מאת ברסלבר
לאחר ששום בית דין תורני לא קיבל את טענותיהם, ועוד
יצאו במכתבי מחאה נגד המעלילים על הרב ברלנד, הם הרימו יד בתורת משה ומסרו רב
בעלילות שקר לערכאות, (למשטרה והתקשורת) וגרמו לו לעזוב את הארץ. כעת שהם ראו שהוא
מתמקם במרוקו ותלמידיו נוסעים אליו, זה ניקר להם את העיניים. הם ארגנו עליו כתבות
מכפישות בעיתונים המרוקאים, ומסרו אותו לממשלת מרוקו. נראה כי חזרנו לתקופות אפלות
בתולדות עם ישראל, שרודפי רבנים היו מוסרים אותם בעלילות לפריצים הגויים.
מעשה ברבי חיים חזקיהו מדיני, רבה של חברון ובעל ה"שדי חמד", שבהיותו אברך צעיר למד בכולל בבוכרה. הוא היה שקדן עצום, מגיע בבוקר מוקדם לפני כולם וחוזר בלילה מאוחר אחרי כולם. לכן העשיר שהחזיק את הכולל בתוך ביתו, קירב אותו במיוחד. תלמיד אחר קינא בו ובחכמתו וארגן לו עלילת אשת פוטיפר. הוא שילם כסף לאשה המנקה שהיתה באה מוקדם כאשר רק ה"שדי חמד" למד בבית המדרש, כדי שתפליל אותו. ואכן היא התפרצה החוצה בצעקות שאותו אברך נטפל אליה. איש המזימות חיכה שם, חימם את הגזרה והחל אף הוא לצעוק שחייבים לזרוק מבית המדרש אברך מושחת כזה. קמה מהומה רבתי, הגיע העשיר, כולם התנפלו עליו בדרישה לסלק אותו אברך.
השבמחקהעשיר, בקיא בהוויות העולם הזה ופיקח מאוד, השתיק את כולם, וביקש מהם להיכנס לבית המדרש. שם המשיכה ההמולה, אך ה"שדי חמד" לא הוציא הגה מפיו, אלא שתק והמשיך בלימודו.
חצי שעה הגביר התבונן ב"שדי חמד", ואז דפק על שולחן והכריז: "אדם זה קדוש הוא! מי שיפתח פיו עליו ויאמר מילה אחת נגדו, מסולק מן הכולל". על אתר הוא פיטר את המנקה.
כולם שתקו, כי אותו גביר היה גם צדיק וגם פיקח, ובכל זאת ספק המשיך לקנן בלבם של אנשים רבים, בחושבם שסוף סוף אין שום הוכחה לטובת ה"שדי חמד" ואין עשן בלי אש.
אלא שלאחר זמן מה באה המנקה אל ה"שדי חמד" בבכי, וסיפרה לו שהכסף שקיבלה כבר נגמר ועתה נותרה בלי פרנסה, לכן ברצונה להתוודות ברבים ולספר את הכל. השדי חמד שמח מאד שסוף סוף תצא האמת לאור. אך מהר מאוד חשב: "מי ירוויח מזה? אני ארוויח וריבונו של עולם יפסיד. כבודי יוחזר על כנו אך חילול השם נורא ייגרם. אמנם אברך שנטפל למנקה הוא דבר חמור, אך לומד תורה שמעליל יש מאין עלילת אשת פוטיפר הוא חילול השם לאין ערוך יותר גדול. לא יצא מזה כבוד שמים".
לכן אמר למנקה לשתוק והוא יטפל בעניין. הוא ניגש לעשיר ושכנע אותו לקבל את המשרתת בחזרה – שכמובן שמחה מאוד על הבשורה. ובאשר לאיש המעליל, הוא נפטר אחרי כמה ימים ונקבר עם סודו. אלא שכאשר ה"שדי חמד" יצא מבית העשיר, הוא פתאום הרגיש שראשו נפתח ושהוא מקבל את כל התורה במתנה.
