הם במצב שלא יודעים מה לעשות. מצד אחד לא רוצים לתת יד למעשים חמורים ואסורים מאידך אם אכן מדובר בעלילה אסור להם להפקירו וחייבים לסייע לו. ולכן אומר לנו אחד מן הרבנים שנסע לשבת למרוקו לשהות במחיצת הרב אליעזר ברלנד כי יהודי הוא בחזקת זכאי, ובמקרה שלו עדיין לא נשמעה עדות כשרה ובודאי שלא בפני בית דין, ולכן אין מנוס אלא להתייצב לצידו ולעזור לו
זו הסיבה מדוע קבוצה של רבנים מברסלב נסעה השבת במיוחד למרוקו לשהות במחיצתו של ר' אליעזר ברלנד לעודדו הם מבטיחים לסייע לו בכל מה שיצטרך
שאלתי את אותו רב שנסע, ומה יקרה אם יווכח שאכן הטענות נכונות? תשובתו היתה, נדון אז מה צריך לעשות אבל עד אז אנחנו איתו
זו הסיבה מדוע קבוצה של רבנים מברסלב נסעה השבת במיוחד למרוקו לשהות במחיצתו של ר' אליעזר ברלנד לעודדו הם מבטיחים לסייע לו בכל מה שיצטרך
שאלתי את אותו רב שנסע, ומה יקרה אם יווכח שאכן הטענות נכונות? תשובתו היתה, נדון אז מה צריך לעשות אבל עד אז אנחנו איתו
באמת כל בעל תשובה שני הוא רב מרבני ברסלב ???
השבמחקתיש זקן מחפש עלה טרי.
השבמחקהשם יסלח לי, הוא נראה יותר כמו שין דלד מאשר צדיק.
השבמחקמה זה משנה מה שהרב מללוב מספר על מה שהיה בעבר. אדם יכול לנאוף ואחר כך ללכת לכותל ולהשתפך בסליחות לפני בוראו. אבל אחד ששב על קיאו במידה וזה המצב, מה עוזר לנו תפילתו הנוראה.
הרב שלי, זכר צדיק וקדוש לברכה, חכם ציון ברכה, זכותו יגן עלינו, נראה והתנהג אחרת. למשל, היה בבית הכנסת שלט: הרב לא מקבל נשים. וגם כסף לא היה לוקח מכל אחד, גם כשהיה דחוק מאוד ולא היה לו במה לשלם לאברכים.
איך אפשר לשמור בדור הרצוץ הזה את הברית וגם לקבל נשים באמצע הלילה??????????????????????????????????????????????????????
משה. הספר "על כסאו לא ישב זר"
השבמחקספר מדהים! כדאי לקרוא למי שרוצה להכיר את מסורת ברסלב ואת דעת רבי נחמן ורבי נתן בעניין צדיק הדור, אדמו"רות ומנהיגות בברסלב שעניינה פסול היום.
הספר "על כסאו לא ישב זר" מתיר את האדם מכבלי ההנהגה ושלטון היחיד ומעביר את השליטה על חייו של האדם מהמנהיג אל האדם עצמו, שבכך נעשה חופשי ומשוחרר להתקרב ולעבוד את ה'.
רבינו מגלה לנו שהאוצרות נמצאים אצלנו, אצל כל אחד ואחד, ותלמידים צריכים להעמיד תלמידים שילכו ויתקדמו בעבודת ה' וידעו לעמוד לבד על רגליהם בזכות עצמם שכך היא דעת הצדיק ובכך ניכר שהמנהיג היינו מנהיג אמת - שאינו משעבד אותך לרצונותיו וגחמותיו, אלא כל אחד כפי דרכו וכפי תיקונו בעולם ימשיך את מעשיו.
מייל שהגיע לחשובי ברסלב מאה שערים.
השבמחקממידע שהתברר לי כעת מאחד מהעסקנים החשובים בברסלב המעורה בעניין:
בעקבות מידע שווא לפיו כביכול מתרקמת עסקה בין משטרת ישראל לעורכי הדין של הרב ברלנד שליט"א. יצאה הודעה מסודרת ממשרדי היחב"ל שהם אינם עושים עסקאות עם נחקרים שנמלטו מן הארץ מאימת החקירה (שזה וודאי לא מבשר טוב לעניינם) ובוודאי אינם שועים ל"תביעות" של נחקרים נמלטים. כגון עזיבת הארץ. הברחת נכסים ועוד . ודינם כדין כל פושע נמלט. וממשרדי היחב"ל הוסיפו שאינם יודעים מיהם האינטרסנטים שמוציאים הודעות כזב כביכול מטעם המשטרה. ואין זאת אלא ניסיונות לשיבוש החקירה שעונשם מוגדר בחוק. הודעות מוסמכות תצאנה ממשרדינו בהמשך בצורות המקובלות ולפי כל הנהלים.
מהמעגל הפנימי של האנשים הקרובים למערכת הכלכלית של שובו בנים(מאחד מ'הפורשים' בעקבות הפרשה המבישה הכרוכה בשמו של הרב ברלנד) נודע שכל הידיעות בקשר למצבה הכלכלי הקשה של ישיבת שובו בנים. הינם מסך עשן נואל בכדי לצוד את ליבם של נותני הוראות הקבע אשר עדיין נמצאים בספק בעקבות הפרשה המביכה, וש'יתחזקו' בהמשך הזרמת הסכומים האדירים שמגיעים לכסא ההנהלה/המשפחה. דרך שמות כיסויי שונים כגון נחמת ציון/שובו בנים/יגדיל תורה/תומכיה/ישיבת ברסלב העיר העתיקה ועוד ולאפשר למוסדות הישיבה למכור את הנכסים לפני הסתעפות חקירת המשטרה ומפחד שהמשטרה תשים ידה על נכסים אלו. כפי שנעשה בכל מקרה של עבירות כלכליות מסוגים אלו שנעשו בעבר ע"י מוסדות הישיבה !
השבמחקמייל שהגיע לחשובי ברסלב מאה שערים.
השבמחקממידע שהתברר לי כעת מאחד מהעסקנים החשובים בברסלב המעורה בעניין:
בעקבות מידע שווא לפיו כביכול מתרקמת עסקה בין משטרת ישראל לעורכי הדין של הרב ברלנד שליט"א. יצאה הודעה מסודרת ממשרדי היחב"ל שהם אינם עושים עסקאות עם נחקרים שנמלטו מן הארץ מאימת החקירה (שזה וודאי לא מבשר טוב לעניינם) ובוודאי אינם שועים ל"תביעות" של נחקרים נמלטים. כגון עזיבת הארץ. הברחת נכסים ועוד . ודינם כדין כל פושע נמלט. וממשרדי היחב"ל הוסיפו שאינם יודעים מיהם האינטרסנטים שמוציאים הודעות כזב כביכול מטעם המשטרה. ואין זאת אלא ניסיונות לשיבוש החקירה שעונשם מוגדר בחוק. הודעות מוסמכות תצאנה ממשרדינו בהמשך בצורות המקובלות ולפי כל הנהלים.
גבאי הרב שכטר שליט"א מחו נמרצות על הנסיון לערב את הרב יעקב מאיר שכטר שליט"א בפרשייה השנוייה במחלוקת . והרב אמר לגבאים שאין רצונו להתערב בדברים מסוג זה.
השבמחק