על פי בקשת הצד השני בגור להביא את גירסתם אני מביא אותם כפי ששלחו:
איני
דובר של גור, ובודאי שלא בקרב 'גולשי רשת', שעויינותם ורשעותם מתבטאת
בגוזמות והפרזות בפוסטים ובתגובות, הן מצד שונאי גור מבחוץ, הן מצד
ממורמרים מבפנים, הצד השווה שבכולם שמשתדלים להשחיר ולהבאיש את עדת גור
וראשה קבל עם ועדה. אולם פונה אנכי לאנשים תמימים שנחשפו לדברים, או
שגולשים מתוך סקרנות, ואינם מגמתיים נגד, אם רוצים אתם לשמוע קול שפוי אחר,
בבקשה!
קודם כל אפתח בקצרה בכבוד אכסניא: על עדת גור נמנים מאות ואלפי אברכים
ובחורים שיושבים על התורה ועל העבודה, מתעלים בעבודת הבורא, ורואים ברבי
שליט"א קדוש עליון המורה דרכם בתורה ובעבודה, וחרדים לדברו והוגים בתורתו,
ומרוצים ושמחים להימנות על עדת גור.
מנגד, כמו בכל חברה יש גם שוליים, ויש אמצע, יש ממורמרים ויש נפגעים,
יש כועסים ויש מאוכזבים, יש מרדנים ויש חצופים, יש יוצאים בשאלה ויש חוזרים
בתשובה, אתרא דכולה בה. וכמו ערבה בד' מינים, וחלבונה בסממני הקטורת.
ואולם מי שרואה ומכליל את כל עדת גור דרך פרספקטיבה שלילית, הוא חוטא לאמת!
נכון,
יש גם רשעים בגור, ועוד כל מיני מרעין בישין [כמו שיש בכל מקום, רק שאם
בחסידות של 10 אנשים יש רשע אחד, אזי ביחס שווה בחסידות של 10000 איש יהיו
100 רשעים], יש בעיות, יש אינטרסים, אולם במכלול המצב טוב בהרבה מאשר
במקומות אחרים וד"ל.
ראשי מערכת החינוך רובם ככולם אנשים הגונים, אולם גם להם יכול
להיות לפעמים טעויות, חטאים, אינטרסים ושאר מרעין בישין, כמו כל יצור
אנושי, אולם בסך הכל רוב המערכת, רמי"ם ומשגיחים, משתדלים להנחות את
חניכיהם בדרך התורה והחסידות, וגם אם יש כמה במערכת שפחות מתאימים לתפקיד,
אין בכך כדי להשחיר את כל מערכת החינוך הנפלאה.
ואגש לנושא ההדרכה, רוב ככל המדריכים הם אנשי מעלה, זכי נפש, שנבחרו ישירות ע"י רבותינו זיע"א ולהבדיל בחל"ח אד"ש, או שנבחרו ע"י אלו שרבותינו סמכו עליהם שידעו לבחור את האנשים המתאימים, [אנשים שלא צפו מעודם באינטרנט!], מדריכים ת"ח המופלגים בתורה ובעבודה, אשר קיבלו בעצמם או ממי שקיבל מרבינו הק' הבית ישראל זיע"א מדת כל אחד ואחד, ואלו מדריכים את האברכים בכל העניינים, תורה, עבודה, חסידות, מידות טובות בבית, התנהגות כללית, וגם בנושאים עדינים בשיא הזהירות והעדינות, בלשון נקייה, ברמזים, חיזוק ועידוד, ובעיקר להתאים לכל אחד הדרך הנכונה לו לפי אופיו יכולתו ודרגתו, וכן לפי אופי ודרגת בני ביתו.כמובן שהמדריכים על שלל מעלותיהם אינם חפים מטעויות, אולם באופן כללי המגמה טובה ובריאה, וכפי שהנהיגו רבותינו הק' כשלא יכלו להדריך בעצמם את האברכים מחמת מספרם העצום בלעה"ר.
