רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 באוגוסט 2022

סקרי עומק של הליכוד - הציונות הדתית ללא בן גביר עוברת את העשרה מנדטים שבן גביר ירוץ לבד


בסוף השבוע הגיעו סקרי עומק של הליכוד שסמוטריץ מקבל עשרה מנדטים על מלא רק במקרה שהוא ילך לבד עם מגוון רחב של הציונות הדתית. זו למעשה הסיבה שראש הממשלה נתניהו נרתע מאד להתערב כדי להכניס את בן גביר לרשימת הציונות הדתית.

בנוסף לכך מתברר שבן גביר נהפך לקלף הכי חזק בשמאל למנוע את המנדט ה-61. לשמאל יש כיום אינטרס מובהק שבן גביר יהיה ברשימת הציונות הדתית אפילו לבד כדי להתחיל לשתות את המנדטים מהציונות הדתית לעבר כחול לבן ואיילת שקד. המשחק של השמאל שהימין הרך והכיפות הסרוגות לייט יצביעו לאיילת שקד שתאפשר גוש חוסם נגד נתניהו. זה הסיבה שגדעון סער אמר שמי שמצביע לאיילת שקד מביא את ה-61 לנתניהו. זה בדיוק המשחק כעת.

בליכוד עשו תחשיב שאם בן גביר רץ לבד הוא מקבל קרוב לשבעים אלף קול, מתוכם 15 אלף חסידי חב"ד ועוד כמה עשרות אלפי כהניסטים ועשרים אלף ליכודניקים. רוב הליכודניקים והחרדים שמצהירים שיצביעו לו זה רק רוח בלבד והם לא יצביעו לו בסופו של דבר. בשאלה אחרת אם יתברר שבן גביר לא עובד מתברר שיצביעו לו כארבעים אלף קול בלבד.

גם אם בן גביר ישרוף 40 אלף קול זה יגרום נזק הרבה פחות מאשר שהוא ישובץ בציונות הדתית, מפלגה שהיא קו של מאפיינים שונים לגמרי מהסגנון של בן גביר, למרות שיש שם לא פחות ימניים מבן גביר.

בליכוד אומרים מפורש אם בן גביר שווה חמישה מנדטים והדברים יתבררו במהלך החודש הקרוב שירוץ ונעזור לו במסגרת המטה המיוחד ליום הבחירות, אין סיבה שהוא ימשיך את ההתעלקות הבלתי רצויה על סמוטריץ. מפלגת ש"ס הרבה יותר קרובה לבן גביר ושידרוש מאריה דרעי שיכניס אותו למפלגה, אומר בסוף השבוע בכיר בליכוד.

אותו בכיר מוסיף שההתעקשות של בו גביר לא להתכונן לריצה נפרדת מראה שהוא לא מאמין בעצמו ומעולם לא חשו בהתבזות כזאת שמנהיג מפלגה הטוען לכתר מתבזה ומשפיל את כל מחנה הימין עם הטרלות והצעות דרך התקשורת. כולם קוראםי לבן גביר להתחיל לחמם מנועים והוא מתעקש לא לעשות זאת, דבר מוזר ותמוה. האם בן גביר משמש רק לריצצ'רצ', תיכנס למשחק הפוליטי עוד היום והסקרים יגידו היכן אתה עומד בדיוק. נתניהו כבר החליט שהוא לא מתערב בשום עניין של הציונות הדתית הוא כבר מבין את הנזק שהם עשו בסבב הקודם. נתניהו לא בחל המילים קשות נגד הציונות הדתית וכל החיבור הזה. וזו הסיבה שנתניהו מתמקד הפעם רק בליכוד במטרה לבקוע את ה-35 לכיוון ה-38 מנדטים. אם בן גביר מדמיין שנתניהו יתערב בנושא הזה הוא לא מבין על מה הוא שח. נתניהו גמר עם ההטרלות הוא מבין היטב מה מנע ממנו כמה סבבי בחירות לנצח.

ומנגד בשמאל ובתקשורת יעלו את בן גביר במהלך כל הבחירות על ראש שמחתנו במטרה לגלח לימין 2-3 מנדטים לכיוון מפלגות השנאה נגד נתניהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.