רודפי הרב אליעזר ברלנד אלופים בפרובוקציות ובהפרחת שקרים נגד הרב ברלנד. לו היינו נדרשים להתמודד מול ראיות והוכחות ולא מול טענות נבובות ושקריות, מילא, היינו פשוט רק צריכים לסתור את הראיות והעובדות שלהם - וזהו. אך כשכל התעמולה שלהם נשענת רק על כך שאנשים תמימים או לא תמימים מאמינים להם, עם זה מה ניתן לעשות ???... אך בעזרת ה' האמת תצא לאור ויתברר עוד שהכל היה רק לטובה.
מחקמי התחיל את כתבות הדיבה על הרב ברלנד?
השבמחקיואב איתיאל, והדס שטייף מגלי צה"ל.
מי זה יואב איתיאל, והאם הוא סתם עיתונאי אובייקטיבי ונטרלי,
או שיש לו קשר אישי לפרשה?
ומי זאת הדס שטייף, ומה הצד שלה בפרסום הכתבות השקריות על הרב אליעזר ברלנד?
הכל התחיל בעצם מהסיפור של איתי נחמן שלום. על רמת האמינות שלו והחלק שלו בפרשייה, כבר שמענו - איך לאחר שירה באקדח על בית, השתחרר מהכלא בעסקת עד מדינה נגד הרב ברלנד. אבל בעקבות הסיפור שלו, עוד כמה שיש להם אינטרס לנקום בשובו בנים בגלל סיכסוכים אישיים, או במטרה לסחוט כסף מהרב ברלנד וקהילתו, הצטרפו לעניין והמציאו גם כן סיפורי עלילות.
הלל איתיאל הוא אדם ממורמר שירד מנכסיו והמשפחה שלו מפורקת. כיום הוא מעורער בנפשו ולוקח סמים. לאחר שהסתבך בעיסקאות כושלות, והפסיד את כספו, ניסה מספר פעמים לסחוט את שובו בנים.
כעת תשמעו איך עובדת קנוניה משפחתית.
הרב ברלנד השתדל רבות לעזור למשפחתו של איתיאל, וביקש מהאחיינית שלו לאה ברלנד לאמץ את בנותיו. הרב חיתן את אחת הבנות של איתיאל, והאחות שלה פייגא (חוזרת בשאלה) קינאה בה ורצתה את אותו בחור. היא התחילה למרר לאחותה את החיים, וניסתה להרוס לה את החתונה. בתוך החתונה של אחותה, בכתה וצעקה והשתוללה והכתה את האמא של החתן, עד שהביאו לה משטרה שהוציאה אותה בכח. (רבים ראו את זה). מאז היא התחילה לשנוא את הרב ברלנד שחיתן את אחותה.
פייגא איתיאל, המעלילה על הרב ברלנד.
הלל איתיאל מצא הזדמנות לסחוט כסף, והסית את בתו להמציא סיפורי עלילות על הרב ברלנד ולהתלונן עליו במשטרה, ודרש משובו בנים 300000$ כדי למשוך את התלונה של בתו. כמו כן ברוב נבלותו העליל במשטרה גם על בתו הנשואה, כאילו היה גם איתה סיפור עם הרב... ואותה בת העידה במשטרה שזה שקר גמור, ושגם התלונה של אחותה פייגא היא שקר עלילה וסחיטה!
כאשר רואים אדם שמעליל על הבת שלו ומנסה לסחוט כסף, האם משטרת ישראל אמורה להאמין לכאלה עדויות, או לשלוח את המתלוננים ישירות למאסר על עדות שקר וסחיטה?!
אבל את המשטרה לא מעניינות העובדות, הם מחפשים לתפור תיק לרב ברלנד.
כאמור שיטה זאת של סחיטת הרב ברלנד ותלמידיו על ידי סיפורי עלילות, נכנסה לתוקף, לאחר שהמשטרה קיבלה את הסיפור השקרי של נחמן שלום, זה נתן תאבון לכל מי שרוצה לסחוט כסף או אפילו סתם להתנקם ברב ברלנד, להמציא עליו עלילות ושקרים, שהמשטרה תקבל אותם בשקיקה..!
