רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 באוגוסט 2022

מבזקים

 

🔎  יאיר שרקי מפרסם כי דרעי מעורב במאמצים לשלום ב"יהדות התורה" --- הציע שרשת החינוך של ש"ס תכניס תחתיה את מוסדות בעלז, אך ההצעה ירדה מהפרק

🔎  הפרגוד ממשיך לעקוב אחר הפילוג שהיה נראה כמעט סופי ביהדוה"ת. גורם לא רשמי אומר כי להערכתו בש-2 הצדדים ישנה רגיעה, באגודה הבינו את חומרת הצעד של בעלזא לחתימה ללימודי ליבה ואומרים כי יש חשש שהשלב הבא הוא שירות לאומי לכלל אברכי החסידות --- ומנגד ב'דגל התורה' נרגעו לאחר שהגיעו למסקנה שבאגודת ישראל רואים עין בעין איתם את הפרצה בחינוך החרדי "מחפשים פתרון יצירתי אבל כיום יש בשיחות יותר הבנה". מנגד בשתי הצדדים אומרים כי אם לא תהיה פריצת דרך הפילוג יהיה בלתי נמנע ואז החרבות יישלפו וב-2 הצדדים מוכנים עם חומרים חזקים ומשמעותיים..

🔎  ומי מתגייס לעזור לבעלזא במחלוקת מול 'דגל התורה'? עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון המפרסמת סקר לפיו 77% מהציבור היהודי סובר כי יש לחייב את מוסדות החינוך החרדים בלימודי ליבה

🔎  סגן שר החינוך לשעבר ח"כ מאיר פרוש על הדרת המורים החרדים מהסכם השכר של האוצר: "שר האוצר אביגדור ליברמן שרק השבוע 'החמיא' למוסדות החינוך החרדיים שלא שובתים, העדיף להדיר אותם מהסכם השכר החדש. נמשיך להיאבק למען המורים והילדים עם הקמת הממשלה".

🔎  יו"ר דגל התורה ח"כ הרב גפני  שובר שתיקה למימרן בקו"ח: נכנסתי למרן הרב אדלשטיין עם כל הנתונים שקשורים לסוגיית הריצה המושתפת. הוא מעודכן בהכל, וכל החלטה תהיה רק של גדולי ישראל. זה בכלל לא נושא פוליטי. מדובר בדבר ערכי מהמדרגה הראשונה, ולכן זה רק על הכתפיים של גדולי ישראל. אני לא גנרל, אני חייל.

🔎  גפני למימרן בקול חי: אני לא הולך לדבר על נושא החינוך. לא אני ולא חבריי. זה נושא שמסור לגדולי התורה .

🔎  עוזר ח"כ ב'דגל התורה' לפרגוד: ביבי הסתבך עם היועץ החדש שלו לעניני חרדים --- שהמליץ לו להיפגש עם כל ח'כ זוטר ביהדוה'ת בנפרד ---  "נוצר מצב הזוי שנתניהו משכנע את בעלזא לא לחתום על לימודי ליבה. אם רק ישמעו על זה בתקשורת"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.