רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

הנהירה על קברו זהו עונשו

תלמיד אחת הישיבות כותב:

דברתי היום עם מורי ורבי מרן ראש הישיבה שליט"א (לא אגלה את שמו כדי שלא יואשם בחטא הנורא של הבעת ביקורת על השכינה בעצמה) שאלתי אותו את הקושיא דלהלן:
ידוע ומפורסם שר' לייזר שך לחם בכל כוחו נגד כל דבר שריח של חסידות נודף הימנו וגם עם כלפי חוץ הקפיד שלא להפגין שנאה לחסידים (זולת חב"ד) הרי יודעי דבר יודעים שר' לייזער הי' כל כולו חפצא של סלידה מחסידות ומכל אביזרייהו דילהון, ובמיוחד לחם שהשפעת החסידות לא תחדור לעולם הישיבות.
והנה אחד המנהגים שהם סמל לחסידות ויש אומרים שזהו אחד הדברים שהכי מבטאים את ההבדל התהומי בין האסכולה החסידית לבין האסכולה התורנית המקורית, היא ההשתטחות על קברים.
אצל בני תורה לא הי' כדבר הזה מימות הגר"א ועד ימינו עתה, מעולם אבל מעולם לא עלה על דעת מאן דהו להקים אוהלים ולנהל עליות המוניות על קברו של מרן הגרי"ז או החזון אי"ש או כל גדול אחר.
ר' לייזר עצמו התגאה תמיד איך שאיים לעזוב את ישיבת קרלין מפני שנסעו לקברו של ר' אהרון קרלינר ורק לאחר שהבטיחו לו שיבטלו את המנהג הסכים להמשיך לכהן שם כראש ישיבה והרי חז"ל הבטיחונו ש"על דבר שמסר נפשו אותו זקן לא יכשלו בו זרעו" ואיך יתכן עם כן שדוקא 'מורשת הרב שך' היא היא זו שמחדירה לתוך תוכו של עולם התורה כל מיני סממנים חסידיים?
ויענני ראש הישיבה דברים נוראים שלא שיערתי מעולם ואלה תוכן דבריו:
אמנם ר' לייזר לא אחז מביטול תורה עבור קברים אבל הוא הוא זה שהחדיר לעולם הישיבות שעבור הקמת מפלגה מותר לסגור את כל הישיבות ואפילו למשך שבועות שלמות.
עד תשמ"ט היתה מוסכמה שלא ניתנת לערעור שאין שום ערך חשוב יותר מהלימוד בישבות ואין לנו שיור אלא התורה הזאת. ר' לייזר חידש שעבור הקמת מפלגה מותר לסגור ישיבות.
הנהירה על קברו זהו עונשו.
עד כאן תוכן דברי הראש ישיבה שליט"א.

5 תגובות:

  1. ניכרים דברי אמת, נראה שכותב הדברים מגיע מתוך הקהילה הליטאית וכואב את המצב,
    רק שאלה קטנה לי אליך מדוע שלא תכתוב את שמו של הראש ישיבה ממה אתה חושש, מה יעשו לו טרור? הטרדות? מכות?, מה פתאום זה רק החסידים יודעים לעשות, לא, בעצם זה עוד מנהג טוב שלמדנו מהחסידים ויש תלמיד מחכים את רבו

    השבמחק
  2. אלעס איז אונזערס4 בנובמבר 2012 בשעה 10:22

    חולני לגמרי. "האסכולה התורנית המקורית"... מעניין אם גם הרמ"א שכתב בשו"ע שבחודש אלול נוהגים ללכת על קברי אבות היה חסיד או שיעקב אבינו שכדברי המדרש הידוע קבר את רחל בבית לחם בכדי שכשירדו לגלות יתפללו על קברה, היה חסיד. בעצם כנראה שכן ודדוקא החסידות היא היהדות המקורית ואסכולת ראשי הישיבות היא בעצם החידוש כנגד המסורת והיהדות וזה פרייה שיוצאים כנגד מדרשים ומבטלים מאמרי חז"ל כגון בן י"ח לחופה ועוד. וע"ז אמרו רבותינו "... לא זכה נעשית לו סם המוות"...

    השבמחק
  3. ר' חיים שאולזון הוא הוא ממשיך דרכו של הרב לייזר שך ז"ל להילחם בכל כתות המשתלטות בשם הדת.... ההבדל היחיד שלרב שך ז"ל לא היה אתר אינטרנט ולחיים שאולזון יש... אי התוכחה הירושלמי

    השבמחק
  4. נכנסתי לבלוג הזה פעם ראשונה ואחרונה!!! וזאת עקב בחילתי העמוקה שתקפתני בקוראי הכתוב כאן בזלזול ובחוצפה כה מחרידה נגד גאון ישראל מרן רשכבה"ג הגראמ"מ שך זצוקללה"ה.

    העניין כאן זה לא אם הרב שך צדק או לא צדק, אלא צורת ההתבטאות והיחס.
    הקב"ה קורא ליהודי שיושב ועמל בתורה הקדו' "בני חביבי" ולו רק בגלל זה, לו רק בגלל זה אסור להתחצף! אסור לזלזל! אסור לצחוק על מרן הרב שך.
    גם אם חולקים על הדרך גם אם כותבים ביקורת על המעשים איזה רשות איך אפשר כך לזלזל אישית בצורה כה מחפירה על אדם שישב ועמל בתורה, אדם שגדולי עולם כהבריסקר רב ור' חיים עוזר ור' איסר זלמן והחזון איש והסטייפלר ועוד אחזו ממנו עולמות אדם שזכה וזיכה את הרבים אז אייייייייייייייךךךךך איך אפשר כך לזלזל?????????????????????????? איך מעיזים לכתוב ביטויים כה מחרידים על בנו חביבו של הקב"ה?

    ושוב ניתן לכתוב ביקורת אבל בצורה מכבדת לא מזלזלת!
    לא להאמין שיהודי המתיימר להיות ירא שמים ומאמין כותב דברים כאלו! מה אתה חושב לך אין דין ואין דין? לאחר 120 מה תענה ביום הדין? מי התיר לך לכתוב כך? "כל המזה ת"ח אין לו רפואה למכתו"!!!

    גור לך מיום הדין ושוב מדרכך חיים שאולזון!!! "והוי זהיר מגחלתן שמא תיכווה שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש". סכנה אששששששששש!!!

    השבמחק
  5. די לקללות ואיומים, תענה עניינית.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.