להלל איתיאל יש אח בשם יואב איתיאל שהוא כתב בעיתון "מגזין המושבות". הלל הביא את סיפור העלילה של בתו לאחיו הכתב, והוא עשה את הכתבות הראשונות נגד הרב ברלנד. אל התחקיר שלו הצטרפה הכתבת "הדס שטייף", הידועה כפמיניסטית העוסקת בתפירת תיקים בנושאי הטרדה ואונס, בעיקר לאישי ציבור בכירים.
חודש לפני שעשתה את הכתבה על הרב ברלנד, היא פירסמה סיפור שקרי על "אונס של ילדה בבית כנסת במודיעין עילית", ובמשך תקופה דיברו בכל כלי התקשורת על "התחקיר" שלה, ואמרו ש"החרדים אנסים".
אבל לאחר זמן אותה אשה שהעידה על סיפור האונס, הודתה שבדתה את הסיפור!! כדי להרתיע את החרדים למנוע דברים כאלה בעתיד...!
כעת כולם תקפו את הדס שטייף, איך היא פירסמה כזאת כתבה, כאשר היא יודעת שאין אונס ואין נאנסת כי הסיפור מהתחלה היה בדוי!!!
והרבה תקפו אותה וקיללו אותה בדף הפייסבוק שלה. היא ענתה להם בתגובות כמו "חכו חכו"... אני עוד יוכיח לכם שהחרדים אנסים ומחפים על אנסים.
...ואז עשתה את הכתבה על הרב ברלנד שהביא לה הכתב יואב איתיאל, ששיתף פעולה עם אחיו ואחייניתו בתפירת העלילה על הרב.
"המתלוננת פ' " שהשמיעו בגלי צה"ל בערפול קול, זאת פייגא איתיאל אחיינית של הכתב יואב איתיאל.
מדוע העליל הלל איתיאל עלילה שפילה ונבזית על הרב ברלנד?
השבמחקלהלל איתיאל היה דוד זקן באמריקה שהיה נשוי לגויה, ולא היה למשפחה שלו קשר איתו שנים רבות.
בהזדמנות אחת פנה הרב ברלנד להלל איתיאל ואמר לו: יש לך דוד באמריקה, תיסע לבקר אותו!
הלל איתיאל לא התייחס לכך ברצינות. לאחר כמה זמן שוב הרב ברלנד פנה אליו וביקש ממנו שיסע לבקר את הדוד שלו.
הוא שוב לא התייחס. עד שפעם אחת הרב ברלנד אמר לו, "אם אתה לא נוסע אליו, אני נוסע אליו"...
הוא הבין שיש דברים בגו ונסע אליו.
אותו דוד שמח מאד שמישהו מהמשפחה שלו נזכר בו, וכתב את הירושה שלו להלל איתיאל. כעבור כמה ימים אותו דוד נפטר, והוא זכה בירושה.
הלל איתיאל תרם בשעתו הרבה כספים למוסדות שובו בנים, ועזר רבות כספית לנחמן ברלנד בנו של הרב, ורצה לקבל ממנו בתמורה מעמד ניהולי במשרדי הישיבה, אך זה לא ניתן לו.
לאחר זמן, הלל איתיאל לקח את הכסף והשקיע אותו אצל רפי עגיב, שסחר במניות של הפועל תל אביב.
הרב ברלנד אמר אז להלל איתיאל שיוציא את הכסף משם שלא יפסיד אותו, אך הוא לא שמע בקולו. ובאמת כך היה, והוא ועוד רבים שהשקיעו אצלו, איבדו את כספם.
דבר זה הביא אותו למשבר נפשי קשה. בהמשך הדברים ובעקבות כך המשפחה שלו התפרקה.
הלל איתיאל שפך את כל המירמור והתסכול שלו על הרב ברלנד, (ושכח שמתחילה את כל הכסף שהוא הרוויח, הוא הרוויח בזכותו ובעצתו!).
הוא דרש שיחזירו לו את כל הכספים שהוא תרם אי פעם למוסדות שובו בנים.
כשעלה לכותרות סיפור העלילה של איתי נחמן שלום, עוד כמה שרצו להתנקם ברב אליעזר ברלנד או לסחוט ממנו כספים, הצטרפו גם הם אל העלילות, וגייסו מתלוננות להעליל על הרב ברלנד.
