רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 באוגוסט 2022

הרב אליהו רבי - כל שניה מצווה – אל תפספס!


 שלום וברכה מורי ורבותי!

"המגיד", הגאון הצדיק רבי יעקב גלינסקי, זכר צדיק לברכה, אמר שפעם הוא פגש את תלמידו של החפץ חיים זצ"ל, מישהו שזכה לראות את קודש הקודשים במו עיניו.

והוא אמר לו: "אתה יודע שהיתה בכל חודש אלול שיחה של שתים עד שלוש דקות של החפץ חיים עם בני הישיבה? זו היתה שיחה קבועה, ואני רוצה לומר לך מה היתה השיחה הזו".

שאל אותו הרב גלינסקי: "מה היה באותה שיחה?".

אמר לו אותו אדם שהיה אומר החפץ חיים: "אתם יודעים שאצלנו, אתרוג לחג הסוכות עולה בין חמש לחמישים רובל". מדובר בין אלפי, לעשרות אלפי שקלים - הון תועפות של ממש. רק עשיר גדול ואמיתי, רק גביר גדול, היה יכול לרכוש אתרוג, כל היתר היו הולכים ל"קופת הקהל", רואים את הגבאי שהוציא מהקופה את המקסימום שניתן ורכש אתרוג, ובו כולם היו מברכים.

היה אומר החפץ חיים: "כל אחד כאן יושב ואומר לעצמו 'אילו הייתי עשיר גדול, הייתי רוכש אתרוג, לא בחמישה רובלים, אלא בחמישים רובל, האתרוג המהודר ביותר', זה יכל להיות מדהים. אבל אתם יודעים למה אתם לא שמים לב?

שגם אם זכית והשגת אתרוג בחמישים רובל, הרי שבמקסימום זכית לקיים יום אחד מצווה מדאורייתא ביום הראשון של החג, כל יתר הימים הרי שהם מדרבנן.

מעבר לכך, ישנם שנים שאפילו היום הראשון הוא לא מדאורייתא, כאשר היום הראשון חל בשבת, ואז אתה לא יכול ליטול את הלולב והאתרוג ביום שבת, וכל המצווה כולה היא מדרבנן.

אתה יודע מה שווה יותר מזה?

מצווה אחת מדאורייתא - "מילה של תורה".

למדת תורה? כל מילה מצווה.

אם למדת דקה שלמה, הרי שבדקה אמרת מאתיים מילים, לך ותכפיל את זה בשעה, לך ותכפיל את זה בהרבה יותר.

אתה מבין כמה אפשרויות יש לך לזכות במצוות דאורייתא?

ואתה עוד מעז לאחר לשיעור תורה, או לסדר, או לכולל, בחמש דקות?

אתה מבין באיזה אסון מדובר?".

כך היה חותם החפץ חיים את השיחה שלו ושולח את הבחורים אל עמקי בית המדרש, ללון בעומקה של הלכה.

בהצלחה רבה לכולנו,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.