בעוונות - שמעתי את המושג הזה , מ"ספר הזהר" רק בתגובה נרגשת לדברי ה"חרדי בעולמו" - שצף קצף נגד "שאלותיו"
ובעד "האמונה התמימה האמיתית".
וכיוון שהכותבים הם כנראה מכת החסידים - המכירים מושגים מן ה"זהר" (מצאתי הסבר ב"חב"דפדיה) -
הרי הם יודעים שתנועת החסידות היא מחודשת - ורוב גדולי ישראל התנגדו לחסידות!
הרי לנו, שגדולי ישראל בזמנם ראו בחסידות תנועה מחודשת (רפורמית בלע"ז) ?
" האמונה התמימה האמיתית " - האם האמונה התמימה היא תמיד אמיתית?
"דהיינו שוואנצונעס" - גם אמת?
וניכר בכותבים שבקיאים הם לא רק ב"זהר" אלא גם בשפה הישראלית.
הם כותבים על "הנדסת התודעה " - מונח שלא ממקורותינו - בענין הנחת תפילין בעם ישראל.
בתוספות במסכת שבת , בסיפור על אלישע בעל כנפיים כותה התוספות בפשטות
"אין תימה על מה שמצוה זאת רפויה בידינו, שגם בימי חכמים היתה רפויה".
ויש עוד מקורות רבים שמראים שרוב העם לא הניחו תפילין.
"הנדסת תודעה" היא לטעון שכוונת המקורות ברפיון היא שלא דקדקו על תפילין מבהמה גסה.
בשורות טובות
מוזר
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.