רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 ביוני 2021

על השיח שנתעורר


רבינו חיים היקר לאוי''ט
אם כבר נפלתי שלא בכוונה לנושא הפוליט אז אסביר לקוראי בקצרה את תפישתי לפענ''ד בכללות הנושא. אודה על האמת שעקבתי בדריכות כמו כל מכרי אחרי כל ההתפתחויות הפוליטיות בארה''ק, סו''ס זה דרמה של פעם בחיים. ומה יכול להיות יותר דרמטי ממלחמת שרידותו של ראש ממשלה כריזמטי מנוסה ומוכשר כשד האוחז ומעמיק את שילטונו במדינה זה ארבע עשרה שנה במבחן הפוליטי הקשה מכל מה שעמד בו אי פעם. אין מה לעשות מאבק הכוחות הוא הפעם מאבק איתנים מרתק ולכל אדם יש את נטיות לבבו.. אבל באותה שעה אני יודע שאני חייב לזכור שאני יהודי חרדי ומדינת ישראל היא מדינה חילונית והבאלאגאן הזה הוא לא המסיבה שלנו ובכלל לא..  ואם אשכח זאת כל קרבנו של אבא בלגדל אותי כיהודי חרדי של אמת היה לשווא. אני לא מתווכח אם אלה שמכנים לי פינסטערער לינקער כשכל חטאי הוא שבעיני הימין והשמאל בארץ ישראל ממש חד הם. הרי אתה רבי חיים היית זה שהרעשת על אשר משכיחים מבני הדור החדש שאנחנו מחוייבים להתבדלות רגשית ורעיונית מהציונות.. והנה הפכנו כולנו לרעכטע ציוניסטישע פאנאטן עם זיקה לביריוני הלאומנית המשיחית המטורפת, וכל זה למה מפני שאנחנו חולקים עמהם מנהגים סמלים וסנטימנטים.. אבל הוי שמים הרי אלה לא שעו לאבותינו ורבותינו נ''ע שראו בציונות עת נסיון וסכנה ולא חלק מגאולת העם, הם תקועים כבר עמוק במושגים וערכים גאוליים האמורים להיות זרים ומוזרים לנו. אין לי מושג ירוק הלמה הליכודניקים וביריוני השטחים יהיו מקובלים עלינו יותר מהריפורמים.. ואדרבא, הם הם אלה העלולים לטשטש את זהותנו בהרבה יותר ממה שמסוכנים לנו הקונסרבטיבים והמתחדשים. אמת, אין הקדוש ברוך הוא בא בטרוניה לבריותיו והרגש הבריא מכריח אותנו להזדהות עם הצד היהודי כאשר חיי אחינו בסכנה, אבל מכאן עד להזדהות פנאטית עם תפישת עולם לוחמנית ולעומתית שמאמצת לה (מתוך הכרה או אילוצים פוליטיים) ממשלה זו או אחרת רחוקה הדרך.  לפענ''ד דבריו של הרבי מליובביץ בנושא השטחים בכלל לא הובנו נכון והוצאו מפשיטות כוונתם, וכל תלמיד הגון יסכים לי שלא יעלה על הדעת שמנהיג ישראל כערכו נתכוון להכשיר לנו את הרוויזיוניסטים ה'מכבדים' את דרך אבותנו בתור ''סמל ומורשת לאומית''  ולעשותנו לאחדים עם הביריונים אנשי גאולת האדמה העיוורת המבקשים להבעיר עולם ומלואו ולהביא בכח ובתחבולה את גאולת ישראל השלימה.  (ואם כבר נפקחו עינינו להכיר עד היכן שאנחנו החרדים אומללנו בדורנו עם מנהיגותנו הרוחנית והפוליטית, יש לנו יסודות איתנים לשער שאצל הגעשטריטע קאפליך המצב דומה ומן הסתם אף גרוע ומאוס יותר, לא, אין לנו מונופול על חמדת הממון רדיפת השררה הצביעות והעמדת הפנים..).  
חלילה וחלילה שאתעלם ממגוון האילוצים שהחרדים בארה''ק חייבים לנהל תחתם את ענייניהם ובלבול תפישת העולם שאלה גורמים, וברגע של אמת אני זוכר שלא אדון את חברי במשפט צדק כל עוד לא אגיע למקומו.. אבל לבי אומר לי ללכת בעקבותיך רבינו חיים להעיר ולהתריע ולהזכיר הפעם יותר מתמיד שבעצם יהודים חרדים נאמנים אנחנו..
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.