ואגש לנושא הכדורים, אכן הגישה הינה שאפשר לעזור להרבה בעיות כהפרעות קשב וריכוז חרדות וכפייתיות ע"י כדורים, והמונים ניצלו מבעיות אלו שטרדו את מנוחתם, והפריעו להם נורא בשגרת חייהם, והינם אסירי תודה לשותפים בהצלתם ובהצלת דורותיהם, יש גם כאלו שסבלו מנטיות שהפריעו להם להתנהג בקדושה וטהרה כרצונם, ואחר שהתברר שאין זו התמודדות עם היצר אלא דחפים נפשיים בלתי נשלטים, העדיפו לטפל בנפשם ע"פ הרפואה ככל חולה בגופו ההולך לרופא. נכון שנוצרו מכך גם בעיות, אולם באופן כללי המגמה טובה הטיבה ומטיבה עם הרוב.וכי מישהו נורמלי לא נוסע במכונית בגלל שיש לפעמים תאונות, אנחנו עושים את ההשתדלות המוטלת עלינו, משתדלים שלא לטעות, ולהטיב לכל.בענין הטרור, יש יחידים העוסקים בכך, והינם שוליים המוקעים בפי הרוב השפוי, גם אם הם מגובים ע"י איזה משב"ק העושה דברים על דעת עצמו!וכל הטענות אודות הוא קדוש ואין משרתו קדוש, נובעים מאנשים ממורמרים ושונאים להכעיס ולתיאבון הפוגעים בכל היקר והקדוש, אכן יש מקורבים ומשמשים שאין ידיהם נקיות, אולם איש לא התבקש להסתופף בצילם, הנהג והמנקה השרברב וחשמלאי החצר הינם מקצוענים בעלמא, ואינם קדושים. אינם אנשי חינוך והדרכה, ואף לא דמות לדוגמה. וגם אם אד"ש מקרבם ומאיר להם פניו בכל עת אין בכך להעיד על נקיון כפיהם.אד"ש עצמו [בלא להיכנס לדרגתו הרוחנית שאין לי את הכלים לשערה] נקי וצח מכל רבב, יושב על התורה ועל העבודה, אינו עובר על שום איסור הלכתי, ומדקדק בקלה כבחמורה. כל הטענות אודותיו אישית שקריות לחלוטין, [אולם יש אכן דברים הצריכים תיקון במקורבים ומשבק"ים]. וגם אילו יוודע על איזה איסור שעבר, אזי אסור להרהר על ת"ח שודאי עשה תשובה, צריך [ויש מה] לדונו לכף זכות [לא פחות מכל אחד אחר], וחסיד אסור להרהר אחר רבו. אולם ודאי ולית מאן דפליג שבמכלול מדובר במנהיג ישראל היושב על התורה ועל העבודה, ומשתדל לעשות הטוב והישר בעיני השי"ת.
אסיים מעין הפתיחה שאיני סבור שמי שהוא אנטי
יקבל משהו מהדברים, ולכן לא אכנס לויכוחים בנושא, רק ראיתי צורך להביא צד
שונה לפני הישרים שאינם מגמתיים. [עד כמה ששייך להיות ישר ולגלוש באתר כזה
נגד דעת תורה מכל רבני ישראל].
גם אני שהגעתי לכאן מתוך סקרנות בעצת יצרי ודאי שלא ראוי לייצג את רוב סלתה ושמנה של עדת גור, אולם כבר אמרו קבל את האמת ממי שאמרה!
זעירא דמן חבריא
לכותב המכתב: אתה שקרן וזורה חול.
השבמחקאתה יודע שעד שצמח דור חדש של אברכים צעירים שלא ידעו את יוסף ולא ראו בחייהם הנהגה שקופה, אזי בקלפי חשאית 80 אחוז או יותר מגור היו מצביעים נגד ההנהגה הנוכחית, שהכניסה לגור שנאה נקימה וטרור מודרך, וסכסוך עם 90 אחוז של גדולי ישראל, וסגירת ישיבות, והמוני אנשים שהרס את חייהם בנקמנותו ע"י עושי דברו, וטמטום של דיבור ב90 אחוז מהדרשות על אמונת חכמים כדי להשתיק את הביקורת.
אמנם, נכון שמערכת "המדריכים" בגור ברובה אנשים צדיקים של מסירות נפש, אך לא עליהם התלונות אלא על ההנהגה ובכיריה שהרסו את הקהילה היפה הזו.