להלל איתיאל יש בת חוזרת בשאלה, פייגא, שהייתה לה שנאה כלפי הרב ברלנד מאז שחיתן את אחותה הצעירה עם בחור שהיא רצתה אותו לעצמה... היא ניסתה להרוס לאחותה את החתונה, והשתוללה והכתה את האמא של החתן באמצע החתונה, עד שהביאו לה משטרה שפינתה אותה מהאולם.
הלל איתיאל ניצל את ההזדמנות והסית את בתו פייגא להעליל על הרב, על מנת לסחוט 300000$ אותם דרש מתלמידי הרב אליעזר ברלנד.
כמו כן הלל איתיאל ניסה להעליל גם על אחותה השניה (הנשואה) כאילו גם איתה הייתה תקרית, אך היא לעומתו טענה בחקירה במשטרה - שהסיפור כולו הוא שקר ועלילה!.
להלל איתיאל יש אח בשם יואב איתיאל, כתב בעיתון "מגזין המושבות" וברדיו חיפה. הוא התחיל את הכתבות המשמיצות בתקשורת כנגד הרב ברלנד, בשיתוף עם הדס שטייף מגלי צה"ל. ובניגוד לכל כללי האתיקה העיתונאית הוא עשה יחצנות לעלילת השקר של אחיו. כמו כן ניצל את קשריו עם הדס שטייף, והעלה לשידור בערפול קול את פייגא איתיאל, למסור את גרסתה הכוזבת.
מה האינטרס והחשבון האישי של רודפי הרב ברלנד?
השבמחק1. הלל איתיאל - לאחר שזכה בירושה גדולה תרם הרבה כספים לשובו בנים. ועזר כספית לנחמן ברלנד במטרה שזה יקדם אותו ויתן לו תפקיד ניהולי בשובו בנים - דבר שלמעשה לא קרה. לאחר זמן הוא השקיע את כספו במניות של הפועל תל אביב, והפסיד את כל כספו. כתוצאה מכך מצבו הנפשי התדרדר ומשפחתו התפרקה.
כשעלה לכותרות סיפור העלילה של נחמן שלום, היאחב"ל קפץ על ההזדמנות לתפור תיק לרב אליעזר ברלנד והחל לחקור נשים בנסיון לגייס מתלוננות נגדו. הלל איתיאל אמר אז לתלמידי הרב ברלנד: או שאתם מחזירים לי את כל הכסף שתרמתי אי פעם לשובו בנים, או שאני דואג שהבת שלי (פייגא איתיאל) תתלונן על הרב אליעזר ברלנד במשטרה. (ההקלטה של הסחיטה נמצאת במשטרה).
2. צחי הורביץ (צחי חיות לשעבר, חברו הטוב של הלל איתיאל) - לאחר ההפיכה בשובו בנים מונתה וועדה זמנית, והוא היה לאחד מחברי ההנהלה שם. לאחר זמן קצר הוציאו אותו מהתפקיד והכניסו תחתיו אנשים צעירים ממנו, הדבר פגע בכבודו מאוד והוא אמר: "איך יכולים להוציא אותי מהתפקיד כאשר אני אחד מהאברכים הוותיקים בישיבה? הכי מוכשר... הכי מלומד... הכי מנוסה... הכי חכם... והכי והכי... ומכניסים במקומי צעירים חסרי ניסיון???"... וכבר בשעתו כשסולק מתפקידו, התפרץ כנגד הרב ברלנד באחד השיעורים והתחצף נגדו.
3. נחמן שלום - הגבאים העיפו אותו מבית הרב אליעזר ברלנד, משום שהיה עושה שם מעשים מכוערים וכל מיני מעשי שיגעון ומתנהג בבית הרב כבשלו. הוא היה גם מנצל את טוב ליבו של הרב ולוקח ממנו המון כספים, ומאז שהגבאים העיפו אותו הוא הפסיק לקבל סכומי כסף גדולים שהיה רגיל לקבל וגם הפסיק לקבל את כל תשומת הלב שהייתה מופנת אליו עד אז.
