בכל חג הפסח כשאני עושה את חשבון הנפש שלי, האם יודע אני מה זה עבדות בשביל שאוכל לשפוט את עצמי האם זכיתי לחרות, אני עובר על סעיף סעיף בכל פרקי חיי ובמיוחד במה שאני עוסק וקשור בהם יום יום, ואודה על האמת המסקנה היא כי אני עבד, וכאן הכאב הגדול, מפני שאם כבר עבד עדיף להיות עבד לבורא עולם מאשר ליצורי אנוש לבשר ודם לליסטים מזויין למי שמשתלטים על הציבור בעזרת טרור ופסיכולוגיה קשה שבה נופלים תמימים שחונכו מיומם הראשון להיות עבדים לעבדי ליסטים
מדובר בנושא קשה ואולי אף כואב, ובשביל להבין אותה צריך לעבור על הכל, ולשם כך כתבתי לפני תקופה קונטרס שלם להסביר את בעיית הבעיות של ימינו של איך שנופלים בפח של תועמלנים, של מי שיצרו מושגים ודברים שאין להם מקור כלשהו פרט לרצון להשתלט עליך להפחיד אותך, ולתת לך את ההרגשה שאם אתה לא עושה כמותם אז דינך בשמים כדין רשעים גמורים. לא עוד תרי"ג מצוות, לא עוד יסודות התורה, יצרו עולם חדש מושגים חדשים אשר לא שערום אבותינו
בשביל להבין את הדברים אגע בנקודה אחת והיא 'השקפה'. כל מי שישוב אחורנית ילמד ויידע כי ההלכה היה הבסיס לכל יהודי. יכולנו להתווכח על מנהגים זה נהג כך וזה כך, אבל מן ההלכה לא זזו. כן, אפשר להתווכח בהלכה במצבים מסויימים אם לכך התכוונה ההלכה, אבל הכל מסכימים כי ההלכה גוברת בכל מצב והיא ראשונה לכל מצב
אבל בואו וראו מה קורה היום ברחוב החרדי. הליטאים יצרו 'השקפה' שתפקידה לעקוף הלכה. כשמגיעים למצב שהאינטרס הפוליטי הוא לעשות כך אבל זה סותר את ההלכה, כותבים ואומרים כי זו 'השקפת התורה' תובעים ממך לחיות על פי 'השקפה' ולא עוד על פי הלכה
ובואו נעבור אצל החסידים ונמצא משהו מדאיג מאוד, כשהאינטרס הוא פוליטי, גם ולמרות שדיין צועק כי עושים בניגוד להלכה יכו בדיין ויסלקו אותו מפני שלא שירת את הפוליטיקה
ומה שמדהים, שהציבור לא קולט ולא מבין לאיזה עבדות הם נקלעו, אין להם עוד את היכולת להתקומם לזעוק לומר כי לא ניתן יד לזוז מן ההלכה
חרות אמיתית היא זו אשר נותנת לך את האפשרות להתקומם לקום נגד אותם מחבלים וטרוריסטים, לומר להם בפרצוף, כי ההלכה היא נר לרגלנו וממנה לא נזוז ואין זה משנה מי עומד מאחורי האינטרס. זה יכול להיות ראש ישיבה או אדמו"ר, ההלכה מחייבת גם אותם, ואם אינם קולטים זאת יש להם בעיה
בימינו אם אתה רוצה לבחון אם זכית לחרות אתה יכול לעשת זאת בקלות על ידי מבחן קטן ופשוט, האם יש לך את הכח לקום ולהתקומם נגד אותם עוקפי ההלכה. אם אין לך את הכח, אתה רחוק מאוד מחרות
שנים אני עובד על עצמי לזכות לחרות האמיתית זו אשר לא להתפעל מאף אחד ולומר לאותם מחוצפים הורסי ההלכה את האמת בפרצוף, ואין זה משנה אם הוא מכנה את עצמו בתואר זה או אחר. ההלכה היא נר לרגלינו, ומי שמבקש לעקוף אותה בעזרת 'השקפה' 'שיטה' או 'למען הרבי' לא נאפשר לו זאת, נלחם בהם עד אשר יבינו, כי להיות יהודי חרדי הדבר הראשון שמחייב אותך זו ההלכה, ומי שאינו אוהב זאת שלא יקרא לעצמו חרדי ולא יתן מוסר לאחרים, אין כל הבדל ביניכם לבין החילונים הסוציאליסטים והקומוניסטים הפועלים למען האינטרס ולמען המטרה המקדשת את האמצעים. אנחנו יהודים שההלכה היא נר לרגלנו ולמענה נילחם בכל הכח גם אם ניאלץ לשלם מחיר על כך