נמאסתם. יונתן בורנשטיין, אברהם מרדכי בורנשטיין, ישראל שטול, לייזר נוימן, ישראל אקרמן, יצחק משה גוטרמן, נחום רוטשטיין, נחום קרנבייסר, נחום וורשביאק, יוסל ורדיגר, אברהם משה קליינלרר, פתחיה, לייבי פזינצבסקי, אברהם גוטסמן, ישאל דנדרוביץ, לייבי שווירץ, מאיר גלוזמן, שמואל ברוך לנדא, ש.צבי אלתר, דוד אלתר.
כל הנ"ל הלא לא עשו דבר למען קדושת האברכים בגור, הם תאבי שררה רק הם קילקלו והכריחו את ה"מדריכים הצדיקים לשמוע בקולם.
הבעיה היא שרוב ככל השמות הנ"ל בתגובה [בצירוף עוד המון שלא הוזכרו, וכדלהלן], בזמן הפני מנחם הרשו לעצמם להחריב את גור ולהשמיצו מעל כל במה, ובפקסים לביתו, ובלגלוג ודיבור נגדו באזני צעירי הצאן, ומניעת תקציבים למוסדותיו, והפגנה בהימנעות ועצירת הרישום למוסדות שבשליטת הנוכחי, והנהגת רעביסטעווע מלאה לרבי הנוכחי בחיי הפנ"מ ואף בפניו, ועוד ועוד, ואחרי הכל הם לא מתביישים להטיף מוסר היום ???
מחקוזה שמופיע בפוסט זה בתמונה, ישב במלווה מלכה כל שבוע וניבל את פיו נגד הפנ"מ, כן או לא ? ומדוע צבי מיירנץ ישב שם ולא מחה ?
איפה היה פתחיה כל 3 השנים של הפנ"מ ? איך יענקל ליצמן ציפצף על הפנ"מ בענין בית שמש ? איך היו ליגלוגיו של אברם טיפנברון בשנות הפני מנחם ? וזילזולם של 90 אחוז של שטיבל רש"י ??? איך היו המכות והדחיפות של נחמיה נגד בונם לוין ויעקב דוד פלינקר בזמן הפנ"מ כשהעיזו לכבד את הפנ"מ מול הרבי הנוכחי ? איך אברהם יוסף נתן להבין שהעיקר בב"ב והיה נוסע אליו "נסיעות" ? וינקל קמינר, שלמה פרל, ומשה אושרי [שדיבר גם נגד הל"ש] שדיברו נגד הפנ"מ כעל אחד הריקים ? ולייבי [ואחיו ברוך] פזינצבסקי ודוד קוזליק שעמדו למטה בביהמ"ד וניסו להתסיס את הבחורים ואברכים שלא יבואו לפנ"מ ? ומרדכי זוננפלד שרץ אחרי הרבי הנוכחי בזמן הפנ"מ כאחרי רבי אף כשהפנ"מ ניהל אז באותו רגע רביסטעווע [ובנו על ששמע כך זלזולים, בחליט לערוק מגור] ? ומאיר גלוזמן שמנע סיוע לישיבת מאור יעקב ? ונחמיה קירשטיין שדיבר נגד הפנ,מ אצל חבריו ?
אז לא מכרתם לנו שמי שיושב על "הכסא הקדוש" אסור לדבר עליו ? סברתם אז שמותר להציק לרבי כי לדעתכם הוא אינו ראוי, אז למה היום אסור להעביר ביקורת ?
"כי יום נקם בלבי [רק בידי שמים כמובן, הפנ"מ חינך אותנו אחרת ... ושנת גאולי באה"...
אדרבה, נקבלכם בתשובה, כי אנחנו חונכנו אצל הפנ"מ והבית ישראל שיש סליחה ויש מחילה "ואם ישוב, מיד תקבלו". לא כמוכם, לא חונכנו לחיות על החרב והדם ולקינוח לגלגל עינים לשמים, ש"אין לנו טעויות"...
קשה לי להסכים עם הכותב הנ"ל, אבל כל הכבוד לשאולזון שהביא תגובה של הצד השני.
