רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

11 שנה ל"הפורש מכם באהבה"

צולם לפני שעה בקברו של הרב שך
תלמיד פונוביז' כותב:

נזכרתי היום בנאום של הרב שך בכנס היסוד של דגל התורה, בחול המועד סוכות תשמ"ט, הרב שך זעק שם "אומרים שאנחנו בעלי מחלוקת, מי שאומר זאת גיהנם כלה והם אינם כלים". המחלוקת שאנחנו עושים המשיך לצעוק הרב שך, הוא לשם שמיים, והזהיר את הבני תורה לא לנהוג באלימות וכלשונו (אן אלימות אן אלימות).
 
ידידי היקרים בני התורה, כולנו אחים אנחנו, כולנו למדנו באותם ישיבות, הגינו באותם גמרות ולמדנו את אותו קצות ור' עקיבא איגר, ואני שואל אתכם, האם המחלוקת שהרב שך עשה היה לשם שמיים? האם היה שווה הצר בנזק המלך? האם לא היה מספיק הקורבנות שהציבור החרדי שילם בגלל המחלוקת הנוראה שהביאה מחלות בגשמיות ומחלות ברוחניות ה' ישמור?
 
רבותי כל מילה שאני כותב כאן ניתנת לבדיקה יסודית. כל גדולי ישראל מהציבור שלנו, התנגדו נחרצות לדרכו של הרב שך במחלוקת הנוראה שיצר, ודיברו עם תלמידיהם עליו כל דבר אסור וראו את החורבן, ובראשם פאר הדור והדרו קדש הקודשים  ראש גולת אריאל הגראי"ל שליט"א. ובגלל כבודו של הרב שך לא אצטט דברים של ענקי התורה על הרב שך ומעשיו המטורפים, כולל אלו שעדיין המחבלים חושבים שהם שכיסטים.
 
11 שנה אחרי, ישבתי אתמול בלילה ובכיתי, ושאלתי את עצמי מה חטאנו ומה פשענו שנפל עלינו הייצור הזה ששמו הרב שך... ואני אומר לכם שהרב שך לא כל כך אשם במצב כמו הסובבים אותו שהוליכו אותו בכחש ופימפמו אותו, והתוצאות היו בהתאם.
 
זאת נחמתי בעניי, שגדול הדור שליט"א יחד עם ענקי ראשי הישיבות שהקב"ה העמיד לנו בדור יתום זה, עושים הכל להחזיר את המצב לשפיות, ולנתק את בני התורה מכל אותו מצב נוראי אליו הובלנו. ואנו רואים עד כמה שזה קשה לגדולי ישראל כאשר רואים את המאבק של המחבלים להשאיר את המצב על כנו ולהביא את הציבור החרדי עד לאבדון של ממש. ממש כמו הקנאים המטורפים של בית שני ששרפו את הבית עם אסמי התבואה, הכל כדי להוכיח שהרב שך צדק ובדרך לשרוף את כל המועדון. מטורפים משוגעים.
 
ביום שאנו מציינים את פטירתו של הרב שך, זה יום של חשבון נפש נוקב, יום בו גדולי ישראל מוליכים אותנו לחוף מבטחים, כדי להבטיח שמה שהיה לא יחזור יותר על עצמו. יום שכולנו חייבים להבין שהמצב הנוראי הזה לא ימשיך יותר. ואולי נגדיר את זה כפי שהרב שך כתב בצוואה "הפורש מכם באהבה". לפחות הפרישה הייתה באהבה.
 