4. רפאל הורביץ (רפאל אספור לשעבר, חברו הטוב ביותר של נחמן איתי שלום ושותף מלא איתו בפעילות ההסתה) - הוא רצה להיכנס לחבורה של ליל שישי (מדובר בקבוצה של בחורים משובו בנים שהתאספו יחד פעם בשבוע להתחזק בדברי תורה ושירים). הוא היה בעל תשובה טרי, ולא קיבלו אותו בגלל שחששו שהוא יקלקל שם את הבחורים ויפגע ברמתם הרוחנית.
חלק מהשאלות שנותרו ללא מענה בפרשת הרב אליעזר ברלנד.
השבמחק1. הדס שטייף (כתבת פלילים "בכירה" בגלי צה"ל) ויואב איתיאל (אח של הלל איתיאל והאחיין של פייגא איתיאל - מי שמסרה ראיון שקרי להדס שטייף ברדיו גלי צה"ל) אני שואל אתכם:
הרי קבוצת "נפגעי שובו בנים" נפתחה כבר מלפני 7 חודשים, כשכל מטרתה לגייס ולהעניק ביטחון לעוד מתלוננות פיקטיביות לשקר ולהעליל על הרב ברלנד. איך תסבירו לי שעד היום לא נמצאה ולו מתלוננת אחת מלבד שלושת המתלוננות הקיימות, שהם בכלל משתייכות לגרעין קטן של קבוצה קיצונית שרואה אינטרס עליון להפיל ולפגוע ברב אליעזר ברלנד ובעוד רבנים שמבחינתם ולשיטתם נקראים "מפורסמים של שקר"???
2. איך לאחר כל מה שיואב איתיאל כתב (בשיתוף פעולה ועזרתה של הדס שטייף) במגזין המושבות, וכל הפרסומים שהדס שטייף דאגה לפרסם בגלי צה"ל, וכן כל הפרסומים הרבים שבאו בעקבותיה בכלי התקשורת השונים לא הובילו אף אחת נוספת להתלונן על הרב ברלנד???
3. איך זה שהדס שטייף (Hadas Shtaif) ויואב איתיאל, (Yoav Etiel) שבניגוד לכל כללי האתיקה העיתונאית, הם פעילים ומסייעים בקבוצת התעמולה וההסתה "נפגעי שובו בנים", ועד היום עם כל התחנונים של הקבוצה שנשים יבואו להתלונן, אף אחת לא הגיעה להתלונן על הרב ברלנד???
4. איך לאחר שהיאחב"ל חקר למעלה מ-300 נשים (!!!) אעפ"כ לא הצליח לגייס ולו אף אחת נוספת מלבד שלושת המתלוננות המשויכות לגרעין התעמולה וההסתה הקיצוני כנגד הרב אליעזר ברלנד???
5. איך זה שאותם שלושת המתלוננות המשויכות אל הגרעין הקיצוני שיזם בצורה מכוונת את כל הפרשה הזו, הן גם היחידות שהתלוננו ביאחב"ל, והן אלו שממשיכות בכל כוחן לנסות ולגייס עוד ועוד מתלוננות, לצד מאמציהם של הדס שטייף ויואב איתיאל, שניצלו את כוחם מעמדם ותפקידם בתקשורת (עד כה ללא הצלחה) לנסות ולרתום עוד נשים להתלונן על הרב ברלנד???
* הדס שטייף (Hadas Shtaif) = כתבת פלילים "בכירה" בגלי צה"ל העוסקת בגיוס מתלוננות בנושא אונס והטרדה מינית כנגד אנשי ציבור.
* יואב איתיאל (Yoav Etiel) = עיתונאי במגזין המושבות ורדיו חיפה - אחיו של הלל איתיאל - שנמצא תחת הכינוי "מצחיקים אותי" בקבוצת "נפגעי שובו בנים", הוא גם אחד המסיתים והתעמולנים הראשיים נגד הרב אליעזר ברלנד, שגייס את ביתו "פייגא איתיאל" (אחייניתו של יואב איתיאל) לטובת מזימתו המרושעת, ועוד דחף ודחק בה למסור ראיון שקרי להדס שטייף כנגד הרב אליעזר ברלנד ברדיו גלי צה"ל.
