לטיש של אותו אדמו"ר למרות שמדובר היה כשהיה בחוץ לארץ

המלחמה היום בין הקבוצות על ה'גדול' זה או זה הוא כמו באוניברסיטה שמה רבים אותו דבר, ואוי לנו שלכך הגענו. מי שאשם בזה הוא אחד ויחיד ששמו הרב שך שהחדיר פוליטיקה עיתוניםואווירה אוניברסיטאית לישיבות, לפניו זה לא היה ולכן הכל היה אחרת. לא אשכח לעולם, המשגיח שלי היה רבי חיים פרידלנדר ז"ל שאין מי בפונוביז' שלא הכירו, הוא היה גאון במחשבה, נודע לו שאני מנוי על 'המודיע', הוא פנה אלי וביקש שאבטל את המנוי מפני שבחור בישיבה לא צריך לקרא עיתון, כיבדתי אותו וביטלתי את המנוי. שנים מאוחר יותר הרב שך שינה את הגישה הזו מן הקצה אל הקצה כשהחדיר את העיתונים לישיבות ועד כדי כך שהתחילו לקרא עיתון לפני שחרית דבר שבעבר לא היה מתקבל על הדעת, לפני התפילה לנגוע בעיתון זו היתה הפגיעה הכי קשה בקדוש ברוך הוא שהעיתון בא לפניו

כשאני רואה את המודעה הזו שתלו בישיבה להפסיק לריב על הרב או הראש ישיבה שלי או שלך יותר גדול, אומר למי שתלו את המודעה, יש רק דרך אחת להיפטר מן הצרה הזו, להחזיר את הגלגל אחורנית להחזיר את הישיבות לימים של לפני הרב שך, להוציא את הפוליטיקה ואת העיתונים מן הישיבות רק ככה נשנה דורות של תלמידי חכמים של אברכים יראי שמים, במצבנו היום הבחורים הפכו להיות סטודנטים לוחמים למען הרקטור שלהם ואין כל הבדל בינם לבין סטודנטים באוניברסיטה
חיים שאולזון

2 תגובות:

  1. סטודנטים? רבים למען הרקטור? שאולזאהן, תפסיק להשליך ממה שאתה מכיר אצלך על החילונים. לאף סטודנט לא אכפת כהוא זה מהרקטור שלו, אכפת להם לסיים את התואר. היחידים שהולכים מכות במוסדות החינוך שלהם הם חרדים, והם עושים זאת מאז ומעולם. אתה יודע בדיוק כמוני שהמחלוקות והאלימות של ימינו הן כאין וכאפס לעומת מה שהיה, למשל, בהונגריה בשנות השלושים בין בעלזא למונקאטש.

    השבמחק
  2. חיימקה, נשארת אותו חיימקה טיפש ומטופש עם שכל פחות מילד בגיל 3, אביך מתהפך בקברו מהתנהגותך, כבר כתבתי לך בעבר על כך וחשבתי שאולי תתבגר קצת, אבל חכמינו צודקים, שעמי ארציים כל זמן שמזקינים דעתם מיטפשת עליהם, שיא חוצפתך מאז וכמתמיד, לפרסם ידיעות שקריות ונבזיות אפילו על גדולי ישראל, איך אתה לא מתבייש להגיד שהרב שך זיע"א הכניס את העיתונים והפוליטיקה לישיבות, לכאורה אתה לא ראוי לתגובה, כי אתה בתת תת רמה, אלא בכדי באמת לשמור ולהגן על כבוד גדולי התורה הנני מגיב, תגובה שלי מתייחס לכל הידיעות שלך, כולל ההשמצה והסתה שלך בכתבה הבאה שלך "מה בין בני לבן חמי", כבר כתבתי לך פעם שאתה לא מבין מה זה גדול ישראל, כולל הרבי מחב"ד זיע"א, שהוא לכאורה הרבי שלך, כי אם היית מבין, לא היית מעיז לכתוב על גדולי ישראל, כל המשחק שלך בשנה האחרונה שפתאום התחלת להעריך את הרב שטיינמן שליט"א וכאילו לשמור על כבודו, זה חתיכת שקר וזיוף אחד גדול, אך אחד לא זקוק לך שתשמור על כבודם, אוי ואבוי לנו שנצטרך שחיימקה ישמור על כבוד גדולי ישראל, אם אתה מחפש לשמור כבר על גדול ישראל, אז אנא שמור על כבוד הרבי מחב"ד זיע"א שחסידיו הפכו כשהיה חי למת ועכשיו שהוא מת הפכו אותו לחי.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.