רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 במרץ 2022

הרב אליהו רבי - כך ילדיכם יקימו את הבית המושלם עלי אדמות


 שלום וברכה מורי ורבותי!

יום חמישי, היום של שלום הבית שלנו!

והיום אני לא רוצה לדבר על שלום הבית שלכם ושלנו, אלא על שלום הבית של הילדים שלנו, על העתיד, על משהו שהולך להפוך אותם לזוגות מאושרים הרבה יותר.

ושימו לב טוב!

מהיום מתחילים מיטב בנינו, לשוב לבית לחופשת הפסח. היום זה מתחיל בישיבות הקדושות, ובימים הקרובים גם בכל אחד ממוסדות הלימוד האחרים.

"שותא דינוקא בשוקא דאבוה או דאימיה" - מסבירים לנו חז"ל הקדושים בסוף מסכת סוכה (נ"ו ע"ב), שאם אתה רואה ילד שמדבר בשוק, או אומר משהו באמצע הרחוב, אתה אמור לדעת שהוא למד את זה או מאבא שלו או מאמא שלו. אין מישהו אחר שהילדים שלנו קולטים ממנו דברים, הם קולטים את כל התוצר שהם מנביטים ומנפיקים, אך ורק מפינו, מאתנו, ההורים.

במלים אחרות, את ההחלטה אם האשה "הזו" היא מטרד, והבעל זה "ההוא" העצבני שמסתובב פה, מקבלים הילדים מגיל צעיר מאוד, לפי היחס של ההורים שלהם האחד לשני.

כיום, כאשר הילדים חוזרים הביתה, זהו הזמן שלנו לדאוג לשלום הבית שלהם. גם אם יש משהו שבאמת "מרתיח" אותנו, גם אם יש משהו שבאמת "מכעיס" אותנו, אנו נבין שלא משנה מה אומרים הדין והצדק והיושר שכביכול מאשרים לנו להתנהג בצורה שאינה שפויה, הרי שליד הילדים שלנו נתנהג בצורה המדהימה והיפה ביותר.

כי אנו רוצים להנחיל להם שיודעים להבליג, יודעים לאהוב, יודעים להעריך ויודעים שכל אחד מסתכל על הסביבה שלו, ואומר לכל מי שנמצא לצדו: "אין כמוך בעולם! אתה האדם המדהים והמושלם ביותר, ולמענך אין משהו שאני לא אעשה".

מורי ורבותי!

זו הזדמנות שאינה חוזרת.

הזוגות הבעייתיים הם אלו שבגיל צעיר הבינו שכך מתנהגים בבית. הזוגות שקשה להשליט ביניהם את שלום הבית, הם אלו שראו את הוריהם מתנהגים בצורה כזו, ולכן חוסר השלום בית, בדרך כלל זו בעיה תורשתית…

גם אם אתם חוויתם את זה בבית, אל תתנו לילדים שלכם להכנס לתוך "מעגל האימה" המוזר הזה.

תנו להם לחוות שלום בית אמיתי, אהבה ואחוה שלום ורעות, ובימים הללו אתם כבר בונים את החתונות המדהימות והנפלאות שלהם.

בהצלחה רבה לכולנו, אהבה ואחוה, שלום ורעות,

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.