השבמחקלדובר גור היקר, המצאתם כל מיני תפקידים וכל מיני תקנות וזה מה שאיפשר את הרשע להתפתח.
יש אימרה "כח משחית וכח אבסלוטי משחית" ואין החסידות חפה מחטא זה
שאולזון, אתה יכול למחוק את הפוסט הקודם.
השבמחקהרי כל הפרסום שלך בנושאי גור הוא רק ע"מ להרבות דיונים בבלוג שלך, כי הם הפוסטים היחידים שמגיעים ליותר מ-4/5 תגובות, ולפעמים אף פותחים דיון סוער (וחסר טעם, שברור לכולם שלא ישנה כלום את המצב).
והיות וברור שהפוסט הזה יגרום לדיונים לעבור לכאן, הרי שאתה יכול למחוק את הפוסט הקודם, שמעתה ואילך לא ישמעו בו תגובות כמעט.
היכונו לעוד דיון סוער ע"י אותם ארבעה או חמשה אנשים שיבואו ויצעקו כאן מרה בעד או נגד בעשרות תגובות שהנכתב בהם זהה אלו לאלו לגמרי, עד שיבינו שאלפים לפניהם ניסו לשנות את העולם, וגם אם הם צדקו, הם עדיים לא הצליחו.
אחד כמוך חסר לי במשרד אתה יחצ"ן מדרגה ראשונה!
השבמחקאך את שורש הבעיה א"א ולא ניתן לטאטות!
זה שרוב הציבור תמים והולך כשה תמים אחר כל החלטת מערכת לא פותר לנו שום בעיה!
עצם נתינת כדורים "פסיכיאטריים" בכדי להשיג מטרה ע"י תופעות הלוואי שלהם זה פשע חמור ובלתי נסלח!!!
והוא לא נעשה באופן חד פעמי וע"י משגיח זוטר,הוא סופק בצורה סיטונאית וללא שום פיקוח לכמות גדולה מאוד של בחורים/אברכים ע"י ראשי הקודקודים בגור ובידיעה גמורה!!!
ע"כ הבעיה הגדולה היא בכלל עם מנהיגי הקהילה ומורי דרכה שמאפשרים זאת.
כמו"כ חשבתי שזה לא פלא שבחסידות גור מתהדרים תמיד בנושא היידשקייט ובכל נושא דיכוי היצר אם אלו השיטות והפיתרונות שלכם לבעיות אז אתם בכלל מגדלים דור של רובוטים ואנשי שקר שבכלל אין בידיהם זכות בחירה.
לזכוכית מגדלת: אתה טועה. עד תחילת הנהגת הרבי הנוכחי "מעולם" לא נתנו כדורים בגור [חוץ מכמובן מקרים שאין ברירה כבכל מקום. הכדורייאדה בגור התחילה רק בהנהגת הרבי הנוכחי ובהוראתו והכוונתו. ובכך גם נסתרים דבריך הנוספים מדוע מנהיגי הקהילה לא מתערבים - כי הם היוזמים.
מחקעבור 'זעירא דמן חבריא'
השבמחקשלום רב,
לפי סגנון הכתיבה מסתבר שלא כל כך זעירא... אלא מישהו שמכיר טוב.
ובכל זאת, לענות מותר.
אף אחד לא טוען שבגור הכל שחור, ושאין אברכים נהדרים.
אף אחד לא חולק שבגור מקפידים על נושאים מסוימים, וזה ראוי לחיקוי.
אף אחד לא חולק שבחברה עשוי להיות שוליים.
אבל, נושא גור לא עלה סתם כך, בפתע פתאום, משום מקום.
קרה דבר, שגרם לרבים "לתפוס את הראש" ולשאול במה טעו פה. וכשקורה כזה דבר, אחרים אמורים לשאול את עצמם, במה טעינו? ובמקרה זה, זה אתם.אתם שאמורים לשאול את עצמכם מה קורה.
נכון, לא רצו לפשוע. נכון, טעו. הכל נכון. אבל טעות בכזה סדר גודל, מחייבת לבדוק. קומו, תבדקו את עצמכם!