הערה: פרסום זה עלול לגרום לרודפי הרב אליעזר ברלנד לטרוח ולעמול כעת בכל כוחם, לנסות לגייס מתלוננות פיקטיביות נוספות בכל מחיר!!! ונא אל תשכחו...
מזה 7 חודשים מאז תחילת הפרשה, עד נכון להיום (1.10.2013) הם עשו מאמצים עילאיים לגייס מתלוננות נוספות - כשהתקשורת מגויסת לטובתם - והם לא הצליחו לגייס ולו אף לא מתלוננת אחת.
יש קיצוניים, ערב רב, בחליפות ומגבעות של חרדים, שלצערנו אימצו תרבות של שנאה יוקדת נגד כל מי שאהבת ה' בליבו. הם שונאים את העולם החרדי ומורשתו ומנסים בכל דרך אפשרית לחבל בציבור ובאוכלוסיה החרדית ובעיקר ביסודות אמונותיה.
השבמחקהם משתמשים בתקשורת כגורם מבקר ומחנך שיראה לנו (החרדים) איך צריך להתנהג בן-אדם.
הם מסבירים לתקשורת שהחרדים עדין לא פתוחים מספיק לתרבות ולמוסריות של העולם החילוני, וכל מה שמעניין את החרדים זה רק לעשות הפגנות, לשרוף פחים ולזרוק אבנים בשבת על מכוניות נוסעות - זה התיאור המקיף שמסביר מבחינתם במדויק מה זה העולם החרדי, וכך הם מעבירים את הדברים לתקשורת והתקשורת כך מעבירה לציבור.
חשוב לציין, שהתקשורת שממילא שונאת אותנו ורואה את עצמה כאמונה ואחראית על חינוך העולם החרדי מאוד נהנית מזה.
רודפי הרב ברלנד מסבירים לתקשורת שהעולם החרדי הוא בית גידול וחממה לאנסים ופדופילים, כאילו אצלנו מטפחים תרבות של אונס ופדופיליה כחלק מלימוד התורה ועבודת ה'.
הם משחירים את פני כל הציבור החרדי ומציירים כאילו לנו אין את הכלים להתמודד עם בעיות בתוך החברה שלנו וכאילו אנו חסרים פתרונות ונזקקים בסופו של דבר להיעזר בעולם החילוני - המוסרי, התרבותי וההומני - בניגוד אלינו.
הם מסבירים להם שבחברה החרדית יש תרבות שתיקה. נאנסת? תשתקי! אל תוציאי מילה, שמרי בבטן. שזה שקר מוחלט וגמור.
בציבור שלנו המקרים האלו מאוד נדירים רק שבניגוד לציבור החילוני ששם פדופיליה זה לא הפתעה, אצלנו כשזה קורה זו הפתעה ולכן זה מושך את תשומת לב התקשורת. זאת אומרת שבעצם כל הפרסומים השליליים על החברה החרדית רק מלמדת על טיבה.
התקשורת פועלת כזרוע הארוכה של שונאי היהדות והדת, לשנות את פני החברה החרדית. כל מי שמשתף איתה פעולה, כוונתו היא אחת, לעקור את היהדות ואת התורה מעם ישראל.
אין בציבור שלנו תרבות השתקה - ולהפך...
ולגבי פדופילים - החברה שלנו עוסקת בלשקם אותם ולהחזיר אותם להתנהגות נורמטיבית ולאפשרות להשתלב במעגל החברה, זאת לאחר שברור שבעייתם נפתרה.
כל ניסיון להשחיר את הציבור החרדי בידי התקשורת ורודפי הרב ברלנד רק מגלה שלשניהם יש הרבה מן המשותף. לשניהם אין מה לעשות מלבד מלהתבוסס ולשקוע כל היום בדברים רעים ולהתעסק עם חיים של אחרים. ולמה להם להתעסק עם חיים של אחרים? הסיבה אחת, למי שלחייו הפרטים שלו ולזמן שלו אין ערך הוא חי את חייהם של אחרים ומבזבז את זמנו בהרהורים, מחשבות ותהיות עמוקות לגביהם...
