רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 11 באוקטובר 2021

ההיסטוריה נכתבת על ידי המנצחים

 

מאת: חרדי בעולמו

 

כבר כתבתי כאן שאת הָרְאִיָּה את השקר כאיסור בפני עצמו, אימצנו כנראה מהגויים. ביהדות, השקר כשלעצמו נתפס כזילות, כפחיתות, כלא נכון מבחינה מוסרית. אבל לא כל מה שלא נכון ולא ראוי מבחינה מוסרית, הופך להיות הלכה (לבד מדבר אחד שהפך מכזה, לאיסור דאורייתא מופלג. והיודע, מבין).

יש עוד דברים שאימצנו מהגויים. מהנצרות הקתולית אימצנו את תפיסת ה'אל כשל', כאילו גדולי עולם אינם יכולים לטעות או להכשל. דבר שהוא נגד התורה והמסורת. מי לנו גדול ממשה? וכי לא נכתבה מסכת 'הוריות' שעוסקת בדיוק בזה, בטעויות של גדולי העולם?? כיום הדבר פשט בכל ישראל, לחשוב שמי שאומר ש'גדול' טעה או טועה, הריהו בחזקת כויפר. מניין זה בא, אם לא מהערצת הפויפ שברומא??

תארו לעצמכם מצב שמי שהיה 'מנצח את כולם' בדור הזה היו הננחים. אתם יודעים איך היה נראה ארון הספרים היהודי בעוד מאה שנים? עיקר היהדות היתה מבוססת על אומן ומי שאינו מבקר את קברו של 'הסבא קדישא' הריהו כופר וכו' וכדו'. או דמיינו לרגע את מצבנו במקרה שהמשיחסטים היו נהיים רוב ותבינו כמה אפשר לסמוך על היסטוריה שנכתבת - תמיד - ע"י המנצחים.

הרי אפילו על דברים שקרו וקורים בימינו, רַבּוּ  הדעות. משכיל ערבי כתב מאמר, בו הוא מוכיח באותות ובמספרים, שמה שקרה במהלך 'שומרי החומות' היה פשוט פוגרום יהודי מאורגן בערביי ישראל. הערבים בסה"כ קמו, בחוסר ברירה, להגן על עצמם מפני הפורעים היהודים ועכשיו השלטון היהודי המשוחד, מאשים את הערבים כאילו הם התחילו במהומות.

או תקחו את 'האמת ההיסטורית' על הקורונה. כיום יש אחוזים גבוהים-עד-תמיהה של אנשים שמאמינים שאין בכלל קורונה ושזו מזימה של ביל גייטס, שמשתיל לנו שבבים דרך החיסונים וכדו' שטויות בלי רמה. מה תספר ההיסטוריה באתר של אמנון יצחק? שהוא וחבריו שׁוּטוּ ושיטו? אז מה יהיה 'הסיפור האמיתי של ההיסטוריה'? פשוט תלוי מי ינצח בסוף.

אותו דבר עם המתרחש עכשיו בתוכנו. קהילת רודפים כוחנית הוציאה עכשיו חוברת בת 100 עמודים בה הם מציגים את עצמם כנרדפים. למי שיודע מה קורה, זה פשוט הבל ושטויות-במיץ ואינו מבין בכלל איך אפשר לכחש כך המציאות. אבל, בתוך הקהילה שלהם יגדלו ילדים שבטוחים שהם הנרדפים וכאילו גור-תורה הם הרודפים. בשביל הדור הבא שלהם, זו תהיה 'העובדה ההיסטורית'. בהתאם, בשביל קוראי 'המודיע' זאת תהיה ההיסטוריה. והחולק, כויפער בגדוילים ובתורה וכו'.

בתכלס, גרסת המנצח, היא 'הגרסה ההיסטורית'. יוסף בן מתיתיהו הוא דוגמה טובה לדיון, אבל מצריך כתיבה נפרדת. בל"נ.

לכן כוללת אמונת ישראל את האמונה שהקב"ה מנהל אותנו בפועל יום יום. אנחנו סומכים עליו יתברך שהוא דואג לנו בהווה ממש ולא שאנחנו סומכים על ניהוגו רק בעבר. כך אנחנו אומרים 'נותן התורה' 'המלמד תורה' וכדו' בלשון הווה.

תנועת המלקחיים הזו, כשמצד אחד משתלטנים מקבלים שליטה על מקורות המידע של הציבור ומצד שני הם לוקחים שליטה על מידת היכולת של הציבור הזה להביע דעה שונה או נוגדת, יוצרת מצב שהערך של ידיעה שבאה ממקורות נשלטים כאלה הינו אפסי. מאותה סיבה, לציטוט מסופרים מ'זן המודיע', יש ערך תואם. החסד הגדול שעשה ר' חיים בהקימו, לפני עשרות שנים, עיתונאות עצמאית, היה בכך שהוא פתח את הפתח לקבלת מידע נוסף. נכון שהמודיע ממשיך לשקר בחציפות מוזרה לקוראיו, אבל לפחות חלק מהקוראים, פוגשים את התמונות הלא ערוכות, במקומות אחרים, כך שלפחות הם יודעים שמהנדסים את התודעה שלהם.

לצערנו, לבושתנו, ולפליאתנו, עדיין המקום הזה ('בעולמם') נחוץ מאוד. אמנם, כיום יש כבר יותר דברים שכותבים אחרת בשבועונים השונים, אבל בעת מבחן, כולם מצופפים שורות ומיישרים קווים. כמה מדהים היה לראות ש'בעולמם' היה המקום היחיד שאמר את הדבר הפשוט הבא: זה חוסר הגיון, חוסר הבנה ואפילו חוסר בושה, שמועצגת של מפלגה מסויימת תחלק הוראות לאנשי מפלגה אחרת. זה הרי דבר מן המתמיהים וכי היה עולה על דעתם של רבני המזרחי להורות לליצמן מה לעשות??? ממש בושה .  אבל המדהים מכל היה, שהשבועונים החרדיים קיבלו את זה כאילו יש בזה הגיון.

אותו דבר בעת שהמועצגת החרו החזיקו אחרי האיסור של החכי"ם החרדיים, שחלילה לא יקום מישהו חרדי לעזור לאחיו החרדים, אא"כ זה יעבור דרכם (כשברור שמעורבותם יכולה רק לקלקל). מהחכי"ם החרדים אין לצפות ליותר מזה. הם מורגלים שהם עושים מה שהם רוצים לטובת עצמם והציבור ימשיך להצביע להם. אבל ההצטרפות האינפנטילית של המועצגת לעוולה המשונה הזאת, רק פגעה בכבוד עצמם ובכבוד הציבור שלנו.

העובדה היא, שהשבועונים קבלו את הדבר, כאילו לא השתטות גמורה בפרהסיא לפנינו.

לכן ואשר על כן, אין תחליף ל'בעולמם'. את היום ש'בעולמם' יהיה מיותר, ראוי יהיה לחגוג כיום העצמאות למחשבת החרדים בישראל.

 

חרדי בעולמו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.