רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 15 בספטמבר 2022

רוצים חיים מאושרים?


מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

 בס"ד, ערש"ק כי תבא, שלהי אלול תשפ"ב.

לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.

 
רוצים חיים מאושרים?

תלמדו ותתרגלו לחשוב מחוץ לקופסא, והאמת היא, שאלו המחשבות האמיתיות שאמורים להיות בכלל בתוך הקופסא.

שמעתי אנשים אומרים: שתיגמר כבר השנה האסונית הזאת על כל הטרגדיות שהתרחשו בה.

יש כיוון שונה: הגמ' אומרת 'כל שנה שהיא רשה בתחילתה, עשירה בסופה', דהיינו: יש כמות של שפע שנגזר לכל שנה, ואם לא קיבלו אותה בתחילת השנה, היא תגיע בסוף השנה, אז אולי דווקא השבוע וחצי האחרונים שנותרו יפצו על כל השנה הקשה.

זו רק דוגמא אחת למה שכתבתי ברישא לחשוב מחוץ לקופסא, להתרגל לחשוב חיובי ותחשוב טוב כי כבר טוב.

ואיך כבר טוב אם מסביב יהום הסער וכ"כ הרבה צער ויגון משתפך בחוצות?

בשביל זה שתל הקב"ה בדורנו כמה וכמה משפיעים שמזכירים לנו כל הזמן ומרעננים אותנו בלראות את האור אצל כל אחד ואת הטוב בכל דבר, גם מה שעל פניו לא נראה כ"כ טוב, כי הכל פועל על פי תוכנית עם מתכנת על שאין שני לו.

אחד מהמשפיעים הנ"ל, שזכה להיות שופר ה'השגחה פרטית' בדור עקבתא דמשיחא, הוא אחי הר' דוד שליט"א.

50 שנה הוא מילא מצברים לעצמו וב-5 שנים האחרונות התחיל להפיץ את האור, ולא סתם להפיץ, להפציץ.

זה התחיל עם מציאת פתק ביארצייט של אשה גלמודה שגרר סיפור של השגחה פרטית וישועה בעקבות בקשת מחילה ומשם זה המריא והשמים הם לא הגבול.

כשגרתי בירושלים, ומישהו רצה סימן היכר מי זה ר' דוד, אמרו אח של ישראל אהרן, כיום, בכל מקום שאני מגיע ואומר את שמי: שואלים 'אח של ר' דוד'? ואין ספור אנשים כבר סיפרו לי שבעקבות שיעוריו ופעולותיו נשתנו חייהם לטובה בכל תחום.

סיפר לי יהודי שהיה בעבר בעל חוב של מאות אלפי דולרים והתחיל להאזין לקו 'השגחה פרטית' ותוך שבועות ספורים כבר לא היה בעל חוב.

נדרכתי, ביקשתי ממנו לספר לי איך זה קרה? הגרלת לוטו? מצאת אוצר? נפלה לך ירושה בקפוטקיא?

האיש בפשטות סיפר לי: קיימתי את הפסוק 'השלך על ה' יהבך' וכפי שתרגמה זאת אמתא דבי רב: 'קח את כל החבילה וזרוק אותה לקב"ה', ומאז, הפכתי להיות פועל במוסד של השי"ת והחובות שלי עברו אליו ומעתה החובות מהעבר הם חובות של הבוס, שאני רק צריך לטפל בהם טכנית, ממילא, ירד כל הלחץ, החובות עדיין רשומים בפתקים אבל הם לא שלי כבר, העברתי אותם ע"ש החברה ישירות לבוס.

המשכתי ושאלתי: וכפקיד בחברה, איך אתה משיג את הסכומים לשלם לבעלי החובות (לא שלך)?

זה פשוט, ענה האיש: הבוס עשיר גדול, אני מדבר אליו, מספר לו מה אני זקוק לשלם והוא מסדר לי יום יום בדיוק נפלא ולפעמים עם עודף.

זה נשמע פשוט, אמרתי, אבל איך מתקבלים לעבוד אצל הבוס הגדול הזה שאלתי?

יותר פשוט ממה שאתה חושב, ענה האיש. אני לומד כל יום ספרי בטחון ומאזין לשיעורים בענייני בטחון ומיישם את מה שאני שומע, וגם אם עדיין אינני מושלם, הקב"ה מקיים בי 'פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם'

תהיתי אם האיש מדבר ברצינות, אך איש שיחי המשיך: לא רק החובות נסתלקו ממני, אלא שבעקבות כך, התפילה שלי הפכה לשעה של השתפכות הנפש ותענוג עילאי של 'להתענג על ה'', ברכת המזון שלי הפך לתודה אמיתית מכל הלב, הפכתי לאיש רגוע, לא ממהר לשום מקום, שום דבר לא יברח, אקבל בדיוק את המגיע לי, כמו הסיפור הידוע על הרבי מבארדיטשוב זיע"א שראה מישהו ממהר לקראת סוף התפילה ורץ, שאל הרבי: לאן אתה רץ? ענה: אל הפרנסה, שאל הרבי: אולי זה בצד השני ואתה בורח ממנה?
גם השלום בית השתפר, אשתי קיבלה בעל חדש, רגוע וזה השפיעה גם עליה וגם היא התחילה להאזין לשיעורים שנאמרים בלשון ברורה ועממית שכל אחד יכול להבין ולהתחבר ולהפנים, גם הילדים קיבלו אבא רענן שיש לו יותר זמן אליהם ולא מתרתח על כל כוס שנשברת וכדו'.

למה נזכרתי בכל זה השבוע?

כי כאשר קיבלתי השבוע את הגליון 'השגחה פרטית' באימייל, מתברר כי התחום עבר שדרוג רציני ונפתח אתר בו יש את כל השיעורים והגליונות והרבה יותר קל ופרקטי להאזין ולדפדף וכו'.

נ.ב. איך מרומז בפרק 'לדוד ה' אורי וישעי' כל חגי השנה? האם בשער גדול יש ענין להניח מזוזה גדולה? עיין בגליון ותהנה.

בברכת שבת שלום ומבורך:
ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.