"היום בתניא" שבת קדש כד חשון
תניא אגרת הקדש
פרק ל
שנה פשוטה
⛳
לא להימנע מלהשתתף עם הציבור:
אגרת ל' נפתחת במאמר רז"ל שאמרו: שכל הרגיל לבא לבית הכנסת (ולהתפלל עם הציבור) ויום אחד הוא לא בא, הנה אף שהוא מתפלל ביחידות, "הקב"ה שואל עליו" מה קרה לירא ה' שהלך בחושך (להתעסק בדברי הרשות) "ואין נוגה לו" - שכן חשיבות מיוחדת לתפילה כשהיא בציבר ובבית הכנסת דוקא (כנפסק בשלחן ערוך).
ואדמו"ר הזקן מוסיף, שכן הוא בכל המצוות - שגם בשאר המצוות, יש מעלה מיוחדת כשהן נעשות ברבים. כדוגמת קריאת המגילה בפורים ותקיעת השופר בראש השנה, שכאשר הם נעשים ברבים, הם זוכים להמשכת אור מיוחדת שאינו נמשך על ידי היחיד - וגם כאן, אם אינו משתתף עם הרבים, תהיה תגובת הקב"ה כנ"ל בתפילה.
ומדגיש אדמו"ר הזקן, שכן הוא "בפרט במצות הצדקה, ששקולה כנגד כל המצוות" - שכאשר היה רגיל להשתתף עם חבריו בצדקה ויום אחד החליט להפסיק מלהשתתף עימהם, "שהקב"ה שואל עליו" כנ"ל בתפילה.
והמסקנה העולה מזה, שכל מי שיראת ה' נוגעת ללבו, לא יאה לנפשו האלוקית "לתת מגרעות (להחסיר) בקדש", ולהפסיק מלהשתתף עם הציבור במגביות הצדקה (הנאספות למען יושבי ארץ הקדש, שהיו במצוקה כספית).
...
ממעלות הצדקה:
חשיבות מיוחדת לצדקה, שאותה מפרישים "ממאודם להחיות רוח שפלים ונדכאים שאין להם משלהם" - צדקה, שבה מקימים ומרוממים את "סוכת דוד הנופלת".
חשיבות מיוחדת, יש גם לאופן נתינת הצדקה - שכן, על ידי ה"אתערותא דלתתא" בהמשכת חיים חן וחסד במעשה הצדקה, ברצון טוב ובסבר פנים יפות. פועלים את ה"אתערותא דלעילא" שהיא בבבחינת "יאר ה' פניו", המתבטאת באופנים שונים.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" יתקשרו אלי בווטסאפ 0544960839
בברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרנה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.