שלום וברכה מורי ורבותי!
ישנה סתירה גדולה בש"ס.
מצד אחד הגמרא בגיטין (ע' ע"א) אומרת, שישנם שמונה דברים שאם יש לך אותם הרבה מדאי – זה גרוע,
ואם יש לך אותם מעט – זה טוב מאוד.
אחד מן הדברים הללו הוא העושר.
כלומר,
תהיה עשיר – אבל לא עשיר גדול!
עשיר קטן זה בסדר גמור, זה משהו שאתה יכול להתמודד איתו ויעשה לך רק טוב.
לעומת זאת,
הגמרא במסכת חגיגה (ט' ע"ב) אומרת, שאליהו הנביא אמר בשמו של הקדוש ברוך הוא:
"חיפשתי מה טוב לעם ישראל, וגיליתי שאין טוב לעם ישראל כמו העניות".
עם ישראל העניים, הם הטובים ביותר,
שלווים, עדינים, רגועים, ענוותנים.
אין כמותם בעולם!
אז מה זאת אומרת?
מצד אחד אתה אומר שאין כמו העושר והוא מצוין, רק שיהיה במידה.
מצד שני אתה מאחל לעם ישראל להיות עניים, כי אז הם מתנהגים הכי טוב?
מה קורה כאן?
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי!
יש פלגים פלגים בעם ישראל, יש ביניהם כאלה שבאמת משכנעים אותי שלא כדאי שיהיה להם הרבה כסף.
כי כאשר יש להם, הם שוכחים את כולם,
שוכחים את הקדוש ברוך הוא,
שוכחים את המסכנים,
שוכחים את עמלי התורה,
שוכחים אפילו את בני המשפחה שלהם.
אלו משכנעים אותי שהטובה הטובה ביותר שאני יכול להעניק להם, היא העניות,
כדי לשמור אותם שקטים, שלווים, מאוחדים וענוותנים.
"לעומת זאת,
ישנם כאלה שמוכיחים לי עד כמה כאשר יש להם,
הם עושים רק טוב לכולם,
עושים נחת לקדוש ברוך הוא,
נחת למשפחה,
נחת לחברים,
משקיעים בעניים,
והחשוב ביותר,
'עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר' (משלי ג, יח) –
משקיעים בעמלי התורה".
אומר לך הקדוש ברוך הוא:
"אם אתה מוכיח לי עד כמה משתלם להפוך אותך לעשיר,
אני אהיה הראשון שיהפוך אותך לעשיר,
כי זה בידיים שלי!".
"הָעֹשֶׁר וְהַכָּבוֹד מִלְּפָנֶיךָ וְאַתָּה מוֹשֵׁל בַּכֹּל" (ד"ה א' כט, יב),
מבקש ממך הקדוש ברוך הוא:
"אני אבא שלך,
אני אוהב אותך,
אני רוצה להעניק לך,
אני רוצה לראות אותך מרוצה,
אני רוצה לראות אותך מאושר.
תן לי סיבה טובה לגרום לך להיות עשיר!
תן לי סיבה טובה להעניק לך עושר מעבר למושגים שלך,
לא הרבה מדאי – עשיר קטן, משהו בסגנון של כמה עשרות מיליונים...
משהו שיסדר אותך ואת כל הסובבים אותך.
תשכנע אותי עד כמה זה משתלם,
ותראה עד כמה זה יהיה בקרוב בעזרת ה'".
ברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.