רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 באוגוסט 2022

"היום בתניא" יום ד' ד' אלול

 

"היום בתניא"  יום ד'  ד' אלול
"אגרת הקדש" 
פרק י"א
שנה מעוברת
התמודדות עם יסורים:
נקדים, שהייסורים הבאים על האדם נובעים מסיבות שונות. ובאגרת י"א מתייחס רבנו לאותם יסורים הבאים לנסות את האדם.
נזכיר, שלעיל, בתחילת פרק ט' מבואר, שבהשגת ענייני העולם הנחוצים,  אל יחשוב האדם על ה"לגרמייהו", אלא רק על הרצון העליון הנדרש ממנו. ובאגרת  י"א נלמד, כיצד נקודה זו צריכה לבוא לידי ביטוי, כאשר האדם נתקל בקשיים ואף מתלווה ביסורים בכל הקשור למילוי משאלות לבו ב"בני חיי ומזוני".
בסיום אגרת ט' מובא,  שעם זביחת היצר מהפך האדם את החושך לאור ה' השוכן עלינו בבחינת העשיה. וכאן ממשיך רבנו להבהיר, מהי הדרך שבה ישכון אור ה' (ובאיזו דרך הוא לא ישכון!).
...
"בטל רצונך":
בקטע הפתיחה מקדים רבנו לומר, שהדרך שבו ישכון אור ה' הוא רק על ידי "בטל רצונך" - התנהגות הצריכה להתבטא, גם כאשר ישנם קשיים וייסורים, המצב שבו "ועל כרחך אתה חי".
...
חשיבה נכונה:
בתחילת האיגרת נלמד: אודות פרטי האמונה ביוצר בראשית (ושהבריאה היא מחכמתו יתברך שאינה מושגת לשום נברא), על ההתבוננות שאין רע יורד מלמעלה,  וכן על העבודה הכוללת את השמחה - פרטים המביאים לגילוי "אור פני המלך" ולביטול הדינים (כדברים הבלתי רצויים).
רבנו אף מבהיר, כי המתעצב ממצבו הקשה הוא ככופר. ולעומתו, "המאמין לא יחוש משום יסורים בעולם". ומי שכל עבודתו היא לצורך עצמו ואינו עומד בנסיונות היסורים "נוח לו שלא נברא".
לסיום, מוסיף רבנו ומבהיר, שעם האמונה והעבודה "שהכל טוב בתכלית רק שאינו מושג", הרי שעם אמונה זו באמת נעשה הכל טוב גם בגלוי - כל הרע (המדומה) שאותו האדם חש, מתעלה אל שרשו "הטוב העליון הגנוז", וכתוצאה מכך נעשה הכל טוב  גם בגלוי (והרע המדומה נהפך לטוב ממש).
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.