צריך היה לשמוע מה הוא אמר ובעיקר מה הוא לא אמר ומה הבינו בין השורות, כי לא עוד אותה הנהגה שכיסטית שמחקה כל זכר לדרכו של החזון איש, אלא חזרה לאותן ימים לימי הנהגת החזון איש שהיתה ההנהגה הכי חכמה בעולם הליטאי בדור האחרון, וזה ייאמר לזכותו של הרב אהרן לייב שטיינמן כי הוא זה שהצליח להחזיר את הגלגל אחורנית לאותה הנהגה חכמה היודעת להתמודד עם כל מצב, מצד אחד ללחום ולעשות למען עולם הישיבות ומאידך להתחבב על הציבור
הרב סילמן מגדולי דייני בני ברק בא חשבון עם המחבלים ואמר, כי הם מחבלים פשוטו כמשמעו. כאשר הישיבות מתמודדות עם מצבים קשים המחבלים יודעים לחבל ולהרוס, לא נראה אותם ניצבים להציל. הוא הביא דוגמא את ישיבת מיר כשזו עמדה בפני שוקת שבורה היה זה הרב שטיינמן שעשה הכל לגייס את הכספים על מנת להציל את הישיבה. המחבלים התפללו שהישיבה הזו תיפול
הרב סילמן קבע כי המחבלים הם האחרונים היכולים לדבר בכל הקשור לקיום הישיבות, מפני שהם הורסי הישיבות הם מעולם לא עשו כלום בשביל להחזיק את הישיבות, כשצריכים מיליונים לקיום הישיבות הם נעלמים ולא קיימים, את העבודה הקשה הם משאירים להרב שטיינמן
הרב סילמן מנה שורה ארוכה של מצבים שהיו בשנים האחרונות ולולא הרב שטיינמן הישיבות היו מתמוטטות, הוא זה שהציל את הכוללים ממצב קשה, מפני שבחכמתו ניווט את הספינה נכון והבטיח את קיומם. המחבלים פרט מלהטיף מוסר לא עשו דבר
ומכאן עבר לדרך הנהגתו של הרב שטיינמן, לאחר שהסביר כי מדובר בהנהגה חכמה ומיוחדת של מורם מעם מי שמנווט את הספינה בצורה נכונה ומבטיח את קיומה, הוא ציטט את הגאון רבי דוב לנדא ראש ישיבת סלבודקא שהוא מקנאי דורנו, חזון איש'ניק ברמ"ח ושס"ה, והוא זה שאמר כי אין לו ספק כי אם החזון איש היה חי ומנהיג את הדור זו היתה צורת הנהגתו. הוא הסביר מה היה דרכו של החזון איש, מצד אחד להיאבק בכל הזירות ומאידך להתחבב ובעיקר לקרב את העם, לא להיכנס עימם לעימות מיותר
הרב סילמן הזכיר, כי החזון איש הוא זה ששם את היתדות בבני ברק לכיוונה של עולם התורה וכי חובתנו לשוב לאותו דרך, מפני שרק היא מבטיחה את קיומם של הישיבות ועתידם
הרב סילמן קבע כי המחבלים הם האחרונים היכולים לדבר בכל הקשור לקיום הישיבות, מפני שהם הורסי הישיבות הם מעולם לא עשו כלום בשביל להחזיק את הישיבות, כשצריכים מיליונים לקיום הישיבות הם נעלמים ולא קיימים, את העבודה הקשה הם משאירים להרב שטיינמן
הרב סילמן מנה שורה ארוכה של מצבים שהיו בשנים האחרונות ולולא הרב שטיינמן הישיבות היו מתמוטטות, הוא זה שהציל את הכוללים ממצב קשה, מפני שבחכמתו ניווט את הספינה נכון והבטיח את קיומם. המחבלים פרט מלהטיף מוסר לא עשו דבר
ומכאן עבר לדרך הנהגתו של הרב שטיינמן, לאחר שהסביר כי מדובר בהנהגה חכמה ומיוחדת של מורם מעם מי שמנווט את הספינה בצורה נכונה ומבטיח את קיומה, הוא ציטט את הגאון רבי דוב לנדא ראש ישיבת סלבודקא שהוא מקנאי דורנו, חזון איש'ניק ברמ"ח ושס"ה, והוא זה שאמר כי אין לו ספק כי אם החזון איש היה חי ומנהיג את הדור זו היתה צורת הנהגתו. הוא הסביר מה היה דרכו של החזון איש, מצד אחד להיאבק בכל הזירות ומאידך להתחבב ובעיקר לקרב את העם, לא להיכנס עימם לעימות מיותר
הרב סילמן הזכיר, כי החזון איש הוא זה ששם את היתדות בבני ברק לכיוונה של עולם התורה וכי חובתנו לשוב לאותו דרך, מפני שרק היא מבטיחה את קיומם של הישיבות ועתידם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.