בסך הכל אומרים לכם, תעצרו רגע לחשוב. אולי הסגנון לא מתאים לכל אחד. אולי בחור יקר כמו קרול, שיכל לצאת לחסידות אחרת ולחיות בשלום, טעות לגשת אתו בכזה סגנון. אולי צריך לשחרר אותו מסגנון מסוים, ולא לדחוף לו כדורים.
אין שום בעיה, אתם יכולים לסתום אוזניים, לענות. הכל נכון. אבל, אולי מעוררים אתכם מתוך סוג של חמלה, קומו, תתעוררו.
קומו. תמנעו מקרים אחרים.
קומו!!!
בהרבה כאב. (ובלא מעט אכפתיות )
מ.
למשכנע את "זעירא דמן חבריא": חבל על השכנוע. מדובר במנהיג שמעולם לא הסכים לשמוע שטעה ח"ו. פגיע מאוד מאוד, וקפדן להחריד כשנפגע. לולא זאת המון סבל היה נחסך.
מחקכל הכבוד לחיים שאולזון שמביא את כל התמונה לפני הקורא,יראה הקורא וישפוט.
השבמחקאילו יכולתי,הייתי מתווכח עם ה"בית ישראל" (קדוש עליון,אין לי ספק!) על עצם השיטה.שלדעתי היא מיועדת (אם בכלל) רק ליחידים.ולא לציבור . מה גם שלזה קוראים "יידישקייט"? האם זה כל תמצית ה"יידישקייט"?
להיות יהודי,זה הדבר הכי טוב בעולם.המשימה הכי חשובה.
למה אתה (כ"ק ה"בית ישראל") נותן לאנשים הרגשה שרק זה היידישקייט,ואחרת הוא לא יהודי?
השיטה דפוקה,מצטער לומר לכם.
לאנונימי המתחיל "כל הכבוד: אתה טועה לענ"ד.
מחקבענין מדוע זה עיקר האידישקייט, כן בזוה"ק ואריז"ל מובא שעיקר התיקון באלף זה - אלף הו', הוא במדת ה"יסוד" ושמירת ופרישות בזה. וזה המעכב הגאולה [עיין קצת בתפילה זכה שבחזרת הש"ץ בר"ה ויו"כ ב"ומפני חטאינו", ובכתבי אר"י על "תקע בשופר"], ובראשית חכמה שער הקדושה פט"ו וט"ז.
וליתר דבריך:
ואעתיק לך תגובה שהופיע בבלוג קדמון יותר:
יש לעשות סדר מעט בדברים:
ההנהגות בגור בעיקרם לא קשורות לטרוריסט זה או אחר, רק שהם השתלטו עליה ועשו בה "חורבן" כפי שעשו בהרבה דברים ננוספים בגור.
הנהגה זו של אופן החיים בבית הונהג ע"י הבית ישראל מגור שבזכות זה צמחו הרבה בתים בקדושה וטהרה, ואם נעיין בספה"ק ראשית חכמה ושל"ה וביותר במה "שליקט" מספרי הקדמונים וקדמוני החסידות בספר "קדושה וצניעות" לרבי דניאל פריש (בעל "מתוק מדבש" על זוה"ק), אזי יש נקודות בזה שהבית ישראל עוד היה מתון ופשרן בהם...
אינני נכנס לנקודות שטותיות, רק באופן כללי.
אלא, שהבית ישראל לא הלך עם "ראש בקיר", ונתן "טיפול" אינדיבידואלי לכל אחד כפי דרגתו וכפי דרגת אשתו, ולא הרשה לכל אחד "לטפס על קירות" כרצונו. וכן נהג הפני מנחם. רק ש"חלק" ממדריכי גור, לאחר פטירתו עיקמו דברים כרצונם, וכפי שהם מקשקשים "חידושים" שלא שערום אבותינו בעניני "אמונת חכמים" ממוחם הקודח והריק מיגיעת התורה, שלא שערום אבותינו, כך גם בעניינים האלו מעקמים את דבריו, וחלק מהדברים שאמרם ליחידים, עושים זאת דרך ליחידי סגולה. הבית ישראל והפני מנחם לעומתו, יצרו קשר אישי עם אברכים וליווה את המעוניינים בהדרכה אישית לפי דרגתם ודרגת נשותיהם. הענין הוא שהוא היה חריף מאוד ולא ניתן היה לעבוד עליו באיזה דרגה אתה עומד, וכך לא יצא משול מכך. אני מדבר מ"בדידי הווה עובדא". יחד עם זאת השכילו הבית ישראל והפנ"מ לעשות מכך עסק שלם ולתת זריקות עידוד ולא חדלו לעורר על הענינים הללו [לא השטויות של חיוך, רק הדברים העקרוניים והפנימיים יותר] בעת ה"טיש" שהיה מיועד רק לאברכים [אצל הפנ"מ] ובאופן פרטני ובאופן שהאשה היתה שותפה לנושא עם ליווי. ועל כן לא היתה בעיה.
