רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 בפברואר 2024

גור בטיפשותה הפכה לשוליה בסנדל של דרעי



עסקני חסידות גור מקבלים ניחומים, על השבוע הנורא שעבר עליהם. זה התחיל בשבת האימתנית, כאשר לונדון החרדית חוותה מחזה שכמותו לא היה. כחמש אלף איש, כל סטמפורד היל נהרו בליל שבת חורפית לטיש של ר' שאול, ראש הישיבה שהתקבל בכבוד מלכים שאפילו מלך אנגליה לא מקבל. האלפים בלעו בצמא כל מילה מדבריו, ואם לא די בכך, ביום ראשון תרמו מיליונים לקופת המוסדות המתעשרת על חשבון הקופה הגוראית המדלדלת.

מלבד ההתלהבות האותנטית מדמותו ההיסטורית של רבי שאול, זו גם היתה התרסה נגד גור הרשמית שניסתה באגרסיביות אופיינית לטרפד את הביקור בדרכים עקלקלות כמו שרק יודעת.

המשך האסון הגוראי כבר התרחש בארץ. גור בהתאבדות מפוארת זינקה קפיצת ראש אל בריכה ריקה ושיחקה לידיהם של חסידי הגר"ש ("גור תורה"), חתמה הסכם תמיכה בש"ס בבית שמש, בהתרסה על גבול האי שפיות נגד האדמו"ר מבעלז ואדמו"רי ה"כלל חסידי".

בכך גזרו על עצמם להפוך לזנב מכשכש של דרעי -  רודן לא קטן - וגם הרימו להנחתה ליריביהם הפנימיים. כבר אתמול יצא 'יתד' בכותרת גדולה על הביקור המדהים של הגר"ש בלונדון. ועסקנים בליטא מספרים שזו רק ההתחלה. מה שעסקני גור בירמיהו עוד לא יודעים שמתחת לפני השטח כבר מתנהלים מגעים להקמת מועצת גדולי תורה משותפת לדגל ולרוב אגו"י, שב"מזרח" שלה ישבו ביחד עם האדמו"ר מבעלז גם כמה מחשובי האדמורים, בהשתתפות הגר"ש, מה שינחית מכה סופית ומוחצת על גור.

הזמן שייחד האדמו"ר מבעלז לפרוש ואייכלר אתמןל בפרשת בית שמש רק מרמז על כיוון הרוח הנושבת בבית בדובר שלום. כשהרבי מבעלזא בתמונה, הסיפור גמור.

רווח ענק נוסף צפוי לחסידי הגר"ש אלתר בבני ברק. מרבית הבוחרים הכלל חסידיים בבני ברק עשויים לנדוד לרשימת הטוען הרבני ועוה"ד שלמה אלבוים, שמזה שנתיים מטרטר את גור בסדרה מונומנואלית של משפטים (ונצחונות).

על שאול המלך נאמר כי חיפש את האתונות ומצא את המלוכה.
על עסקני גור שלוחמים נגד ר' שאול, אפשר כבר לומר כי חיפשו (תוספת) מלוכה ומצאו את האתונות, כשהם בונים מלוכה ליריביהם מבית, והכל במו ידיהם.

ברצות ה' דרכי איש גם אויביו (המרים עד טירוף) יפעלו להכתרתו. והתוצאה היא קריסה מפוארת של מערך האסטרטגיה שהשקיעו בגור שנים רבות בעלויות של עשרות מיליונים כדי להילחם ברבי שאול. בין רגע הוא חדר היישר לקןנצנזוס החסידי והליטאי. וגור בטיפשותה הפכה לשוליה בסנדל של דרעי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.