אני מאוד נהנה מהמנהגים האלו, זה מעניין ויפה גם משמח, ובימים אלה מצוה לשמוח. וכך מספרים, שהמנהג בקלויזנבורג שבמוצאי החג הרבי זורק לעבר החסידים 26 תפוחים כמנין י'ה'ו'ה' וכל מי שתופס תפוח מובטח לו כי השנה הוא זוכה לכל הישועות וההצלחות וכי הוא בן עולם הבא. החסידים נערכים כל אחד מכין את עצמו לקרב להבטיח כי הוא תפס תפוח
בקלויזנבורג יש קצת יותר מ-26 חסידים, כך שהסיכוי לתפוס הוא אחד לחמישים או למאה - על פי מספר החסידים שזה לכשעצמו מחלוקת כמה חסידים יש לקלויזנבורג בנתניה וכמה בבורו פארק - ומה יעשו כל מי שלא תפסו, האם דינם למיתה?
מעניין המקור למנהג הזה, שמעתי עליה שהיא נפוצה בכמה מקומות, והשאלה היא, מדוע שהרבי יזרוק רק 26 למה לא לפחות 260, עשר פעמים שם ה' וככה יבטיח ישועות לפי 10
חלילה לזלזל במנהגים, ובודאי שיש להם איזשהו מקור, אני לא רוצה להאמין שכל כך הרבה אנשים הם טפשים, ולכן כדאי היה פעם שמישהו יעלה בכתב הסבר על המקור הזה, אודה מאוד לכל מי שיפנה אותי למקור
בקלויזנבורג יש קצת יותר מ-26 חסידים, כך שהסיכוי לתפוס הוא אחד לחמישים או למאה - על פי מספר החסידים שזה לכשעצמו מחלוקת כמה חסידים יש לקלויזנבורג בנתניה וכמה בבורו פארק - ומה יעשו כל מי שלא תפסו, האם דינם למיתה?
מעניין המקור למנהג הזה, שמעתי עליה שהיא נפוצה בכמה מקומות, והשאלה היא, מדוע שהרבי יזרוק רק 26 למה לא לפחות 260, עשר פעמים שם ה' וככה יבטיח ישועות לפי 10
חלילה לזלזל במנהגים, ובודאי שיש להם איזשהו מקור, אני לא רוצה להאמין שכל כך הרבה אנשים הם טפשים, ולכן כדאי היה פעם שמישהו יעלה בכתב הסבר על המקור הזה, אודה מאוד לכל מי שיפנה אותי למקור
המנהג היהודי של זריקת תפוחים בשבועות ובשמחת תורה מחזק הקשרים אסוציאטיביים ענפים בין תפוח, תורה וזמן מתן תורה. חג השבועות נתפס כברית נישואין בין ישראל לקב"ה, (בעולם הקדום נהוג היה להשתמש בתפוחים בשעת טקס הנישואין) וראו בתפוחים ובתפיסתם על ידי הילדים פעולות סמליות המבטאות את חיזוק קשרי האהבה בין הקב"ה, התורה וילדי ישראל. (אתר דעת, כתב עת מעמקים, גיליון מס' 9 - תשס"ז)
השבמחקהמנהג מובא לגבי חג השבועות במקורות קדומים, כמו בהוספות רבי דוד ברבי אהרן הסבעוני, לסידור תפילה של רבינו מימון אבי הרמב"ם: "ומכלל המנהגים ההם, התפוחים שמשליכים בשבועות מגג בית הכנסת ולוקטים אותם התינוקות, וכן מנהגנו בדרעא להשליך החתן על הכלה התפוחים בשבועות".
השבמחקוהמקום הקדום ביותר הידוע לי הוא מאדם מאד מפורסם - המן בן המדתא האגגי, בתרגום שני על מגילת אסתר, בדברי השטנה והבלע שסיפר לאחשורוש, ושם מתאר בין מנהגי חג השבועות שעולים לגג בית המקדש וזורקים תפוחים ומלקטים אותם ואומרים כשם שליקטנו התפוחים כן יתלקטו שונאינו מבינינו.
1)שאולזאן שאל אודות המספר 26,
מחק2) וגם אודות זריקות תפוחים ב'שמחת תורה' ולא בשבועות.
3) ואם לשיטתך "ולוקטים אותם התינוקות", אכן שאולזאן צודק בדבריו כי לחסידים (הגברים וזקנים) יש להם שכל כמו תינוקות.
4) ומה הקשר מתפיסות בתפוחים לעוה"ב? והאם זה די לכל ימי חייו, או כי אם באופן באם ימות בזאת השנה?
http://www.kikarhashabat.co.il/video.php?vid=82529-83492
השבמחק