הבעיה היא, שהרבי הנוכחי מגור מצד אחד אישית הוא נוטה לשיטה החריפה בזה, ומצד שני שולל בתקיפות את הדיבור ונתינת המרץ בזה כפי שעשו הבית ישראל והפנ"מ. על כן ניסה פעם מאוד מאוד לעשות סדר בדברים ולהוריד רף בכמה נקודות, אך לא עלה בידו מטעמים ידועים.
הבעיה גדלה, כשמחנכים מסויימים בגור שביד אחת מעודדים טרור על כל דבר ומראים לאנ"ש שמעייניהם ב"אגו" ושימור כבודם, הרי שאברך אומר: אם הכל אינטרסים, אז גם יש לי האינטרסים שלי ... [ויש טוענים שגם ביטול העיון גרם לאלו שכדי להתנהג כראוי בשיטת הבית ישראל, הם זקוקים לראש תפוס ושקוע בתורה גם בעת שלא יושב מול הספר, שמאחר ולא היה להם זאת, וע"כ .... וידועים דברי הרמב"ם ועוד שרק מי שראשו שקוע ממש בתורה ניצול מחטא].
ולמספר ציטוטים:
בחגיגה דף ה: "ומגיד לאדם מה שיחו אמר עבד שרבו מגיד לו מה שיחו תקנה יש לו מאי מה שיחו אמר רב אפילו שיחה יתירה שבין איש לאשתו מגידים לו לאדם בשעת מיתה".
ובמשנה אבות פרק א "ואל תרבה שיחה עם האשה. באשתו אמרו, קל וחמר באשת חברו".
וברמב"ם הל' אישות פט"ו יח-כ "וכן צוו חכמים על האשה שתהיה צנועה בתוך ביתה ולא תרבה בשחוק וקלות ראש בפני בעלה ... וכן צוו חכמים על האשה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדאי, ויהיה לו עליה מורא, ... ויהיה בעיניה כמו שר או מלך ... וזה הוא דרך בנות ישראל ובני ישראל הקדושים הטהורים בזיווגן ובדרכים אלו יהיה ישובן נאה ומשובח".
וברמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא ד "ומותר לאדם להביט באשתו כשהיא נדה ... אבל לא ישחוק ולא יקל ראש עמה שמא ירגיל לעברה". וראה גם "פלא יועץ" ערך צניעות.
ובארחות חיים להרא"ש (אות לט) "והוי צנוע ... ועם ביתך, כי אפילו שיחה קלה שבין איש לאשתו עתיד ליתן עליה את הדין, ואל תנהג עצמך בקלות ראש ... והשמר מלהסתכל באשה ואפילו פנויה".
ובספר הקדוש עבודת ישראל (פרקי אבות פ"א) "ואמר עוד ואל תרבה שיחה עם האשה באשתו אמרו קל וחומר באשת חבירו. הנה סמיכות הדברים, כיון דאמר תחלה שיקבל העניים בסבר פנים יפות, אם כן הוה אמינא אף כשתזדמן לו אשה יעשה גם כן כנ"ל ויכנס עמה בדברים, על זה אמר שלא תעשה כן 'ולא תרבה שיחה עם שום אשה ואפילו עם אשתו וק"ו בעת נדתה'". וע"ש עוד.
שקרנים כל המגיבים בשם גור.
