רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

אני מתלבט לאיזה זרם חרדי כדאי לי להיכנס

אני מקבל הרבה מיילים  מחייך וממשיך הלאה אבל לעיתים ישנם כאלו שלמרות החיוך יש בהם המון אמת, ולכן החלטתי כי הפעם אשנה ממנהגי ואביא לכם מייל תקראו ותשפטו אתם

חזרתי בתשובה לא מזמן ואני מחפש לאיזה זרם חרדי כדאי לי להשתייך
החסידות הראשונה ששמעתי עליה הייתה גור
שמעתי עליה דברים טובים הבנתי ששורשיה נעוצים חזק כבר מאות שנים,
ואז חבר אמר לי רק לא גור! הם אפיקורסים
אמרתי לו, לא יתכן הרי הם חלק מבשרה של הציבור החרדי
בתגובה שלף לי החבר "מכתב של הסטייפלר" נגדם, כשראיתי את המכתב החוורתי
ניסיתי את חב"ד, הבנתי שהם אחלה אנשים, מקרבים את היהדות לציבוריות הישראלית
מחלקים סופגניות בפסח, אופס סליחה בחנוכה, ובכלל הם תמיד מחייכים
ואז חבר אמר לי רק לא חב"ד ! הם אפיקורסים
אמרתי לו, לא יתכן הרי הם חלק מבשרה של הציבור החרדי
בתגובה שלף לי החבר "מכתבים של הרב ש"ך " נגדם, כשראיתי את המכתבים החוורתי
אולי ויז'ניץ תהיתי הם גם במיינסטרים החרדי, לא?
ואז חבר שאל אותי לאיזה ויז'ניץ אתה רוצה?
עניתי לו שאני רוצה וז'ניץ דיאט,
הסתכל עלי החבר בכעס ואמר לי, תשמע! בלי לייצונת
וז'ניץ זאת לא חסידות הם מפוצלים ביניהם יותר ממה שליבני מפוצלת עם מופז
אמרתי לו, לא יתכן הרי הם חלק מבשרה של הציבור החרדי
בתגובה שלף לי החבר "תמונות אימה" של המלחמות שלהם כשראיתי את התמונות החוורתי
וכך עברתי עוד ועוד התחבטויות, בעלז? העיידה החרדית יצאה נגדם
אמשינוב? מתפללים מאוחר בניגוד לשו"ע ועוד ועוד
לא מצאתי את עצמי בעולם החסידי וויתרתי
אמרתי אולי אני יהיה "חזונישניק" מה רע?
נכון שיש הרבה מגבלות והמילה "מותר" נשמעת פעם ביובל
מצד שני יש להם חיים מעניינים קוטפים את הלולבים לבד ונוסעים עד ראש פינה להביא "מים שלנו",
ואז חבר אמר לי תזהר הם כת מסוכנת
את רבם דירדרו מכל המדרגות ותלמידיו נפוצו לכל עבר
אמרתי לו, לא יתכן הרי הם חלק מבשרה של הציבור החרדי
בתגובה שלף לי החבר מאמרים נוקבים מיתד נגדם כשראיתי את המאמרים החוורתי
מאותה סיבה גם ויתרתי להיות "נדל יסט"!
חשבתי אולי להיות ליטאי וזהו,
ואז חבר אמר לי, ליטאי? מגולח? עם עניבה?
הרי כל האדמורי"ם מימים ימימה יצאו נגדם
ביני לבין עצמי תהיתי אולי המגזר שכדאי לי להשתייך זה למגזר הספרדי
ואז חבר הזהיר אותי , ילדיך לא ימצאו מקום ללמוד, תעשה טובה רק אל תהיה לי "פריינק"
ויתרתי! חינוך הילדים אצלי הוא מעל הכל!!
תמנים, זה פריינקים? שאלתי את החבר
עזוב ענה לי החבר "הדרדעים" בכלל כופרים הם

3 תגובות:

  1. הוא מוזמן לבוא לקהילה הדתית.
    אנו מקבלים אנשים שחושבים ומתלבשים אחרת, אני לא אשקר ואגיד שהכל מושלם. אבל אין ספק שאנו מוכנים לרוב לקבל את האחר.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא אני נגררתי לויכוח, זה אתה...
      הנה המשך המאמר:
      חשבתי אולי אלך לדת"ל, זה שילוב מעניין של יהדות עם ציונות, צבא וכיף
      אמר לי חבר חלילה! הילדים שלך יהיו דתל"שים
      הרב שלך יתיר לך לנסוע בשבת בגלל "פיקוח נפש"
      הבן שלך יתחבר עם חיילות בצבא
      ויאלץ להתפשר ולהתגמש על ההלכה שם באלף דברים
      ברוב הבתים שלהם יש אינטרנט לא מסונן חופשי לכולם
      הרבנים שם הם קישוט, נחמד אך לא מחייב, ובתכל'ס אף פוליטיקאי דת"ל לא שם עליהם יותר מדי
      וגם יש להם הומור בריא, בכל מיני פסיקות "חדשניות ומתקדמות"
      אתה תהיה מעורה במה שקורה ברחוב החילוני, גם השקפתית
      ובכלל אתה תחיה בסתירה עם עצמך ולא תדע מה אתה קודם, דתי או לאומי
      ועוד תקבל יריקות שנאה מאחיך החילונים שעשית כברת דרך כה ארוכה להתקרב אליהם
      והציבור שלהם נמצא בפרשת דרכים מאז ההתנתקות, שסוע ומבולבל, וגם נבגד
      ואין להם ייצוג נורמלי בכנסת בגלל שהפוליטיקאים שלהם עסוקים בלאכול זה את זה ולהתפלג ושוב להתפלג
      ו...
      כששמעתי את כל זה החוורתי, ואמרתי לו שאין צורך להמשיך.

      מחק
  2. בס"ד

    צודק 100% הרי כולם מכל וכל - כל הזרמים שונאים את הדת"ל והרי כתוב אלוקים יבקש את נרדף. אז תעשה 1+1 ותגיע למסקנה האמיתית בעזרת ה' יתברך.
    בהצלחה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.