רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 בפברואר 2024

הפטרונות הגוראית חוזרת: ״אני יו"ר יהדות התורה״!


 הפטרונות הגוראית חוזרת: ״אני יו"ר יהדות התורה״!

יצחק גולדקנופף נכנס לתפקידו כנציג חסידות גור בכנסת, עם קמפיין שניסה לשדר כי הימים התוקפניים של ליצמן הגיעו לסיומם, והוא בסך הכל סבא חביב שאוהב להתחזן בבית מדרש, ולא הגיע לשלוט פוליטית על כולם.

במשך תקופה ארוכה הוא באמת יצר מראית עין של חביבות, אך כבר במבחן הראשון הוא נכשל - והפטרונות הגוראית, היחס שלהם כאילו הם השולטים על אגודת ישראל רק כי פעם הם היו הקבוצה הגדולה, חזרה ובגדול.

בראיונות שהעניק השבוע, בין היתר לרדיו קול חי, הצהיר גולדקנופף שוב ושוב: "אני יו"ר יהדות התורה ויו"ר אגודת ישראל!", כדי לטעון שרק הוא קובע במפלגה.

את תפקידו כיו"ר הרשימה לכנסת הוא יודע לנצל לטובתו, אבל לא לטובת כלל הציבור החסידי. באותו ראיון, סירב בתוקף להגיד שהוא תומך במועמד אגודת ישראל לראשות העיר אלעד, שרוליק פרוש. זאת, למרות שיש קול קורא של מועצת גדולי התורה לתמוך במועמדותו. 

הציבור החסידי מאס מזמן בפטרונות הגוראית. כולנו יודעים מה יהיו התוצאות במקרה של פריימריז בתוך אגודה. כולנו ראינו את נתוני מטה הקהילות ויודעים מה הכוח של גור בבית שמש.

תפסיקו לנסות לשלוט על הציבור החסידי כולו. אנחנו לא המשרתים שלכם בקלפי, כדי שתרכבו על חשבוננו כל הדרך לעוד הקצאה ועוד תקציב רק עבורכם. הפעם יש לנו את ה'כח' שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.