השבמחקאין ברצוני לכתוב כאן שמות, אך המגיבים בשם גור הם אנשי תקשורת ויחצנ"ים שלא מכירים טוב את הנושא מבפנים והם כותבים ככל העולה על רוחם או על רוח שולחיהם העיקר להשתיק את הציבור.
מצטער אבל זו האמת.
כל הכבוד לך חיים שאולזון!!!
השבמחקאל תרפה מהנושאים הבוערים האלו!!!
שנים חכינו שיבוא מישהו ויסיר את הכפפה,
אל תרא ואל תחת!!! העם אתך!!!
גם רואים את זה משטף התגובות.
אל תניח לשום דבר. הן לנושא הכדורים, והן לנושא ההדרכה בגור. וכו' וכו'.
יש טענה אחת שמרגיזה אותי מאוד,
כל המסנגרים על גור כותבים שכל אלו השמחים לאיד והנהנים מהשמצת גור הם כאלו מהשוליים וכאלו שכל דבר הם נגד וכו' וכו'.
יכול להיוות שהדברים נכונים כלפי חלק מהכותבים כאן, אך יש חלק גדול מהציבור של אברכים בני עליה ממש, שמאוד מאוד רוצים להיות טובים ובערלעכקייט אמיתית לא זזו כמלוא נימה מכל מה שהדריכו אותם, וזה הרס להם את החיים.
קח למשל את נושא ההדרכה בגור: אני דברתי אישית עם 8 אברכים בני עליה ששפכו בפני את לבם על כך שב"ה יש להם יצרים בריאים והם רוצים מאוד להיות טובים, אבל המדריך שלהם א] לא הולך אתם כנגד רוחם ולא מוריד קצת את הלחץ ומתיר להם מה שהם באמת צריכים כמו חו"נ בשעת המצוה. [ושלא יספרו לי סיפורים שבגור ההדרכה היא אינדיבידואלית לכל אחד אחד כפי מה שמתאים לו, זה שקר וכזב, המקסימום שמוכנים לתת לאברך זה להרבות בכמות אך בשום אופן לא באיכות]. ב] גם אם מתירים להם משהו הם מרגישים כל כך רע עם עצמם ושהם לא קדושים ושהם בעלי תאווה מסריחים וכו' וכו' והכל בגלל האווירה שיוצרים בגור שהמצוה הראשונה בתורה היא עבירה.
יש ברשותי הקלטות מדרשות לאברכים שנאמרו על ידי המשפיעים הגדולים בגור ולא יאומן כי יסופר באיזה צורה מדברים שם.
הנה כמה פנינים:
"צריך להשתדל להיות כמה שפחות בבית וכמה שיותר בשטיבל."
"כמה שההנהגה בבית תהיה יותר קיצונית ככה יהיה יותר שלום בית."
"צריך להתרחק מ"בני הבית" רגשית, אמנם צריך לכבד ולהתנהג עם מידות טובות אבל להתרחק ממנה מאוד מאוד רגשית נפשית וכ"ש כ"ש פיזית."
וזה רק מקצת משבחם. ואינני רוצה להעלות כאן משפטים יותר חריפים.
ואחרי ששומעים כאלו דברים אז גם אם אברך חייב להתנהג בצורה קצת שונה הוא מרגיש מאוד דפוק וסוג ב' וכו' וזה מוציא לו את כל הטעם מהחיים, וטורד את מנוחתו הנפשית בצורה מחרידה, ולא מאפשר לו להתרכז בעבודת ה' ובלימוד. וביודעי ומכירי קאמינא.
ולכן אסור להרפות מהנושא עד שתקום כאן מחאה חברתית שתשנה את כל שיטת הממשל בגור.
עלו והצליחו וה' יהיה בעזרכם.
