אני הקטן מחפש את המצוות האלו (יש כאלה שיותר מושך אותם הנדירות וכדומה) ונוהג לקרוע.
, ואכן קשה ליישב מנהג העולם אך בכל זאת מי שמעיין בפסקי תשובות יראה שעל מה שאין קורעין על ערי יהודה יש שני תירוצים או בגלל שכיום מגיעים מהכיוון שבזמן המקדש לא היה ערי יהודה כי אנחנו מגיעים מהצד השני מצד בנימין או שמכיוון שהיום לא מכירים איפה היה מקום ישוב בזמן הבית וחיוב הקריעה הוא רק על ערי יהודה בעין לא הרי יהודה. ועל ירושלים שגם מחויבים לקרוע יש תירוץ של הרב משה פיינשטיין שגם לא כולם קיבלו את התירוץ שהיות וכבשנו אותה וכו' לכן אין מחויבים אבל גם רבי משה לא פטר על מקום המקדש.
אני הקטן חשבתי לתרץ על מקום המקדש לפי הפוסקים שצריך לראות את ריצפת העזרה ולשיטתם אמרו שגם אם רואה מקום הקובה (בית תיפלתם) כרואה מקומו אם כן אולי אם יקפיד אדם שלא להסתכל על המסגדים (ואולי גם על העצים שגדלים על מקום המקדש שהוא דבר המגלה את החורבן) ורק רואה הכותל אינו מחוייב לקרוע
ורעיון ליישום הקריעה, שישימו משרד הדתות חולצות מאלבד וכדומה כמו ששמים שם כיפות או לפחות שימכור שם מישהו חולצות זולות בחמש שקל.
ולדעתי הרעיון השני לא יהיה ליצנות כשבן אדם יתעורר שבעצם צריך לקרוע על החורבן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.