רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 27 ביולי 2021

על דיאטה ועבודת השם

 

מאת: חרדי בעולמו

הבאת כאן סרטון קצר בו נראה יהודי חרדי-ללא-ספק, בגיל העמידה, משתתף ב'התעמלות מוזיקלית' ברחובה של עיר והכותר שאלה 'מה יש ליהודי חרדי לחפש במקום כזה?'

איני מכיר את האיש ומה אבד לו, שהוא מחפש אותו שם (או במקום אחר), אבל יורשה לי להעיר שכאן בארץ ישראל, התופעה נדירה יותר. אצלכם שמעתי עדויות שיש ממש 'המוני' לבושי שיראים בלילי שבתות במועדוני מנהטן.

אדגיש שוב, אני נסמך על עדויות (של 'פסולי עדות', מן הסתם) אבל יש ממש קלא דלא פסיק שהמצב אצלכם הוא כזה שיש הרבה חסידים ואנשי צורה שאחרי קידוש בליל שבת עם עולליהם וטפיהם, פונים למכונית (שהוחנתה מראש בריחוק מקום) ומרקדים ומכרכרים ומפזזים לפני כלות מיועדות בכל עוז והדר. (השמועה אומרת שהם נחשבים 'שם' אטרקציות ושאינם חוששים, כי כל מי שרואה אותם, הרי הוא כמותם).

למי שאינו חי ב'הלוך ילך' אצלכם, קשה להבין את זה. לי נראה שאם הייתי מזדמן למועדון כזה, הייתי פשוט 'לא מוצא את עצמי' שם. אבל, מהנראה הוא שהריחוק שם אינו כה גדול כמו כאן.

אז שוב, בלי לומר מילה על היהודי המצולם, התעוררתי למחשבה שאנחנו לא עושים די בשביל שהתורה והיהדות שלנו יהיו 'אמיתיים' בלב כל איש. כנראה שלא מספיק לפוצץ סיסמאות וכנראה יש אנשים שצריכים משהו אמיתי וחזק יותר מאשר סיסמאות.

ממש איני טוען שבכתיבתי כאן אני יכול להועיל למישהו שמחפש דרך או מובן ליהדותו. אני מנסה רק להסב את שימת לב כולנו, שיש דברים שאנחנו ממש עושים שקרים בנפשנו ושהדבר עולה לנו ביוקר רב.

לרוב, אני מפנה את האצבע לנושא של 'נושרים', כאילו הבעיה היא איתם או שלהם, אבל האמת היא שהבעיה היא של כל מי שמרגיש שסתם מורחים אותו בתירוצים ושקרים.

למשל. אם איזה חסיד חושב פתאום, בעקבות מפגש עם איזה דיאטן שֶׁהַשְׁמָנָה באה כתוצאה מכך שמכניסים יותר קלוריות ממה שמוציאים ו'אם תאכל הרבה ולא תעשה פעילות גופנית, אז תשמין'. ברור שאם לא תאכל, לא תשמין, אבל חייבים לאכול בריא וכו'.

פתאום מבין החסיד הצדיק-כל-ימיו שהרב'ה שלו, בעצם, כנראה לא פועל כפי עצת הדיאטנים. ולפלא גדול יחשב הדבר מדוע הרב'ה - שכל מעשיו אך ורק לשם שמים ורק עפ"י הנצרך והמחויב - אוכל עד כדי שמשמין ומסכן נפשו וגופו??

הרי גם מִדָּבָר שולי וצדדי כזה יכול עולמו הרוחני והדתי להכנס לסחרחרה. כפלי כפליים יחמיר המצב כאשר יענו לו (אם יעז, בתמימותו, לשאול) ש'אין לשאול שאלות על הרב'ה שליט"א' ושמי שמערער אחרי הרב כמהרהר אחרי השכינה' וכדומנישט, עלול המבין להבין שבעצם מורחים אותו ומשקרים אותו. (לי ענה פעם חסיד גדול שהשומן שאני רואה אינו שומן אמיתי. שזה בעתם 'שומן רוחני' והרב'ה רק מתעטף בשומן כאילו-גשמי מרוב עַנְוָתוֹתוֹ. אם יוסיף לשאול (בעיקר אם הוא ממשפחה עם דם כחול) אז יגידו לו שכל מה שהרב'ה מכניס לפה, זה בשביל לתקן נשמות שהתגלגלו למזונות הללו ורק מרוב צידקותו הוא מסכן נפשו למען נשמות ישראל התועים וכו' וכדו'.

מי שתשובות אלו מספקות אותו, אזי טוב מאוד (ונפשו תתוקן עד מאוד, אם ירבה ליתן פדיון נפש, כנהוג וכמקובל), אבל צריך לחשוב על מענה ופתרון לאנשים שתירוצים אלו נשמעים להם כמו בדיחה דחוקה. הבדיחה היא לכם, אבל בשבילם זה החיים שלהם.

צריך לעשות משהו בעניין, ויפה שעה אחת קודם

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.