הציטוטים שאתה כותב אם הם נכונים הם ממש מזעזעים! לא יאומן כי יסופר!!! אין לא היה ולא יהיה אף גדול בישראל וודאי שלא אדמו"ר חסידי האמון על תורת הרשב"י והבעש"ט שיגיד משפט כמו "צריך להתרחק מאוד מאוד רגשית ונפשית" זהו משפט מזעזע שהורס את כל מטרת הנישואין עפ"י הקבלה (יחוד ק"ב ושכינתיה וכו') לבד ממצוות פרו ורבו. זהו פשוט סילוף מוחלט שמקורו בנוצרים וכפי שכותב השפ"א בהרבה מקומות (למשל פרשת בשלח "בתוך הים ביבשה" שהגדלות של יהודי זה לקדש את החומר בשונה מהגויים שלא מסוגלים לכך ולכן נדרשת מהם פרישות בכדי להתקדש)
מחקלשאול, ולאלעס איז אינזערער: אני דווקא עדות שהרבי השפע חיים [שהיה מאוד הפוך משיטת גור בזה] דווקא אמר לחתנו דברים דומים. הבעיה היא רק שתלוי איך מבינים זה. הכוונה האמיתית היא שלא לחשוב על ענייני אישות ולא לשבת וללהג עם האשה סתם, כי כבר אחז"ל שזה מביא לידי חטא. רק מה שיש צורך נפשי לה כבת ישראל ובן אדם, ולבית.
מחקיש כאן ערבוב בין ה"גימויזעכץ" הטיפשי ... שעשו אנשי המערכת בגור של הקודקוד הנוכחי משיטת הבית ישראל עד "ויצא העגל הזה". כמו כל שיטה חריגה ומקסימה, אם איש לא מומחה יטפל בה היא תקלקל יותר מלהועיל, וזה הסיבה שמקאצק ונובהרדוק יצאו מקולקים - אלו שלקחו את השיטה באופן של טיפשות. וכן כידוע בכל קבוצה ערכית חריגה עם דרישות, יש אחוזי נשירה יותר גבוהים. זה מחירה.
הבעיה היא רק שהטרוריסטים בגור שהשתלטו עליה סופית לפני 16 שנה, ניצלו השיטה לדעותיהם ביחס לכדורים ככלל מאז ומעולם, ולדעותיהם ביחס לטרור והתנהגות אגרסיבית ולדיכוי חשיבה עצמית ויצירתיות ברוחניות. זו בעיה מה-16 שנה האחרונים בלבד.
ר' חיים שאולזון בבקשה תעלה את התגובה של שאול ותכתוב אותה בפוסט נפרד תחת הכותרת מכתב למערכת, בתודה מראש.
מחקשאול.
רעיון לא רע
מחקהבעיה היא שכבר יש לי מכתב מחסידת גור, מכתב אדיר שיעלה לקראת הבוקר שלכם, ומכתב אחר של חסיד גור הכותב טוב מנתח את הענין חזק
אחליט קצת יותר מאוחר אם יש טעם לכל כך הרבה פוסטים במכה אחת או שאולי אעלה את זה יום מאוחר יותר
שאולזון: אני חסיד גור ואני מתחנן בדמעות שליש שלא תעלה את זה...... בבקשה.......
מחקאתה עושה לנו בושות......
אלפי נושרים שיושבים על האינטרנט בניגוד ל"דעת תורה" של כל גדולי ישראל קוראים את מה שאתה כותב, וראיתי באמת שהאדמו"ר מגור הסתובב היום כשבידו דף מודפס מהבלוג שלך והוא לחוץ מאוד......
בבקשה........לא!
אל תעשה לנו את זה...... אנחנו לא עומדים בזה יותר........
אם שמעתה פעם הכסתה של הפני מנחם בתור ראש הישיבה בעניין קדושה ?
מחקשהוא היה מדבר דרשות לאברכים
לאנונומי שהגיב לי. איני מעז חלילה לדבר נגד הבית-ישראל ושיטתו (למרות שרבים וטובים לא הסכימו עמו ביניהם הקהילות יעקב ואף אדמו"רים חשובים רבים) הטענה שלי היא שככל שאני מבין כוונתו הייתה למעט בקשר פיזי דווקא ולא לנתק כל קשר רגשי ונפשי חלילה ושיהיה כזר לה שעליהם עומד כל יסוד הנישואין (שהרי בכדי לקיים פו"ר טכנית א"צ נישואין דווקא אלא שלא טוב היות האדם לבדו וכו')והם המהות של נישואין. מה שזעזע אותי זה שלמדו מזה דברים כל כך מעוותים שממש קרובים לכפירה.
מחק