לא יעזור כל המילים לעיל. כולם יודעים: הרב הגאון הגדול אליעזר ברלנד הוא סוטה מין. עובדה.
השבמחקPut that in your pipe and smoke it
יש רק ארבעה שמגיבים בכל האתרים נגד הרב אליעזר ברלנד, והם: נחמן איתי שלום. הלל איתיאל. צחי הורביץ (צחי חיות לשעבר). רפאל הורביץ (רפאל אספור לשעבר). כל תגובה שהיא שייכת רק לאחד מארבעתם.
מחקיש סיקריקים קיצוניים, ערב רב, בחליפות ומגבעות של חרדים, שלצערנו אימצו תרבות של שנאה יוקדת נגד כל מי שאהבת ה' בליבו. הם שונאים את העולם החרדי ומורשתו ומנסים בכל דרך אפשרית לחבל בציבור ובאוכלוסיה החרדית ובעיקר ביסודות אמונותיה.
השבמחקהם משתמשים בתקשורת כגורם מבקר ומחנך שיראה לנו (החרדים) איך צריך להתנהג בן-אדם.
הם מסבירים לתקשורת שהחרדים עדין לא פתוחים מספיק לתרבות ולמוסריות של העולם החילוני, וכל מה שמעניין את החרדים זה רק לעשות הפגנות, לשרוף פחים ולזרוק אבנים בשבת על מכוניות נוסעות - זה התיאור המקיף שמסביר מבחינתם במדויק מה זה העולם החרדי, וכך הם מעבירים את הדברים לתקשורת והתקשורת כך מעבירה לציבור.
חשוב לציין, שהתקשורת שממילא שונאת אותנו ורואה את עצמה כאמונה ואחראית על חינוך העולם החרדי מאוד נהנית מזה.
רודפי הרב ברלנד מסבירים לתקשורת שהעולם החרדי הוא בית גידול וחממה לאנסים ופדופילים, כאילו אצלנו מטפחים תרבות של אונס ופדופיליה כחלק מלימוד התורה ועבודת ה'.
הם משחירים את פני כל הציבור החרדי ומציירים כאילו לנו אין את הכלים להתמודד עם בעיות בתוך החברה שלנו וכאילו אנו חסרים פתרונות ונזקקים בסופו של דבר להיעזר בעולם החילוני - המוסרי, התרבותי וההומני - בניגוד אלינו.
הם מסבירים להם שבחברה החרדית יש תרבות שתיקה. נאנסת? תשתקי! אל תוציאי מילה, שמרי בבטן. שזה שקר מוחלט וגמור.
בציבור שלנו המקרים האלו מאוד נדירים רק שבניגוד לציבור החילוני ששם פדופיליה זה לא הפתעה, אצלנו כשזה קורה זו הפתעה ולכן זה מושך את תשומת לב התקשורת. זאת אומרת שבעצם כל הפרסומים השליליים על החברה החרדית רק מלמדת על טיבה.
התקשורת פועלת כזרוע הארוכה של שונאי היהדות והדת, לשנות את פני החברה החרדית. כל מי שמשתף איתה פעולה, כוונתו היא אחת, לעקור את היהדות ואת התורה מעם ישראל.
אין בציבור שלנו תרבות השתקה - ולהפך...
ולגבי פדופילים - החברה שלנו עוסקת בלשקם אותם ולהחזיר אותם להתנהגות נורמטיבית ולאפשרות להשתלב במעגל החברה, זאת לאחר שברור שבעייתם נפתרה.
כל ניסיון להשחיר את הציבור החרדי בידי התקשורת ורודפי הרב ברלנד רק מגלה שלשניהם יש הרבה מן המשותף. לשניהם אין מה לעשות מלבד מלהתבוסס ולשקוע כל היום בדברים רעים ולהתעסק עם חיים של אחרים. ולמה להם להתעסק עם חיים של אחרים? הסיבה אחת, למי שלחייו הפרטים שלו ולזמן שלו אין ערך הוא חי את חייהם של אחרים ומבזבז את זמנו בהרהורים, מחשבות ותהיות עמוקות לגביהם...