רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 9 בפברואר 2024

למי יש ענין לקרוע מודעות כאלו?


מדובר בעניין בזוי מאוד, הוא לא היחיד ראיתי זאת גם אצל אחרים ולכן אני כותב על כך. במקרה של יחיד זה גם לא מוצדק אבל אפשר לטעון שזה טעות או שוגג, או שמדובר באיזה משוגע ועדיף שלא להתייחס. ממעקב אחר הקורה בתחום הזה מצאתי לפחות עשרים נפטרים כאלו שתלו מודעות על פטירתם ברחובות, וקרעו את המודעות. חשבתי שזה רק בקהילה מסויימת ומתברר כי מדובר בנגע פגע בעוד מקומות, ובמקרה זה בברסלב

אני מתקשה להבין מדוע לעשות זאת. הנפטר לא רואה ולא מרגיש כלום מן המעשה שעשו, אתם לא פוגעים בו בכלל, ואם הרצון הוא לפגוע במשפחה, בשעה שהיא אבלה הפשע הוא כפול ומכופל, מפני שגם אם יש למי חשבון עם מישהו, בשעת אבל אפילו הקנאים הכי גדולים בעבר נזהרו שלא לפגוע ולא להכאיב. אני זוכר את ר' עמרם בלוי ז"ל לוחם נגד קנאים שפגעו באבלים ואותו דבר בשמחות, זה היה אצלו כלל גדול, אפילו אם מדובר היה ב'ציונים' הכי גדולים לא מפגינים ולא עושים דבר לפגוע בעת שמחה או אבלות

קריעת מודעות אבל ברחובות ירושלים הוא 'מנהג' תקופה ארוכה מאוד, וכמה שנים לפחות, וגם כאן לא שמענו רב כלשהו שייצא במחאה נגד המעשים הללו, זה מוכיח כי משהו חולה מאוד בחברה החרדית, קריעת מודעות כאלו יכול לעשות רק מי שחולה בנפשו וחושב שהוא 'קנאי' גדול או עושה 'מצוה' גדולה, כמו אותם אלו שמצוות אצלם עבירות ועבירות הפכו למצוות

קשה לי לקלוט ולהבין איזו הנאה יש בזה, בדרך כלל מי שעושה זאת יש לו איזו הנאה מכך, הוא מרגיש 'טוב' הוא קרע מודעה, ככה משחקים חולי נפש. אדם בריא דבר כזה לא יעשה במיוחד כאשר מדובר בשוכן עפר

חיים שאולזון 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.