חבר אתה לא חסר
 
שלום ולא להתראות ר' לייזר שך

7 תגובות:

  1. תלמיד פונוביז' בקשה לי אלייך, רוב הציבור שנכנס לכאן לצידו של הרב שטיינמן, אבל כתיבתך היא אדיוטית תת רמה ורק מראה כביכול שאנו מפחדים מחבורת העגלות ההיא, לכן תעשה טובה תפסיק לכתוב את הגיגך השטותיים והחסרי תוכן, פשוט תפסיק לקלקל לנו את התדמית, אני מתחיל לחשוש שאתה מפלב אוירבך

    השבמחק
  2. מה אני יגיד לכם..
    למעשה רק עכשיו אני מבין לאיזה דור מפגר נולדתי.. אני אדם חרדי שמשתייך לזרם החסידי. אומנם לתקופה מסויימת הייתי נחשב ל׳פרחח׳ עשיתי צבא (3 שנים) והתחתנתי וב״ה אני מקים בית חסידי לתפארת. זאת לי הפעם הראשונה שאני מבקר באתר הזה ואני בשוק! שוק טוטאלי!! אתם אנשים זבל!! אתם המיץ של הזבל!! גם בימים שבהם לא שמרתי שבת מעולם לא דיברתי על רבנים!!! עדיף לבעול נידות מאשר להתעסק עם צדיקים שאין לנו שמץ של הבנה במעשיהם!! אני חש בושה שאנשים כמוכם מתיימרים להקרא ״המגזר החרדי״ אתם אנשים מטומטמים ומי יתן ותישרפו בגיהנום!! לא להאמין שיש אנשים עטורי זקן כמעט מלבין שמתעסקים עם גדולי עולם כאילו הם ילדי כאפות שלכם.. הלוואי וכל הצרות שבעולם יפלו על כל אלה שפתחו את הג׳ורה שלהם על אחד מהרבנים!!

    השבמחק
    תשובות
    1. בועל נידות יקר!

      שלום לך

      במקום שלייזר שך בועל הנידות יחשוב ששטיינמן ילד הכפות שלו המצב מתבהר כאן
      וכנ״ל (ובשינויים המתאימים) גור ווז׳ניץ

      מחק
    2. אתה צודק מאה אחוז אני מקווה ששאולזון כבר יפסיק לבלבל הכתובות שלו כאילו מגין על הדור כשהוא מצד אחד כותב בצדק נגד האלימות של פרחחים, אבל באותו בלוג ובאותו כתבה חושב שיכול למכור לנו שנאתו לגדולי הת"ח והצדיקים כמרן הגרא"מ שך זצ"ל..ישהבדל גדול בין להגיד זה לא הדרך שלי, אבל לנקוט איך שהוא כותב! על ענקי עולם כאלו שיש לרעוד רק בהזכרת שמם! איזה זכותי תורה והרבצתה להם! אני מקווה שדבריך הנוקבים ללב יחדרו גם ללבו ויתפוס המצב איך טיפשי הוא נראה (ואיך שטיפשי לחשוב שאנחנו כאלו טיפשים לחשוב שתלמיד פונוביז זה לא הוא) ממש ילדותי וטיפשי ועוד קורא לעצמו רב ומגיד שיעור דף יומי, ובחדא מחתא בכתבות כאלו על ענקי עולם...האמת גם על הגר"א מווילנא הוא כותב ככה אז רב שך בסדר גמור הוא משוה את שניהם...

      מחק
    3. אתה צודק, אין הכי נמי.
      וההשערה שלי לפי סגנון ואופי התגובות, בפוסט זה ובכל הבלוג, שמי שמסתובב בבלוג המצחין והמטופש הזה הם אנשים משולי היהדות החרדית, או ממורמרים, או סתם מחפשים פיקנטריה.
      מזעזע שכך עלתה בדורינו.
      אני תומך בחשיפת מעשי עוול לאור השמש, אך אין זה היתר להשתלחות פראית וגסה בכל הקדוש והיקר. מי שעושה כך אינו חרדי, גם אם הוא עטור זקן ופאות.
      הבלוג הזה יותר גרוע מהעיתונות החילונית.

      מחק
  3. בעניין הכתבה: אחרי מות קדושים אמור.
    בעניין התמונה: מזכיר קצת דוכן שווארמה בשכונת התקווה.

    השבמחק
  4. תלמיד פונוביז' יקר:
    דבריך אינם ראויים להתייחסות. אינך פוגע כלל ברב שך, אלא מראה את עליבותך.
    מה שכן, אירגנת לך מקום מרווח ועמוק בגיהנום.

    גילוי נאות: אני לא ליטאי.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.