רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 13 במרץ 2022

הטרגדיה של סדיגורא

 

מאת חסיד סדיגורא - בני ברק

שלום לך....

גם אני חשבתי שהרבי שלנו יבוא לחתונה שהאח הגדול עושה בירושלים. כבר התכתבנו והסברתי לך שאני נשאר שם כי זה המקום שלי וגם הרבי הקודם רצה שהבן הצעיר ימלא את מקומו. אבל קשה לי מאוד על כל מה שקורה בפנים ועוד יותר, ממה שהכל יוצא לחוץ.
לא האמנתי שב"רוז'ין" האצילית ונקיית הכפיים יכולה להיות כזה טרגדיה.
הטרגדיה כפולה ומכופלת, קודם כל עצם פטירת הרבי בגיל כ"כ צעיר. דבר שני הצוואה, היא לא היתה נעימה ולצערי גם לא מכבדת. אנחנו הבוגרים יותר, זוכרים ויודעים כמה דברים שהצעירים לא זוכרים. הבן הגדול מש"י כפי שמכונה, הוא היה רוח החיה עוד בחיי הסבא הרבי הקודם קודם, לזכותו צריך לזקוף הרבה מאיך שהקהילה שלנו נראית. אבל היות ופנו עסקנים אל הרבי, אז הוא החליט לכתוב את מה שכתב. אבל עדיין יכלו לגמור את זה בצורה מכובדת ולהשאיר לו את הפינה שלו בירושלים ולהשתיק את הסיפור.
ועכשיו אומר לך עוד מה שלא כתבתי לך עדיין. זה היה כשנה שנתיים אחרי שהרבי הקודם הוכתר. הוא החליט לעשות שינוי משמעותי בחסידות, והזיז מכל התפקידים הרשמיים את ה"עסקנים" למיניהם, כולל את הרב א"ש. הרבי ידע שהוא איש יקר ומסור מאוד לחצר. אבל בשביל לבנות אותה צריך אנשים יותר חסידיים, יותר רציניים, ולשנות את התדמית של החצר מאנשים שנודף מהם למרחקים ריק של מיני בשמים וכדו'. הוא הכניס למערכת צעירים, ואך רצה לעשות אוירה של תורה וחסידות.
והנה עכשיו לצערי הכל חזר. ה"עסקנים" האלו שהרבי הרחיק אותם חזרו וב"גדול" והם מנהלים את הענינים. האיש החזק של הרבי ר' אברהם חיים ברנדווין הורחק כמעט מכל תפקידיו ועוד כמה. 
ולתחושתינו שלי ושל עוד כמה אברכים, אנחנו מרגישים שהרבי שהוא צעיר מאוד וגם מרוחק ממשפחתו, שבוי בידי אותם ה"עסקנים". הם חשובים שהם עושים עבורו טובה. הם רק מזיקים לו. עכשיו כל האדמורי"ם מבינים שיש כאן עוול מסוים ולא הכל שחור לבן.
העובדה שהרבי מבאהוש שליט"א הלך להזמין את האח הגדול לחתונה שלו, זה קריאת תגר על כל ה"עסקנים" האלו.
העובדה ששאר האדמורי"ם מבית רוז'ין השתתפו בחתונה. אחד פחות אחד יותר, וכן כל האדמורי"ם שהשתתפו בחתונה ובשבע ברכות מעידה על הכשלון הגדול של העסקנים. חבל חבל. כותב לך הכל מדם ליבי.
עבודה של כמה שנים של הרבי הקודם הולכת לטמיון, ושוב החסידות והקהילה שלנו עסוקה במחלוקת וביח"צ ובמריבות. לא היה מספיק לפני כמה שנים כל המריבות של אותם "עסקנים" שחיפשו כל דרך לריב עם הרבי מבואין שליט"א. ועכשיו הם מצפים שהוא יתערב ויקח צד.
חבל חבל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.