רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 במרץ 2022

"היום בתניא" יום ה' כח אדר ב

 
"היום בתניא" יום ה' כח אדר ב
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק ל"ט (אמצע עמוד 104)
שנה מעוברת
להתעלות לאצילות:
לעיל למדנו, שעל ידי אהבה ויראה טבעיים,  מתעלה הנשמה לעולם היצירה. ועל ידי אהבה ויראה שכליים מתעלה הנשמה לעולם הבריאה? וכיצד איפוא ניתן להתעלות לעולם האצילות? על שאלה זו עונה התניא במספר שלבים בחלק השני של הפרק, החל מהקטע שלפנינו.
...
עולם האצילות:
את עולם האצילות מאפינת העובדה, שהוא "למעלה מהשכל וההשגה וההבנה" של שכל הנבראים.
מהראוי להדגיש, כי בנוסף לכך שעולם  האצילות בכללותו הוא אלוקות. הנה, גם את החב"ד שבספירות המתגלים באצילות, אין להשוות עם החב"ד שבבריאה. שכן, החב"ד של הקב"ה המתגלים באצילות, הם למעלה משכל הנבראים.
...
בין חב"ד לחב"ד:
רבנו מסביר, כי השוני בין חב"ד שבאצילות (שהוא למעלה מהשגת הנבראים), לחב"ד שבבריאה (שהוא כן בהשגתם). נובע מחמת שתי הנקודות הבאות הקשורות זו בזו:
א. בעולם האצילות, חכמתו ובינתו ודעתו של ה"אין סוף ברוך הוא" מיוחדות בו יתברך,  ביתר שאת ויתר עוז, מכפי שהם מיוחדים עימו בעולם הבריאה (וכמבואר להלן בהרחבה באגרת הקדש סימן כ').
ב. הצמצום שהביא להאצלת עולם האצילות. אינו כצמצומים שהביאו לגילוי החב"ד בבריאה (באופן, שבו יהיה לנבראים שהם "בעלי גבול ותכלית" השגה באלוקות).
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.