מדובר בנושא קשה ואולי אף כואב, ובשביל להבין אותה צריך לעבור על הכל, ולשם כך כתבתי לפני תקופה קונטרס שלם להסביר את בעיית הבעיות של ימינו של איך שנופלים בפח של תועמלנים, של מי שיצרו מושגים ודברים שאין להם מקור כלשהו פרט לרצון להשתלט עליך להפחיד אותך, ולתת לך את ההרגשה שאם אתה לא עושה כמותם אז דינך בשמים כדין רשעים גמורים. לא עוד תרי"ג מצוות, לא עוד יסודות התורה, יצרו עולם חדש מושגים חדשים אשר לא שערום אבותינו
בשביל להבין את הדברים אגע בנקודה אחת והיא 'השקפה'. כל מי שישוב אחורנית ילמד ויידע כי ההלכה היה הבסיס לכל יהודי. יכולנו להתווכח על מנהגים זה נהג כך וזה כך, אבל מן ההלכה לא זזו. כן, אפשר להתווכח בהלכה במצבים מסויימים אם לכך התכוונה ההלכה, אבל הכל מסכימים כי ההלכה גוברת בכל מצב והיא ראשונה לכל מצב
אבל בואו וראו מה קורה היום ברחוב החרדי. הליטאים יצרו 'השקפה' שתפקידה לעקוף הלכה. כשמגיעים למצב שהאינטרס הפוליטי הוא לעשות כך אבל זה סותר את ההלכה, כותבים ואומרים כי זו 'השקפת התורה' תובעים ממך לחיות על פי 'השקפה' ולא עוד על פי הלכה
ובואו נעבור אצל החסידים ונמצא משהו מדאיג מאוד, כשהאינטרס הוא פוליטי, גם ולמרות שדיין צועק כי עושים בניגוד להלכה יכו בדיין ויסלקו אותו מפני שלא שירת את הפוליטיקה
ומה שמדהים, שהציבור לא קולט ולא מבין לאיזה עבדות הם נקלעו, אין להם עוד את היכולת להתקומם לזעוק לומר כי לא ניתן יד לזוז מן ההלכה
חרות אמיתית היא זו אשר נותנת לך את האפשרות להתקומם לקום נגד אותם מחבלים וטרוריסטים, לומר להם בפרצוף, כי ההלכה היא נר לרגלנו וממנה לא נזוז ואין זה משנה מי עומד מאחורי האינטרס. זה יכול להיות ראש ישיבה או אדמו"ר, ההלכה מחייבת גם אותם, ואם אינם קולטים זאת יש להם בעיה
בימינו אם אתה רוצה לבחון אם זכית לחרות אתה יכול לעשת זאת בקלות על ידי מבחן קטן ופשוט, האם יש לך את הכח לקום ולהתקומם נגד אותם עוקפי ההלכה. אם אין לך את הכח, אתה רחוק מאוד מחרות
שנים אני עובד על עצמי לזכות לחרות האמיתית זו אשר לא להתפעל מאף אחד ולומר לאותם מחוצפים הורסי ההלכה את האמת בפרצוף, ואין זה משנה אם הוא מכנה את עצמו בתואר זה או אחר. ההלכה היא נר לרגלינו, ומי שמבקש לעקוף אותה בעזרת 'השקפה' 'שיטה' או 'למען הרבי' לא נאפשר לו זאת, נלחם בהם עד אשר יבינו, כי להיות יהודי חרדי הדבר הראשון שמחייב אותך זו ההלכה, ומי שאינו אוהב זאת שלא יקרא לעצמו חרדי ולא יתן מוסר לאחרים, אין כל הבדל ביניכם לבין החילונים הסוציאליסטים והקומוניסטים הפועלים למען האינטרס ולמען המטרה המקדשת את האמצעים. אנחנו יהודים שההלכה היא נר לרגלנו ולמענה נילחם בכל הכח גם אם ניאלץ לשלם מחיר על כך
משה. הספר "על כסאו לא ישב זר"
השבמחקספר מדהים! כדאי לקרוא למי שרוצה להכיר את מסורת ברסלב ואת דעת רבי נחמן ורבי נתן בעניין צדיק הדור, אדמו"רות ומנהיגות בברסלב שעניינה פסול היום.
הספר "על כסאו לא ישב זר" מתיר את האדם מכבלי ההנהגה ושלטון היחיד ומעביר את השליטה על חייו של האדם מהמנהיג אל האדם עצמו, שבכך נעשה חופשי ומשוחרר להתקרב ולעבוד את ה'.
רבינו מגלה לנו שהאוצרות נמצאים אצלנו, אצל כל אחד ואחד, ותלמידים צריכים להעמיד תלמידים שילכו ויתקדמו בעבודת ה' וידעו לעמוד לבד על רגליהם בזכות עצמם שכך היא דעת הצדיק ובכך ניכר שהמנהיג היינו מנהיג אמת - שאינו משעבד אותך לרצונותיו וגחמותיו, אלא כל אחד כפי דרכו וכפי תיקונו בעולם ימשיך את מעשיו.